  • 11. Data: 2011-06-29 19:32:46
    Temat: Re: przekaźnik załączany po kilku sekundach
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Wed, 29 Jun 2011 20:17:09 +0200, Desoft <N...@i...pl> wrote:

    > Przekaźnik daj w emiterze tranzystora.
    > Uzyskasz dłuższy czas przy mniejszej pojemności.

    Oczywiście przekaźnik razem z diodą.

    > I bez tego rezystora 10k.

    Rezystor dałem, aby po odłączeniu napięcia rozładować kondensator.
    Bez niego trudno określić, kiedy układ powróci do stanu początkowego.

    --
    Artur Stachura

  • 12. Data: 2011-06-29 20:51:26
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Desoft <N...@i...pl> napisał(a):

    > Przekaźnik daj w emiterze tranzystora.
    > Uzyskasz dłuższy czas przy mniejszej pojemności.
    > I bez tego rezystora 10k.

    Dokładnie, jak na moim schemacie - wtórnik emiterowy.
    Darlington, zwykły npn lub komplementarny pozwala zastosować kilkadziesiąt - sto
    a nie kilka tysięcy mikrofaradów.
    Po wyłączeniu napięcia układ jest natychmiast gotowy na kolejny cykl bo
    niewielki kondensator szybko rozładowuje się przez złącze B-E i przekaźnik.

  • 13. Data: 2011-06-30 13:47:55
    Temat: Re: przekaźnik załączany po kilku sekundach [OT]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    tak trochę OT, ale....
    czyli w uproszczeniu układ pracowałby praktycznie tylko przy włączonym
    silniku...

    wysłało się "samo", niechcący...
    próbowałem to z kancelować
    ale ten pieprzony WLM chyba tego nie potrafi...

    potraktujecie ten post jako niebyły...
    (powiela on pseudo rewelacje opisane przez poprzedników, a tego nie chcę)