  • 11. Data: 2015-04-20 19:45:54
    Temat: Re: rejestracja auta w innym miescie niz zameldowanie
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message
    news:20150420142004.016eed93@babcia-workstation...
    > I dokumentów mu nie przyjęto mimo że miał skończony kurs
    > i według ustawy o kierujących pojazdami liczy się miejsce zamieszkania
    > a nie zameldowania. W efekcie jest jak w urzędzie skarbowym:
    > interpretacja przepisu zależy od urzędnika. I kop się z koniem...

    jezeli ma sie racje to wystarczy wyslac poczta, wtedy musza sie
    wysilic na odmowe na pismie a to nagle pozwala zalatwiac niezalatwialne
    sprawy

    --
    http://db.org.pl/

  • 12. Data: 2015-04-20 22:32:27
    Od: NICE <n...@e...kom>

    W dniu 19.04.2015 o 19:41, s...@g...com pisze:

    > Dlaczego, skoro nie mieszkasz w Gdańsku?

    Dlatego ze po 16 latach porwocilem do krakowa:)

  • 13. Data: 2015-04-21 09:02:24
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-04-20, o godz. 19:45:54
    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał(a):

    > "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message
    >
    > jezeli ma sie racje to wystarczy wyslac poczta, wtedy musza sie
    > wysilic na odmowe na pismie a to nagle pozwala zalatwiac
    > niezalatwialne sprawy

    Ta... Pocztą... WORD się zabezpieczył i masz: "Zapisać się na egzamin
    po raz pierwszy można wyłącznie osobiście, bezpośrednio w BOK Miejsca
    Egzaminowania".
    http://www.word.waw.pl/index.php?id=73&lng=pl&s=176,
    183,184,73,43

    Uprzedzam że nie wiem jak to się dalej potoczyło - to tylko przypadek
    spotkany w kolejce do okienka.

    Zdrówko

  • 14. Data: 2015-04-21 11:22:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-20 o 14:20, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

> [...]
    > tłumaczył że wymeldowała go matka jak był na studiach, meldunek czasowy
    > w akademiku mu się skończył i jest na lodzie. W ustawie jest mowa o
    > miejscu zamieszkania ale wielu urzędników utożsamia to z meldunkiem. I
    > dyrektor WORD zabronił przyjmowania dokumentów bez ważnego miejsca
    > zameldowania. I dokumentów mu nie przyjęto mimo że miał skończony kurs
    > i według ustawy o kierujących pojazdami liczy się miejsce zamieszkania
    > a nie zameldowania. W efekcie jest jak w urzędzie skarbowym:
    > interpretacja przepisu zależy od urzędnika. I kop się z koniem...

    Tak na marginesie: Urzędy Skarbowe nadal nie wiedzą, co to adres
    korespondencyjny :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2015-04-22 09:40:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Apr 2015 11:22:45 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak na marginesie: Urzędy Skarbowe nadal nie wiedzą, co to adres
    > korespondencyjny :(

    Kiedyś się ściąłem z urzędniczką z US w tej sprawie. Niestety
    zasłaniają się przepisem (mogę odszukać korespondencję i zacytować )
    z jakieś ustawy podatkowej, który mówi że urząd może się komunikować
    z podatnikiem poprzez jego adres zamieszkania (ten musi być zgodny z
    właściwością urzędu) albo, uwaga, z adresem miejsca pracy podatnika.
    Nie testowałem drugiej opcji ale może warto przetestować. Ale temat
    warty do przeciągnięcia przez pl.soc.prawo...

    --
    Marek

  • 16. Data: 2015-04-23 00:29:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-22 o 09:40, Marek pisze:

> [...]
    > właściwością urzędu) albo, uwaga, z adresem miejsca pracy podatnika. Nie
    > testowałem drugiej opcji ale może warto przetestować. Ale temat warty do

    Mój przypadek to "jednoosobowa działalność gospodarcza".
    Problem z adresem pracy: jadę gdzie wołają ;)
    Problem z adresem zamieszkania: raz tu, raz tam :(
    A w domu (=meldunek & =adres prowadzenia DG) bywam tylko na większe święta.

    A jak wprowadzali "jedno okienko", to chwalili się, że będzie łatwiej.
    Rubryka na adres korespondencyjny jest. Urząd miasta ją widzi, ZUS ją
    widzi, w internetowych wyszukiwarkach działalności gosp. widać, tylko
    urząd skarbowy nadal w czarnej d... siedzi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2015-04-23 10:02:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Apr 2015 00:29:40 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > widzi, w internetowych wyszukiwarkach działalności gosp. widać,
    tylko
    > urząd skarbowy nadal w czarnej d... siedzi.

    Art 148 Ordynacji Podatkowej jest dla US nie do przeskoczenia:

    § 1. Pisma doręcza się osobom fizycznym w ich mieszkaniu lub miejscu
    pracy.

    § 2. Pisma mogą być również doręczane:

    1) w siedzibie organu podatkowego;
    2) w miejscu pracy adresata - osobie upoważnionej przez pracodawcę
    do odbioru korespondencji;

    --
    Marek

  • 18. Data: 2015-04-23 14:13:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-23 o 10:02, Marek pisze:
> [...]
    >
    > § 2. Pisma mogą być również doręczane:
    >
    > 1) w siedzibie organu podatkowego;
    > 2) w miejscu pracy adresata - osobie upoważnionej przez pracodawcę do

    Dzięki :)

    Ad. § 2.2 - "w miejscu pracy adresata" - w przypadku pracownika nie ma
    problemu, sytuacja jednoznaczna.
    Ciekawe, jak to się ma do miejsca pracy przy prowadzeniu jednoosobowej
    D.G. Muszę przetestować na moim urzędzie skarbowym ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2015-04-23 16:07:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Apr 2015 14:13:07 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    jednoosobowej
    > D.G. Muszę przetestować na moim urzędzie skarbowym ;)

    Testuj, jestem ciekawy. Ze względu na ntg wątek o tym i jak to obejść
    puściłem na pl.soc.prawo

    --
    Marek