  • 11. Data: 2010-03-04 21:10:57
    Temat: Re: przestrojenie Amatora 2 Stereo - czę?ciowy sukces, ale co? zepsułem ze skalš ;)
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-03-04 21:57, J.F. pisze:

    > Chinczycy przywrocili stare czasy i robia mase odbiornikow na
    > kondensator, i pewnie na linke ..

    Tak, tylko zapewne są to niewielkie odbiorniczki, więc i linka
    odpowiednio krótka. Serwisówka Amatora podaje, że potrzeba około 130cm.
    Z chińskiego radyjka tyle się nie wyciągnie. Poza tym kupować i psuć
    jedno radio (choćby i chińskie) żeby naprawić inne...?
    Na pewno nie ma jakiegoś łatwo dostępnego w handlu zamiennika? ;)

  • 12. Data: 2010-03-04 21:30:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 04 Mar 2010 22:10:57 +0100, Atlantis wrote:

    >Tak, tylko zapewne są to niewielkie odbiorniczki, więc i linka
    >odpowiednio krótka.

    Nie martw sie, ktos to produkuje w calych kilometrach, tna sobie
    odbiorcy :-)

    J.

  • 13. Data: 2010-03-05 06:07:49
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > jedno radio (choćby i chińskie) żeby naprawić inne...?
    > Na pewno nie ma jakiegoś łatwo dostępnego w handlu zamiennika? ;)

    Swego czasu skutecznie naprawiłem napęd przy użyciu nitki wyciągniętej
    ze zużytej opony rowerowej. Tam jest tego dosyć sporo :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2010-03-06 15:05:45
    Temat: Re: przestrojenie Amatora 2 Stereo - czę?ciowy sukces, ale co? zepsułem ze skal? ;)
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-03-04 22:30, J.F. pisze:

    > Nie martw sie, ktos to produkuje w calych kilometrach, tna sobie
    > odbiorcy :-)

    Produkować w chinach to może. Ale czy z tych całych kilometrów idzie
    gdzieś dostać kilka metrów w Polsce? ;)
    Zapotrzebowanie na linkę wzrosło jeszcze bardziej. Próbowałem skończyć
    strojenie odbiornika. Znalazłem stacje na początku i końcu skali,
    zmieniłem antenę z KDWZO na 50cm kawałek drutu i zacząłem stroić
    precyzyjnie. I właśnie wtedy linka pękła.
    Zanim jej nie wymienię już nic więcej z tym radiem nie zrobię. ;)

  • 15. Data: 2010-03-06 16:16:26
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    [...]
> [...]
    > jedno radio (choćby i chińskie) żeby naprawić inne...?
    > Na pewno nie ma jakiegoś łatwo dostępnego w handlu zamiennika? ;)

    Dawno temu do takich celów używałem... "sznurka" stosowanego przez masarzy.
    Szynka, baleron itp. ;-) Kiedyś wymagało to pilnego szykania "dojścia" oraz
    na finisz - odpowieniego załącznika. Sądze, że w obecnych czasach nie
    powinieneś mieć z tym wielkich problemów.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 16. Data: 2010-03-06 18:06:07
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-03-06 17:16, Krzysztof Kucharski pisze:

> [...]
    > "dojścia" oraz na finisz - odpowieniego załącznika. Sądze, że w obecnych
    > czasach nie powinieneś mieć z tym wielkich problemów.

    Ten sznurek to chyba tzw. dratwa. Gruba, lniana nić. Z nią nie powinno
    być chyba problemów, wydaje mi się nawet, że jedna szpulka znajdzie się
    w domu. Czy jednak nadaje się to w tego typu zastosowaniach? W końcu w
    oryginale był jedwab.
    Z drugiej strony... Radio nie będzie jakoś szczególnie intensywnie
    eksploatowane, więc taki napęd powinien chyba trochę pochodzić...

  • 17. Data: 2010-03-06 19:22:39
    Temat: Re: przestrojenie Amatora 2 Stereo
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisa&#65533;(a):

> [...]
    > Z drugiej strony... Radio nie będzie jakoś szczególnie intensywnie
    > eksploatowane, więc taki napęd powinien chyba trochę pochodzić...

    Dratwą to buty można naprawiać.
    To nie może być skręcana nitka tylko specjalna plecionka, zwykle jedwabna.
    Konstrukcja takiej linki podobna jest do porządnego kabla ekranowanego:
    wewnątrz krzyżowej plecionki, odpornej na ścieranie, jest rdzeń ze
    wzdłużnych włókien, zapewniających odpowiednią wytrzymałość na zerwanie.
    Plecionka, zaciskając się na rdzeniu czyni taką linkę odporną na rozciąganie.
    Wystarczy sprężynka i całość linki napędu skali nie zmienia długości przez
    długie lata.

    Google bardzo pomocne - na hasło "linka do skali" bez trudu znajduje
    sprzedawcę:

    http://sklep.north.pl/karta/linka-do-skali-0,6mm-25-
    m--810,266100.html

    Porcja na długie lata wystarczy.

  • 18. Data: 2010-03-06 19:57:37
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Wmak <w...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > http://sklep.north.pl/karta/linka-do-skali-0,6mm-25-
    m--810,266100.html

    > Porcja na długie lata wystarczy.

    Albo interes życia - resztę po kawałku na Allegro sprzedawać po 5zł/m...

  • 19. Data: 2010-03-06 21:39:48
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Wmak <w...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Google bardzo pomocne - na hasło "linka do skali" bez trudu znajduje
    > sprzedawcę:
    >
    > http://sklep.north.pl/karta/linka-do-skali-0,6mm-25-
    m--810,266100.html

    A sprzedawca ma większy wybór linek:

    http://sklep.north.pl/pozostale/18580.html

    Może na metry sprzedaje?

  • 20. Data: 2010-03-07 08:56:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 06 Mar 2010 19:06:07 +0100, Atlantis napisał(a):

    > Radio nie będzie jakoś szczególnie intensywnie
    > eksploatowane, więc taki napęd powinien chyba trochę pochodzić...

    Absolutnie nie. Wszystko co ma kłaki nie bedzie działać.
    --
    Jacek