  • 11. Data: 2018-08-22 12:03:31
    Temat: Re: rekordowa Tesla
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 Aug 2018 08:14:25 +0200, Mateusz Bogusz

    > Eee, popatrz na pompy ciepła (bo taka jest w Tesli). Nie widziałem
    > jeszcze takiej w której EER było by wyższe od COP.

    Przecież każdy samochód wyposażony w "klimatyzację" ma pompę ciepła. Nie
    każdy jednak może grzać. Dlatego śmieszy mnie jak do takiego Leafa
    posiadającego klimę trzeba dopłacić 2500zł za pompę ciepła, którą ten
    samochód w standardzie posiada. Jedyne co tam trzeba zrobić, to obieg
    odwrócić, co robi się od dawna w standardzie we wszystkich splitach
    domowych/biurowych.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2018-08-22 13:44:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2018 12:03:31 +0200, Myjk napisał(a):
    > Wed, 22 Aug 2018 08:14:25 +0200, Mateusz Bogusz
    >
    > Przecież każdy samochód wyposażony w "klimatyzację" ma pompę ciepła. Nie
    > każdy jednak może grzać.

    Zeby nie powiedziec "zaden", bo ktory potrafi - tesla ?

    Zawsze jakas komplikacja.

    J.

  • 13. Data: 2018-08-22 14:06:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 Aug 2018 13:44:47 +0200, J.F.

    > Zeby nie powiedziec "zaden", bo ktory potrafi - tesla ?

    Żaden, bo i tak ciepła ze spaliniaka jest tyle, że odwracanie obiegu aby
    zmniejszyć ilość energii na cele grzewcze nie ma kompletnie sensu. Wprost
    przeciwnie niż w samochodzie elektrycznym.

    U mnie w MOL też nie ma grzania z pompy ciepła, jest tylko zwykła
    nagrzewnica z COP1, a w razie czego mam jeszcze spalinową grzałkę.

    > Zawsze jakas komplikacja.

    Na tyle niewielka, że w splitach to już standard i w zasadzie samych pomp
    ciepła z funkcją chłodzenia już nie sprzedają. Wszystkie mają także funkcję
    grzania. Jedyne co tutaj można zmienić dodatkowo, to powiększenie chłodnicy
    żeby lepszą sprawność uzyskać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2018-08-22 14:47:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2018 14:06:49 +0200, Myjk napisał(a):
> [...]
    > zmniejszyć ilość energii na cele grzewcze nie ma kompletnie sensu. Wprost
    > przeciwnie niż w samochodzie elektrycznym.

    Ale troche samochodow elektrycznych jest, wiec moze nie zaden :-)

    J.

  • 15. Data: 2018-08-22 17:28:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2018 12:03:31 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > każdy jednak może grzać. Dlatego śmieszy mnie jak do takiego Leafa
    > posiadającego klimę trzeba dopłacić 2500zł za pompę ciepła, którą ten

    Nie rozumiem zdziwienia. Za radio z nawigacją w woldzwagenie trzeba
    dopłacić 5 tysiaków a za hak drugie tyle, a jakbyś to samo kupił w sklepie
    to zapłaciłbyś 20% tego. Jak się da to się kroi frajerów...

    L.

  • 16. Data: 2018-08-22 18:07:22
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-08-22 o 17:28, Lisciasty pisze:

    > Nie rozumiem zdziwienia. Za radio z nawigacją w woldzwagenie trzeba
    > dopłacić 5 tysiaków a za hak drugie tyle, a jakbyś to samo kupił w sklepie
    > to zapłaciłbyś 20% tego. Jak się da to się kroi frajerów...

    Na czym polega frajerstwo?

  • 17. Data: 2018-08-22 19:57:53
    Od: <7...@6...195753.invalid> (Tom N)

    kk w

    > Na czym polega frajerstwo?

    Zonda lambda 3000PLN w serwisie i 300PLN u Juzka... Ten sam partnumber
    isotnego elemenu, różnica w kabelkowaniu... Wypierdalaj w podskokach
    kmiocie.

    --
    'Tom N'

  • 18. Data: 2018-08-22 21:55:56
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-08-22 o 19:57, (Tom N) pisze:
    > kk w

    > Zonda lambda 3000PLN w serwisie i 300PLN u Juzka... Ten sam partnumber
    > isotnego elemenu, różnica w kabelkowaniu... Wypierdalaj w podskokach
    > kmiocie.

    "Zonda lambda" w radiu?

  • 19. Data: 2018-08-23 01:15:24
    Od: <8...@3...011524.invalid> (Tom N)

    kk w

    > "Zonda lambda" w radiu?

    W haku, kmiocie...

    --
    'Tom N'

  • 20. Data: 2018-08-23 13:55:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 Aug 2018 08:28:46 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Nie rozumiem zdziwienia. Za radio z nawigacją w woldzwagenie trzeba
    > dopłacić 5 tysiaków a za hak drugie tyle, a jakbyś to samo kupił w sklepie
    > to zapłaciłbyś 20% tego. Jak się da to się kroi frajerów...

    Ale mi nie chodzi o wartość, tylko że trzeba zapłacić ponownie za coś, co
    już tam jest w standardzie. No chyba że wtedy dają faktycznie dwie
    sprężarki, dwa obiegi... tylko po co? Pokaż mi producenta co daje hak czy
    radio w standardzie a potem jeszcze każe sobie dopłacać za urządzenie do
    ciągnięcia przyczepy, względnie urządzenie do odtwarzania fal radiowych. :P

    --
    Pozdor
    Myjk