  • 61. Data: 2017-02-07 23:35:11
    Temat: Re: radiotelefony
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Litościwie podałem Belweder za przykład. Bo taki telewizor Wisła, trochę
    > od niego starszy, fabrycznie przystosowany był do odbioru tylko jednego
    > kanału. Wybór był niewielki, to robiono tylko trzy wersje tego odbiornika.
    > Przeznaczone do sprzedaży w Warszawie przystosowane były do odbioru kanału
    > drugiego, a wersja łódzka odbierała pierwszy. Gdzie nadawano trzeci, tego
    > nie wiem, chyba w Krakowie.

    Że się tak przy okazji dopytam: Co ma Belweder czy inna Wisła wspólnego
    z secamem?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 62. Data: 2017-02-08 11:10:26
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "viktorius" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > I dlatego pewnie w 1989 roku zdecydowali się na podczerwień jako medium.
    > Jak nie trafisz wiązką, albo wiązka w jakiś sposób się zdegraduje i nie
    > będzie prawidłowo zinterpretowana, to motorniczy zatrzymuje się, bierze
    > stalową lagę i ręcznie wajchę przerzuca :)

    A, to tak! Wiadomo! Nieraz jak jadę, to się tak dzieje, choć czasem
    ewidentnie widać, mimo braku oznak, że system w danym miejscu jest po prostu
    zj^Hepsuty.
    Mnie bardziej chodziło o radiostop, że nie wyobrażam go sobie "w
    podczerwieni", chyba, że np. na szopie w hangarze przy obsłudze codziennej,
    gdyby się chciało ruszyć, "temu tramwaju".

    wodowal-katastrofe,1602388,art,t,id,tm.html

    > Najlepsze pomysły, nawet te absurdalne serwuje życie, scenarzysta tylko
    > ubiera to w tekst i daje reżyserowi.

    Nie inaczej.

    > Coś Ci sie pokiełbasiło, radio-stop to PKP i fale radiowe, a sterowanie
    > zwrotnicą tramwajową jest za pomocą podczerwieni. Nikt raczej nie myślał
    > nawet o podczerwieni na PKP.

    A, to w porządku. Spoko, wszystko jest na miejscu, tylko takie jakieś
    skoczne.

    dla-pociagow-byla-zabawa-bedzie-proces,168747.html

    > W sumie to dobrze, że ten gość nie pracuje już jako maszynista. Rozumiem

    Ano, kto wie, co by mu do łba odjebało, gdyby dłużej pociagnął tę zabawę?

    > pozostałych dwóch, mogli nie wiedzieć jakie to zagrożenie, ale maszynista,
    > nawet metra, to powinien być tego świadomy jak nikt inny.

    Każdy, kto w jakiś sposób steruje ruchem, choćby kierowca malacza, czy
    Smarta, czy np. operator suwnicy, powinien mieć tę świadomość. Może do zbyt
    surowe, ale dosoliłbym choćby czasowe zabranie prawka za taki numer. Zaś
    samemu systemowi dołożyłbym coś jak DSS (lub inne, analogiczne rozwiązanie)
    w moim starym telefonie bezprzewodowym, aby uodpornić go (i to działa!) na
    zakłócenia z otoczenia, np. gdyby jakiś kutas zadziałał w drugą stronę i
    taki radiostop zagłuszył. Wtedy przygłuszy jedną częstotliwość, ale
    automatycznie pozostanie jeszcze kilka innych. Dodatkowo alarm na wozie,
    gdyby wykrył, że coś blokuje przekaz.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 63. Data: 2017-02-08 11:13:14
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > drugiego, a wersja łódzka odbierała pierwszy. Gdzie nadawano trzeci, tego

    W Krakowie było na odwrót, jak w Warszawie, ZTCP. 1-11 (albo 10?), 2-2.
    Fonię Dwójki odbierałem na zwykłym radiu.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 64. Data: 2017-02-08 11:19:01
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Kiedyś, w już nie tak odległej przyszłości ma być wprowadzony ETCS na
    > wszystkich szlakach kolejowych:
    > http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasow
    e/miliardowy-przetarg-polskich-linii-kolejowych-2885
    /

    Tylko co w sytuacji, gdy nagle pociag wyskoczy z zasięgu, bo np. szlag
    trafił łącze z BTS-a do centrali?

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 65. Data: 2017-02-08 11:27:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    e/miliardowy-przetarg-polskich-linii-kolejowych-2885
    /

    >Tylko co w sytuacji, gdy nagle pociag wyskoczy z zasięgu, bo np.
    >szlag trafił łącze z BTS-a do centrali?

    Radio-stop :-)

    A propos - ogladam jakis program o katastrofach lotniczych i mowia
    tam, ze pracuja nad systemem kontroli ruchu "Next Generation".
    Zautomatyzowany, oparty o GPS i komputery.

    Ciekawe ... obawiam sie troche ze ... bedzie sie dzialo :-)

    J.

  • 66. Data: 2017-02-08 11:32:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Mnie bardziej chodziło o radiostop, że nie wyobrażam go sobie "w
    >podczerwieni", chyba, że np. na szopie w hangarze przy obsłudze
    >codziennej, gdyby się chciało ruszyć, "temu tramwaju".

    Systemy radiowe, oprocz podatnosci na zaklocenia, mialy jedna wade -
    wymagaly stosownych pozwolen.
    PKP moze sobie na to pozwolic, dla MPK to juz moze byc jakis tam koszt
    i klopot.

    A dla zwrotnicy funkcjonalnosc podobna.
    I tak samo nastolatek moglby wlasny nadajnik zrobic.

    >A, to w porządku. Spoko, wszystko jest na miejscu, tylko takie jakieś
    >skoczne.

    Czemu - PKP ma latarnie przy torach, to i emitery podczerwieni moze
    postawic.

    J.

  • 67. Data: 2017-02-08 12:03:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > W Krakowie było na odwrót, jak w Warszawie, ZTCP. 1-11 (albo 10?), 2-2.
    > Fonię Dwójki odbierałem na zwykłym radiu.

    Ale to już później. Na początku, w latach pięćdziesiątych, do transmisji
    telewizyjnej używano tylko pierwszego pasma, czyli kanałów I, II i III.
    Tylko te były przewidziane w konstrukcji "Wisły".

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2017-02-08 12:04:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Systemy radiowe, oprocz podatnosci na zaklocenia, mialy jedna
    > wade - wymagaly stosownych pozwolen.
    > PKP moze sobie na to pozwolic, dla MPK to juz moze byc jakis
    > tam koszt i klopot.

    Podczerwone obsłguje PKS, nie MPK:

    http://rozklady.nocowanie.pl/podczerwone/wyszukiwark
    a_pks/

    --
    Jarek

  • 69. Data: 2017-02-08 12:24:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    HF5BS pisze:
> [...]

    >III.
    >Tylko te były przewidziane w konstrukcji "Wisły".

    Stary (ale jak widac nie taki stary) Rubin mial juz 12 kanalow.
    ten 12-ty to juz chyba pod 200MHz podchodzil, bo 2-gi to bylo ~60 MHz.

    J.

  • 70. Data: 2017-02-08 12:32:51
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-02-08 o 11:13, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrno9k9i4.kv8.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > W Krakowie było na odwrót, jak w Warszawie, ZTCP. 1-11 (albo 10?), 2-2.
    > Fonię Dwójki odbierałem na zwykłym radiu.

    Było było
    Nawet audycje muzyczne "Stereo i w kolorze"
    Oglądało się w TV a słuchało w radio na 2 programie