  • 21. Data: 2017-02-06 12:21:19
    Temat: Re: radiotelefony
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Taka definicja jest do kitu, bo niczego nie definiuje.

    Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje dostęp do informacji dla
    niego nieprzeznaczonej, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do
    sieci telekomunikacyjnej lub przełamując albo omijając elektroniczne,
    magnetyczne, informatyczne lub inne szczególne jej zabezpieczenie,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.

    "przełamanie elektronicznego zabezpieczenia" może znaczyć wszystko.
    No chyba, że UKE dopisał coś precyzującego. Nie jestem prawnikiem, ale
    jak dla mnie to interpretacja tego artykułu KK tylko zależy od sędziego,
    a raczej od tego, co mu biegły sadowy w swojej opinii napisze:

    > Tak właśnie mówili w PPTiT, w SB, czy gdzie tam jeszcze. Nie mamy modemu,
    > bo nam nie dali na niego przydziału dewiz, więc nie jesteśmy w stanie
    > odczytać inforamcji, jakie ekstremiści przekazują sobie piszcząc w druta.

    Kiepski przykład, czasy się trochę pozmieniały, szczególnie w w
    dziedzinie przekazywania informacji.

    --
    viktorius

  • 22. Data: 2017-02-06 12:26:07
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-02-06 o 11:28, J.F. pisze:

    > A nie przeszli w duzej czesci na zwykle komorki ?

    Komórki pomagają, ale nie mogą być jedynym dostępnym medium do
    transmisji. Bo zawsze można siec komórkową wyłączyć, a służby takie jak
    policja, wojsko, straż muszą mieć niezależne od stanu sieci komórkowej
    sposób wymiany informacji.

    To tak jak nie można w 100% popierać się w nawigacji się na GPSie, bo
    jest kontrolowany przez jeden kraj i zawsze mozna to po prostu wyłączyć.
    Dlatego Rosjanie, Europejczycy, Chińczycy wprowadzają/wprowadzili swoje
    systemy pozycjonowania, nie dla konkurencji, tylko dla bezpieczeństwa.

    --
    viktorius

  • 23. Data: 2017-02-06 12:31:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >transmisji. Bo zawsze można siec komórkową wyłączyć, a służby takie
    >jak policja, wojsko, straż muszą mieć niezależne od stanu sieci

    Szczegolnie, ze ostatnio same chetnie te siec komorkowa wylaczaja, a
    przynajmniej tak by chcieli.

    Tym niemniej - sa komorki, to radiotelefonow jest mniej.
    I mniej, mniej ... az w koncu zabraknie :-)

    J.

  • 24. Data: 2017-02-06 13:04:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius pisze:

> [...]
    > jak dla mnie to interpretacja tego artykułu KK tylko zależy od sędziego,
    > a raczej od tego, co mu biegły sadowy w swojej opinii napisze:

    O tym braku precyzji pisałem. Kiedyś dla urzędników (sądów nawet nie
    pytano o zdanie) "elektronicznym zabezpieczeniem" i "niejawnym językiem"
    była modulacja FSK/PSK. Żeby wypełnić znamiona prestępstwa opisanego tym
    paragrafem, to nawet niczego przełamywać nie trzeba. Dość jest słuchać
    w eterze tego, co dla niego nieprzeznaczone. Jak choćby tych kolejarzy,
    co to przez radio mówią, że na torze szesnastym stoi lokomotywa o numerze
    4268, krórą trzeba odstawić do depo. Na dobra sprawę, to by mnie mogli
    posłać do paki na dwa lata, gdyby mnie kto przyłapał na oglądaniu TVP
    -- nie jestem targetem tych bredni.

    > Kiepski przykład, czasy się trochę pozmieniały, szczególnie w w
    > dziedzinie przekazywania informacji.

    Technicznie rzecz biorąc, to już wszystko jest "zakodowane" -- nawet do
    telewizora trzeba było dokupić *dekoder* DVB-T, gdy zmienił się sposób
    emisji. Paragrafy jednak zostały te same. I tu też nie można zapominać
    o zmianie (przez niektórych zwanej "dobrą").

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2017-02-06 13:33:31
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    > 4268, krórą trzeba odstawić do depo. Na dobra sprawę, to by mnie mogli
    > posłać do paki na dwa lata, gdyby mnie kto przyłapał na oglądaniu TVP

    No dobra, poszukałem,:

    http://forum.infor.pl/topic/307554-skaner-nasluchowy
    -fal-policyjnych/?p=1458618

    post #96, myślę, że rozwiązuje prawie wszystkie twoje wątpliwości.

> [...]
    > emisji. Paragrafy jednak zostały te same. I tu też nie można zapominać
    > o zmianie (przez niektórych zwanej "dobrą").

    Gdzie jak gdzie, a tutaj myślę, że większość rozumie, że zakodowanie i
    szyfrowanie to odrębne pojęcia. A to drugie bardziej pasuje do "łamania

  • 26. Data: 2017-02-06 13:51:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius pisze:

    > No dobra, poszukałem,:
    >
    > http://forum.infor.pl/topic/307554-skaner-nasluchowy
    -fal-policyjnych/?p=1458618

    > post #96, myślę, że rozwiązuje prawie wszystkie twoje wątpliwości.

    Przecież tu nie chodzi o moje wątpliwości. To jest opinia urzędnika,
    i to urzędnika już niesłusznego, który w dodatku powołuje się na
    persony tak dalece niesłuszne, jak Z. Ćwiąkalski czy A. Zoll.
    Co będzie, jeśli na przykład Bartłomiej Misiewicz będzie miał na
    ten temat inne zdanie?

    > Gdzie jak gdzie, a tutaj myślę, że większość rozumie, że zakodowanie i
    > szyfrowanie to odrębne pojęcia. A to drugie bardziej pasuje do "łamania
    > elektronicznego zabezpieczenia"

    Tego się zawsze obawiam najbardziej -- że ktoś będzie prawo interpretował
    na zasadzie "co mi bardziej pasuje".

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2017-02-06 14:13:15
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    > persony tak dalece niesłuszne, jak Z. Ćwiąkalski czy A. Zoll.
    > Co będzie, jeśli na przykład Bartłomiej Misiewicz będzie miał na

    On pasmem cywilnym się nie interesuje, co innego radioemisja na pasmach
    wojskowych ;)
    Pozostaje dać się złapać na rozkodowaniu DVB-T po wyborach, kiedy jednie
    popadną w niełaskę, a inni wrócą w łaski ;)

    > Tego się zawsze obawiam najbardziej -- że ktoś będzie prawo interpretował
    > na zasadzie "co mi bardziej pasuje".

    Już od dawna wiadomo, że litera prawa nie nadąża za postepem
    technologicznym. Ostatecznie to sędzia powinien rozstrzygnąć, jeśli on
    nie jest na bieżąco z techniką, to posługuje się opinią biegłego.
    A że mamy system prawa kontynentalnego, to nie możesz powołać się na
    podobna sprawę i jej wyrok jako wykładnie w twojej sprawie.

    --
    viktorius

  • 28. Data: 2017-02-06 14:51:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius pisze:

    > On pasmem cywilnym się nie interesuje, co innego radioemisja na
    > pasmach wojskowych ;)

    To jest teraz dość wymieszane. Częstotliwości należące kiedyś do
    telewizji, teraz po części zostały dane wojskowości. Można zatem
    być podejrzanym o nadmierne zainteresowanie sprawami armii,
    manifestujące się uruchomieniem telewizora marki "Belweder".

> [...]
    > biegłego. A że mamy system prawa kontynentalnego, to nie możesz
    > powołać się na podobna sprawę i jej wyrok jako wykładnie w twojej

    To my jeszcze mamy jakiś system prawa?! W tym co do niedawna działał,
    to nie każdy sąd powszechny tworzył interpretację, lecz powołane do
    tego trybunały. Te miały moc obowązującą, nawet "bardziej obowiązującą"
    od precedensów anglosaskich. Teraz nikt sobie z tego nic nie robi,
    bo znów liczy się tylko zdanie urzędnika. A jeszcze bardziej opinia
    nieurzędnika (jednego).

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2017-02-06 16:00:39
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    > być podejrzanym o nadmierne zainteresowanie sprawami armii,
    > manifestujące się uruchomieniem telewizora marki "Belweder".

    Dopóki nie nadaje, to nic się nie stanie :)

    NTG pl.soc.prawo ;)

    --
    viktorius

  • 30. Data: 2017-02-06 16:31:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius pisze:

    > Dopóki nie nadaje, to nic się nie stanie :)

    Do tej pory temat nadawania w ogóle nie był podnoszony. Chodziło
    tylko o odbiór, kiedy wolno, a kiedy nie. Taki Belweder, to on
    nie wygląda na powszechnie używany sprzęt. Młodsi, a ci w armii
    są teraz preferowani, mogą w ogóle nie wiedzieć co to takie. Jeśli
    skojarzy im się to ze specjalną operacyjną aparaturą podsłuchową
    na pentodach dekodujących -- wtedy nieszczęście gotowe.

    --
    Jarek