  • 11. Data: 2015-11-24 19:54:59
    Temat: Re: programowanie stronki
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Nov 2015 07:20:07 -0800 (PST), fir napisał(a):

    > dodatkowe pytanie czy jest gdzies darmowe miejsce - folder na jakims serwerze gdzie
    moglbym uploadowac swoj stronkowy program

    A www.republika.pl nie pasi?
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 12. Data: 2015-11-24 22:53:13
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Tue, 24 Nov 2015 10:31:55 -0800 (PST), fir wrote:

> [...]
    mi z 0.2 GB) i trzeba biegac na poczte oplacac, a mi si enie chce, nigdy nie mialem
    zdrowia do takich rzeczy; zreszta to nie tyle 3 zł na miesiac tylko raczej 36 zł na
    rok ;k

    > ok znalazlem to wczoraj dosyc szybko w 'firmie' prv.pl.. nieststy wyswietla na
    samym dola takie maly bialy pół centymetrowy na wysokosc pasek z napisem - pozatym
    dzial da sie podlaczyc totalcomanderem i przerzucac pliki via ftp, tylko nie moge
    skasowac dwu plikow js ktore juz tam są
    > niewiadomo czemu

    To są pliki, które wyświetlają ów pasek z reklamami i one są opłatą za
    "darmowe" konto. Może jednak te 3 pln przemyślisz.

    > sprawdzilem czy skryoty js dzialaja i dzialaja

    Skrypty JS działają po stronie klienta/przeglądarki a nie serwera.

    > teraz pytanie co wlasciwie mozna zakodowac na takiej stronce.....

    Jeśli nie ma PHP ani serwera SQL to ...bardzo niewiele.

    --
    howgh
    szemrany

  • 13. Data: 2015-11-24 23:04:15
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, November 24, 2015 at 10:53:16 PM UTC+1, szemrany wrote:

> [...]
    >
    > Skrypty JS działają po stronie klienta/przeglądarki a nie serwera.

    > Jeśli nie ma PHP ani serwera SQL to ...bardzo niewiele.

    Grę JS można zrobić.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2015-11-24 23:07:25
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Tue, 24 Nov 2015 14:04:15 -0800 (PST), M.M. wrote:

    > Grę JS można zrobić.

    No ale on gier nie chce robić, pisał wcześniej.

  • 15. Data: 2015-11-24 23:14:34
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    szemrany <s...@o...off> napisał(a)
    > On Tue, 24 Nov 2015 10:31:55 -0800 (PST), fir wrote:
    >[...]
    >
    > Jeśli nie ma PHP ani serwera SQL to ...bardzo niewiele.

    Wydaje mi się, że niewiele jest rzeczy, których współcześnie NIE można
    zrobić w przeglądarce. Są bazy danych, są physics engines, jest szybka
    grafika itp.

    Są oczywiście ograniczenia. Nie ma dostępu do plików lokalnych,
    komunikacja jest ograniczona przez "Same Origin Policy", itd.

    Od czasów Mosaic i Lynx przeglądarki sie trochę rozwineły:).

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2015-11-24 23:37:33
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2015-11-24 o 22:53, szemrany pisze:
    > To są pliki, które wyświetlają ów pasek z reklamami i one są opłatą za
    > "darmowe" konto. Może jednak te 3 pln przemyślisz.

    > Skrypty JS działają po stronie klienta/przeglądarki a nie serwera.

    firr jak zwykle nawet nie wie o co pyta.
    Jak sam napisał: chce html i js, więc ja się od początku zastanawiam na
    kiego grzyba mu serwer?
    Przecież "folder gdzie moglbym uploadowac swoj stronkowy program" może
    sobie zrobić _za_darmo_ na C:
    A nawet zgrać na pendrive i mieć dostęp do stronki z dowolnego miejsca
    na świecie...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2015-11-24 23:42:11
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Tue, 24 Nov 2015 22:14:34 +0000 (UTC), Tomek Kańka wrote:

    > Wydaje mi się, że niewiele jest rzeczy, których współcześnie NIE można
    > zrobić w przeglądarce. Są bazy danych, są physics engines, jest szybka
    > grafika itp.

    I co np. taka baza danych by mogła zaoferować? Wpisy bloga przechowa? ;-)
    btw. o jakiej w ogóle bazie piszesz? Pytam z ciekawości.

    > Są oczywiście ograniczenia. Nie ma dostępu do plików lokalnych,
    > komunikacja jest ograniczona przez "Same Origin Policy", itd.
    >
    > Od czasów Mosaic i Lynx przeglądarki sie trochę rozwineły:).

    Aj noł, aj noł :-)
    Ale fir pisał:

    "chcialbym na poczatek robic bardzo proste sscetyczne, 'aseptyczne' stronki
    (cos w rodzaju wizytowki czy bloga)"

    i do tego się odniosłem.

  • 18. Data: 2015-11-25 08:07:47
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 listopada 2015 23:14:35 UTC+1 użytkownik Tomek Kańka napisał:
> [...]
    > komunikacja jest ograniczona przez "Same Origin Policy", itd.
    >
    > Od czasów Mosaic i Lynx przeglądarki sie trochę rozwineły:).

    uploaduje skrypty by po prostu wiedziec ze to prawdzwa stronka, ma tez bazy danych ->

    DARMOWY HOSTING

    -mod_rewrite+htaccess
    -php5 (w tym funkcja mail())
    -bazy danych MySQL + phpMyAdmin
    -dostęp do serwera FTP
    -atrakcyjne darmowe domeny
    -możliwość dodania własnej domeny (.pl, .com, .net, .eu itp)
    -WordPress, Joomla, phpBB w ciągu kilku sekund

    co do zakodowania to chcialbym miec jakas stronke plus jakis program - zrobiony by z
    grubsza polapac sie i przetrenowac co w tym mozna napisac (ale to moze w weekend bo
    diablo sie nie wyspalem i czuje ze samo odespanie moze mi zajac ze 3 dni)

  • 19. Data: 2015-11-25 08:34:48
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu środa, 25 listopada 2015 08:07:50 UTC+1 użytkownik fir napisał:

> [...]
    diablo sie nie wyspalem i czuje ze samo odespanie moze mi zajac ze 3 dni)

    da sie w js prosto napisac jakas gre sieciową (np jakas prosta turówke, jak turowa
    pilka nozna co kiedys pisalem)?

    chodzi o to by jesli ktos wejdzie na stronke
    to byla prosta turowa pilka napisana w js
    i laczylo go z druga osoba ktora tez weszla na stronke (byc moze wczesniej kazda
    musialaby podac nick)
    Czy to wymaga czegos poza podstawowym html5+js?

  • 20. Data: 2015-11-25 21:07:59
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    szemrany <s...@o...off> napisał(a)

    > I co np. taka baza danych by mogła zaoferować? Wpisy bloga przechowa? ;-)

    Przechowa, ale co to za blog, który tylko Ty możesz czytać:).

    > btw. o jakiej w ogóle bazie piszesz? Pytam z ciekawości.

    Jest LocalStorage, jest jakieś HTML5 SQL DB i inne.
    Poza przechowywaniem jakichś drobiazgów w LocalStorage, nie korzystałem, więc nic
    więcej nie napiszę.

    --
    Tomek