  • 1. Data: 2010-10-06 08:05:39
    Temat: przymusowy TUV w Niemczech
    Od: PJ <p...@g...com>

    Witam

    no robi się coraz weselej, w skrócie: polska para poruszająca się
    pojazdem m-ki Ford Mondeo w kiepskim stanie technicznym, została
    zatrzymana przez niemiecka policje a auto poddane przeglądowi
    technicznemu w wyniku którego pojazd został "uziemiony"

    ps nasuwa się proste pytanie czy coś takiego jest legalne ? komentarze
    obecnych na grupie przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości mile
    widziane :-)

    poniżej oryginał

    http://www.rp-online.de/niederrheinnord/kleve/nachri
    chten/kleve/Fahrzeug-von-Polen-Paerchen-sofort-still
    gelegt_aid_914987.html

    Kleve
    Fahrzeug von Polen-Pärchen sofort stillgelegt

    Kleve (RP) Ein Paar aus Polen war mit einem Fahrzeug auf dem Klever
    Ring unterwegs, das gleich mehrere erhebliche Mängel aufwies. Einem
    Polizeikradfahrer war der Ford Mondeo gestern aufgefallen. Bei einer
    ersten Kontrolle des Fahrzeugs bemerkte der Beamte sofort eine
    Durchrostung am Holm. Um den technischen Zustand des Autos genauer zu
    untersuchen, wurde das Fahrzeug beim TÜV vorgeführt. Dabei stellten
    sich unter anderem Defekte an folgenden Teilen heraus: Bremsanlage,
    Scheinwerfer, elektrische Leitungen, Beleuchtung, Karosserie. Aufgrund
    der langen Mängelliste wurde das Fahrzeug sofort stillgelegt. Das 20-
    jährige Paar aus Polen war mit dem Auto aus dem Bereich Danzig an den
    Niederrhein gefahren. Sie wollten hier einen Bekannten besuchen und
    sich um eine Arbeitsstelle bemühen.

  • 2. Data: 2010-10-06 08:56:23
    Temat: Re: przymusowy TUV w Niemczech
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 05 Oct 2010 23:05:39 -0700 osobnik zwany PJ wystukał:

> [...]
    >
    > ps nasuwa się proste pytanie czy coś takiego jest legalne ? komentarze
    > obecnych na grupie przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości mile widziane

    oczywiście, że jest. Tak samo u nas policjant może zatrzymać pojazd w
    widoczny sposób niespełniający warunków technicznych, zabrać dowód i
    wysłać na badania techniczne.

    > unter anderem Defekte an folgenden Teilen heraus: Bremsanlage,
    > Scheinwerfer, elektrische Leitungen, Beleuchtung, Karosserie. Aufgrund

    no i proszę: niesprawne hamulce, reflektory, elektryka, oświetlenie i
    przerdzewiała karoseria. Czyli rzęch.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2010-10-06 08:59:43
    Od: AL <a...@s...tam>

    masti pisze:
> [...]
    > wysłać na badania techniczne.

    > no i proszę: niesprawne hamulce, reflektory, elektryka, oświetlenie i

    jest jedna zaleta: zezlomowany zostanie za Odra (czyzby samochody
    wracaly do miejsca swoich narodzin? ;)

    hmhm a moze to jedak wada bo zlom nie zasili polskich hut ?
    ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 4. Data: 2010-10-06 09:10:45
    Od: karbar <k...@w...pl>

    masti pisze:

    > oczywiście, że jest. Tak samo u nas policjant może zatrzymać pojazd w
    > widoczny sposób niespełniający warunków technicznych, zabrać dowód i
    > wysłać na badania techniczne.

    Myślę, że nie chodzi o legalność takiego zachowania, tylko na jakich
    warunkach ten samochód przegląd ma przejść - niemieckie przeglądy są z
    tego co słyszalem bardziej szczegółowe. Skoro auto np musi być
    wyposażone tylko w to, co jest wymagane w kraju jego zarejestrowania, to
    jak ma wyglądać w de Polski przegląd takiego złomka? :)

    > no i proszę: niesprawne hamulce, reflektory, elektryka, oświetlenie i
    > przerdzewiała karoseria. Czyli rzęch.

    No jak to? Nówka po dziadku z reichu. Tylko do kościoła jeździł ;)

    pozdrawiam
    karbar

  • 5. Data: 2010-10-06 09:10:59
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    > no i proszę: niesprawne hamulce, reflektory, elektryka, oświetlenie i
    > przerdzewiała karoseria. Czyli rzęch.

    Co się dziwić? Faszystkowski złom wrócił tam skąd został wypuszczony...

    Pozdrawiam - Darek.

  • 6. Data: 2010-10-06 09:23:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 06 Oct 2010 09:10:45 +0200 osobnik zwany karbar
    wystukał:

> [...]
    > wyposażone tylko w to, co jest wymagane w kraju jego zarejestrowania, to
    > jak ma wyglądać w de Polski przegląd takiego złomka? :)

    oczywiście powinno być wyposażone tylko w to co ma mieć w Polsce. Ale jak
    rozumiem tu nie chodziło o szczegóły tylko o podstawowe problemy.

  • 7. Data: 2010-10-06 09:37:29
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Wed, 06 Oct 2010 08:59:43 +0200, AL napisał(a):

    > jest jedna zaleta: zezlomowany zostanie za Odra (czyzby samochody
    > wracaly do miejsca swoich narodzin? ;)

    Sądzisz, że udał się tam na ruję i wkrótce się rozmnoży?

    --
    Yakhub

  • 8. Data: 2010-10-06 10:14:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PJ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >zatrzymana przez niemiecka policje a auto poddane przeglądowi
    >technicznemu w wyniku którego pojazd został "uziemiony"

    Bardzo prawidłowo, widać Niemcy już wiedzą że u nas przeglądy robi się za
    flaszkę, więc nie ma przeszkód żeby ujeżdżać złomy nie nadające się do
    jazdy.

  • 9. Data: 2010-10-06 14:04:02
    Od: PJ <p...@g...com>

    tylko ze w przypadku takiego Mondka, dostanie TUV bedzie niemozliwe a
    z pewnoscia nieoplacalne czyli zakonczy tam swoj zywot

    PS w ramach zemsty moga dokonac czesciowej darowizny na rzecz
    policjanta, ktory ich zatrzymal, sprzedac nie sprzeda a recycling w
    Niemczech kosztowny :-)

    P.

  • 10. Data: 2010-10-06 14:08:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "PJ" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...
    > tylko ze w przypadku takiego Mondka, dostanie TUV bedzie niemozliwe a
    > z pewnoscia nieoplacalne czyli zakonczy tam swoj zywot

    Prawidlowo.
    Powinien zakonczyc przez wyjazdem z Polski.
    Trzeba bylo to zrobic, zamiast placic lapówki za przeglady, a potem plakac
    nad rozlanym mlekiem.

    Ale zostaje jeszcze laweta do kraju.