  • 21. Data: 2015-11-26 08:29:44
    Temat: Re: programowanie stronki
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Wednesday, November 25, 2015 at 9:08:01 PM UTC+1, Tomek Kańka wrote:
    > Przechowa, ale co to za blog, który tylko Ty możesz czytać:).

    To się kiedyś nazywało pamiętnik. :)

    w.

  • 22. Data: 2015-11-26 23:16:58
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu środa, 25 listopada 2015 08:34:50 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> [...]
    by z grubsza polapac sie i przetrenowac co w tym mozna napisac (ale to moze w weekend
    bo diablo sie nie wyspalem i czuje ze samo odespanie moze mi zajac ze 3 dni)

    > da sie w js prosto napisac jakas gre sieciową (np jakas prosta turówke, jak turowa
    pilka nozna co kiedys pisalem)?

    > chodzi o to by jesli ktos wejdzie na stronke
    > to byla prosta turowa pilka napisana w js
    > i laczylo go z druga osoba ktora tez weszla na stronke (byc moze wczesniej kazda
    musialaby podac nick)
    > Czy to wymaga czegos poza podstawowym html5+js?

    " Limitations of JavaScript
    We cannot treat JavaScript as a full-fledged programming language. It lacks the
    following important features -

    Client-side JavaScript does not allow the reading or writing of files. This has been
    kept for security reason.

    JavaScript cannot be used for networking applications because there is no such
    support available. "

    to mi sie nie podoba....
    wydaje sie wrecz chyba glupie..

  • 23. Data: 2015-11-29 16:24:39
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 listopada 2015 02:15:47 UTC+1 użytkownik fir napisał:
    > Nigdy sie tym nie interesowalem, (nie znam nawet html'a poza kilkoma tagami),
    ostatnio jednak sie troche zainteresowalem konstrukcją typowych zdaje sie stronek,
    czy tez aplikacji www(?) (html + javascript)
    > Musze nawet powiedziec ze to mi sie nawet podoba, html moze mniej niz js (bo troche
    > optycznie brzydki) ale jednak w tym ukladzie
    > coś jest (sam js mi sie ogolnie podoba, choc widze tez moze w nim pare 'glith'ow'
    (jak kiedys wspomnielem js jest dla mnie drugim jezykiem po c, od takich jezykow jak
    java, cs, python mnie odrzuca a od js jakos nie)

    po prawdzie to newet html mnie teraz tak nie odrzuca jak
    kiedys, a nawet styk htmla z jawaskryptem - moze dlatego
    ze rozumiem ze to jednak realizuje pewną semantyke mimo
    nieco 'fantazyjnego' wygladu (moze tez dlatego ze po
    asmowo - c - owych skomplikowanich to jednak jest
    wszystko (swiatek htmla) dosyc proste (male) i płaskie
    (plytkie) (a moze tez mowie tak dlatego ze mam jednak
    wzglednie sporo doswiadczenia w kodowaniu)

    wogole to kodowanie w JS charakteryzuje sie, wiadoma
    sprawa, spora zmianą paradygmatu w podejsciu do programowania

    I. kodowanie w c/asm jest jakby kodowaniem w głab,
    (i to bardzo w głab), ma swoje 'głebinowe' zagmatwania
    (nie wiem do konca z czego to wynika tak naprawde bo
    nigdy nie porownywalem, wize sie chyba jednak z dosyc
    znaczna iloscia stopni swobody w c skombinowana
    z jeszcze innymi czynnikami (jak dbanie o wydajnosci i jednak
    pewne glicze starego c) ), kodowanie w JS ma byc z natury
    'tu i teraz' przedmiotowe bez jakichs odjechanych głebi
    - i zaprawde niektore rzeczy sa [*] imponujaco dobrze
    zrobione/fajnie dzialają (na przyklad sam var i to
    'jak kod obsługuje nulle', "czy cos w tym stylu" bo nie
    pamietam szczerze mowiac zupelnie dokladnie wszystkich
    swoich wczorajszych impresji w testowaniu js ale wiem
    ze byly na plus) [choc jak wspomnielem js wydaje sie
    miec tez swoje 'glithe' ale o tym moze kiedy indziej]

    II. JS ma swoje biblioteki 'w miejscu' cos jak basic,
    to tez robi sporą zmiane

    III. kod w c jest skoncentrowany na wydajnosci, nie
    tylko to zreszta jest chyba podlozem skomplikowanych
    rozkminek c kodera ale tez to ze logiczna postac programu
    niczym kwadratowa piramide mozna zbudowac na rozmaitosc
    sposobów, JS jawnie nie kaze zajmowac sie wydajnoscią
    i to tez zaiste jest dobrze zrobione (pierwszy raz cos
    takiego widze)
    (z tym punktem niby wiaze sie punkt 1 ale mimo wszystko
    te punkty wydaja mi sie jednak jakos odzielne,)

    Ogolnie prostota mojej przyswajalnosci tego srodowiska
    mnie zadziwia - ale jaq juz wspomnielem nie wiem
    czy to wynika z tego ze to jest tak elegancko koncepcyjnie
    zrobione czy tez z tego zemam na tyle doswiadczenia
    ze to tak gładko idzie (prawie na pewno oba choc
    pewnie jednak nalezy docenic to zaprojektowanie,

    przy okazji js ma jednak pewne glicze, pewne rzeczy
    da sie zakodowac wlascowie prawie na slepo bez szukania
    jak to sie robi, pewne inne są jakby 'niejednoznaczne',
    na przuklad dostep do iwenta myszy i temu podobne
    sporo rzeczy mozna zrobic na kilka sposobow i nie jestem
    pewien czy to dobrze czy to zle, z jednej strony dobrze z
    innej zle ale tak na prawde na dany moment wydaje mi sie
    ze wiaze sie z tym chyba jdnak pewien problem i ze byc moze
    mozna by starac sie osiagnac jakas wiekszą naturalnosc

  • 24. Data: 2015-11-30 17:29:58
    Od: fir <p...@g...com>

    mozna dodac ze jak dla mnie w tym js sa dziwne 'przygodne' nazwy np SetInterval czy
    AddMouseListener - to nei sa mz normalne nazwy tylko jakies plastikowe ale w sumie
    dobrze nawet podbijaja 'przygodnosc' kodowania w JS

    Jeszcze inna kwestia to cz w tym 'komponentowym' dosyc modelu tego wszystkiego te
    rozne rzeczy sa dobrze poprzydzielane (z grubsza wszystko wyglada naprawde ok bo tak
    jak z c nawet obsuwy w pewien sposob podkreslają ogolną idee - ktora i w c i w js jak
    dla mnie robi wrazenie)

    teraz po paru dniach studiowania html5/js moze juz lekko sie tym zmeczylem ale raczej
    powroce do tematu bo juz widze od pewnego czasu ze chyab jednak warto

  • 25. Data: 2015-11-30 18:56:44
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Mon, 30 Nov 2015 08:29:58 -0800 (PST), fir wrote:

    > w tym js sa dziwne 'przygodne' nazwy np SetInterval czy AddMouseListener -
    > to nei sa mz normalne nazwy tylko jakies plastikowe

    Co jest plastikowego w nazwie AddMouseListener?

    --
    howgh
    szemrany

  • 26. Data: 2015-11-30 19:07:30
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 18:56:49 UTC+1 użytkownik szemrany napisał:

    > Co jest plastikowego w nazwie AddMouseListener?

    Cała jest dosyc sztuczna, słowo Listener najbardziej - daloby sie znalezc bardziej
    krzepkie i naturalne nazewnictwo ale jak mowie w sumie ta plastikowosc i przygodnosc
    tu sie dosyc sprawdza (jak nowoczesnosc to nowoczesnosc ;O

  • 27. Data: 2015-11-30 22:26:16
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Mon, 30 Nov 2015 10:07:30 -0800 (PST), fir wrote:

    > Cała jest dosyc sztuczna, słowo Listener najbardziej - daloby sie znalezc
    > bardziej krzepkie i naturalne nazewnictwo

    Prawdopodobnie chodzi o wzorzec obserwatora i nazwa listener jest w tym
    wypadku zupełnie czytelna i jasna (krzepka).

  • 28. Data: 2015-12-01 10:59:53
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 listopada 2015 22:26:31 UTC+1 użytkownik szemrany napisał:

    > Prawdopodobnie chodzi o wzorzec obserwatora i nazwa listener jest w tym
    > wypadku zupełnie czytelna i jasna (krzepka).

    wspaniale

    ;o

  • 29. Data: 2015-12-10 11:25:24
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Sun, 22 Nov 2015 17:15:45 -0800 (PST), fir wrote:

    > Nigdy sie tym nie interesowalem, (nie znam nawet html'a poza kilkoma tagami),
    ostatnio jednak sie troche zainteresowalem konstrukcją typowych zdaje sie stronek,
    czy tez aplikacji www(?) (html + javascript)

    Może Ci się spodoba:

    https://codepen.io/Yakudoo/pen/YXxmYR

    Jest tam więcej takich zabawek.