  • 1. Data: 2004-03-02 16:47:24
    Temat: problem z dsl512
    Od: "venditor" <v...@g...pl>

    Witam,

    czy ktos moze mi poradzic co jest nie tak?
    jestem uzytkownikiem w malej sieci blokowej (11 osob), siec jest oparta na
    dsl 512 i od samego poczatku sa z nia problemy (czyli od 6 miesiecy). Chodzi
    o to, ze polaczenie jes przez jakies 30 sek. do gora 5 min, a pozniej jest
    zerwane na podobny czas. W sumie to chyba wiecej jest okresow kiedy nie ma
    internetu.
    Szukalem podobnego problemu i dowiedzialem sie, ze uzytkownicy dsl 1M mieli
    podobne objawy (chodzilo o to aby wykorzystac wszystkie nr ip), ale nic nie
    pisali o 512. Moje pytanie brzmi czy mozna ten problem rozwiazac w podobny
    sposob co na dsl-u 1M.

    ps: z tego co wiem to router jaki jest umnie to asmax br 804 (gdyby to mialo
    pomoc)

    z gory dziekuje za odpowiedz
    venditor

  • 2. Data: 2004-03-02 17:23:47
    Temat: Re: problem z dsl512
    Od: "Jakub \"Venom\" Żukowski" <v...@n...venomski.com>

    Witam,
> [...]
    nie
    > pisali o 512. Moje pytanie brzmi czy mozna ten problem rozwiazac w podobny
    DSL1 miala czkawke przez niepodniesione adresy ip.. tutaj czyli 512 ma tylko
    jeden adres wiec niemozliwoscia jest aby byl ten sam problem. Ja na twoim
    miejscu bym to dawno zglosil na blu lajn i... czekal :) Mozliwe, ze jest to
    wina routera... sprobuj moze podlaczyc dsl do wlasnego kompa i zobaczysz czy
    owa czkawka wystepuje dalej czy nie... Jesli tak stawiam na uszkodzony modem
    lub cos na centrali.

    Pozdrawiam,

    --
    Jakub "Venom" Żukowski
    mobile: (+48 501) 065 632

  • 3. Data: 2004-03-02 17:34:58
    Od: "Slawomir Tobis" <u...@t...THIS-IS-HERE.TO-BLOCK-SPAM.pl>

    venditor wrote:

> [...]
    > ale nic nie pisali o 512. Moje pytanie brzmi czy mozna ten problem
    > rozwiazac w podobny sposob co na dsl-u 1M.

    Poproś na infolinii o sprawdzenie parametrów łącza i ew. przepięcie na inną
    parę.

    --
    Sławomir Tobis
    * GSM w Wielkopolsce: http://www.poznan.gsm.g.pl, http://wap.poznan.gsm.g.pl

  • 4. Data: 2004-03-02 17:37:39
    Od: Artur Frydel <f...@A...demo.net.pl>

    On 2004-03-02 18:23:47 in <news:c22g2q$b4e$1@nemesis.news.tpi.pl> "Jakub
    \"Venom\" Żukowski" <v...@n...venomski.com> wrote;

> [...]
    > owa czkawka wystepuje dalej czy nie... Jesli tak stawiam na uszkodzony modem

    Nie dzwon na blue line, tylko wal od razu do polpaka; 0800120810
    Tam siedza kompetentni (IMO) ludzie. Pare razy mialem juz z nimi
    przyjemnosc, i na razie nie zawiodlem sie.

    --
    Artur "bzyk" Frydel
    Always look on the bright side of life.

  • 5. Data: 2004-03-02 17:53:09
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    venditor napisał(a):

    [...]

    Jestes adminem tej sieci czy userem w tej sieci?

    januszek

  • 6. Data: 2004-03-02 19:29:55
    Od: venditor <n...@g...mielonki.pl>

    > Jestes adminem tej sieci czy userem w tej sieci?
    >
    > januszek

    Tylko userem. Admin niestety tez sie na tym niezna (konfiguracje routera
    przeprowadzil jego szwagier -podobno mieszka gdzies dalego wiec odpadaja
    czeste wizyty), a jak dzwoni na info linie tu mu mowia, ze wszystko jest
    OK i niech sie goni

    venditor

  • 7. Data: 2004-03-02 19:48:52
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    venditor napisał(a):

> [...]
    > przeprowadzil jego szwagier -podobno mieszka gdzies dalego wiec odpadaja
    > czeste wizyty), a jak dzwoni na info linie tu mu mowia, ze wszystko jest

    A ten router to co to jest?

    januszek

  • 8. Data: 2004-03-02 21:42:02
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    venditor wrote:

> [...]
    > zerwane na podobny czas. W sumie to chyba wiecej jest okresow kiedy nie ma

    Rok temu miałem DSL512 i miałem podobny problem. Liczyłem na to, że
    problem został rozwiązany przez tepse i producenta modemu (od tamtego
    czasu mam 1M i inne problemy), ale widze, że może być ciagle to samo co
    miałem. Mianowicie modem wieszał się lub przytykał kiedy liczba połaczeń
    na port inny niż 80 przekroczyła pewną magiczną liczbę na sekundę :/
    Oczywiście miało to związek z programami P2P. Dlaczego akurat na 80 ?
    Nie wiem, może dlatego, żeby na infolini twierdzili "jak działają Panu
    strony www, to problem jest po Pana stronie" :/ Ograniczyłem więc
    pakiety otwierające połączenia do jakiejś sensownej wartości i od tej
    pory miałem łacze "bezawaryjne" :)

    Ta magiczna liczba to około 5-10 nowych połaczeń na sekundę. Dobierałem
    eksperymentalnie. Zawieszenie się modemu trwało pare - paredziesiat (do
    minuty) sekund. Modem w tym czasie nie odpowiadał na pingi, choć co
    ciekawe odpowiadały dalsze komputery w sieci (ping i WWW na zewnątrz
    zawsze działało :).

    Efekt był taki: ograniczam podłaczenia -> net działa, zdejmuje
    ograniczenie -> pada po paru sekundach (www dalej działa).

    Teraz mam ten sam modem podkrecony na 1M i nie ma takiego problemu, więc
    nie wiem w końcu, czy był to problem samego modemu, czy może czegoś
    dalej w tepsie.

    Mam nadzieje, że coś wam to pomoże, powodzenia w bojach.

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

  • 9. Data: 2004-03-02 23:12:13
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    Artur Frydel wrote:

    > Nie dzwon na blue line, tylko wal od razu do polpaka; 0800120810
    > Tam siedza kompetentni (IMO) ludzie. Pare razy mialem juz z nimi
    > przyjemnosc, i na razie nie zawiodlem sie.

    Śmiem wątpić. Ostatnio przez 45 minut usiłowałem zgłosić awarię routera
    z.war-ar9.do.war-r4.tpnet.pl będącego po drodze z GTS do Polpaka i uporem
    maniaka odmawiali przyjecia zgłoszenia i odsyłali mnie do GTS albo na 9393
    tudzież 9330 :>

    --
    TOM TS635-RIPE
    Mój adres e-mail w nagłówku, wbrew pozorom, nie jest fałszywy.

  • 10. Data: 2004-03-02 23:51:20
    Temat: [OT] Re: problem z dsl512
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <s...@d...kosza.com.pl> napisał w
    wiadomości news:c234cd$2d6$1@topaz.icpnet.pl...
> [...]

    > maniaka odmawiali przyjecia zgłoszenia i odsyłali mnie do GTS albo na 9393

    ale ten router i dalsze chodzi ...

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec