  • 21. Data: 2018-11-14 09:08:40
    Temat: Re: samokrytyka
    Od: p...@g...com

    az tyle wody nie ma ale widac ze zolty dotknal hamulca ten pewnie odruchowo tez i
    wystarczylo na derwisza

  • 22. Data: 2018-11-14 09:33:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 Nov 2018 00:08:40 -0800 (PST), p...@g...com

    > az tyle wody nie ma

    Więc nie ma mowy o aquaplaningu.

    > ale widac ze zolty dotknal hamulca ten pewnie
    > odruchowo tez i wystarczylo na derwisza

    Poślizg był 4-5sek. później niż żółty błysnął.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2018-11-14 09:51:05
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Tue, 13 Nov 2018 18:00:36 +0100, miumiu

    > Nie wiem gdzie Wy tam aquaplaning widzicie...
    > Jakby popłynął na wodzie to by wyleciał w krawężnik.
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Mogl gwaltownie wcisnac i puscic gaz bez rozlaczania sprzegla. Kola zaczely
    hamowac na mokrej drodze (hamuje silnik). Lewe kolo nie moglo zlapac
    przyczepnosci i zaczelo plynac, prawe kolo szybciej zlapalo przyczepnosc i
    moment obrotowy obrocil go w prawo.

    Pzdr

  • 24. Data: 2018-11-14 10:18:56
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-13 o 18:00, miumiu pisze:
    > Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Tez to wczoraj ogladalem i sie zastanawialem. IMHO wykonal jakis gwaltowny
    > manewr kierownica plus mial lyse opony plus aquaplaning.

    Łyse opony+zużyte amortyzatory z tyłu + obciążenie tyłu + prędkość. Mnie
    obróciło na zakopiance o 180 dokładnie w podobnej sytuacji na zakręcie.
    Dokładnie ten sam manewr gdzie zmieniałem pas na zakręcie (jakbym siebie
    oglądał).
    Zmieniając pas z prawego na lewy, kiedy na prostej lekko skręcasz,
    znaczy wyrównujesz, to raczej sie nie wydarza w przypadku takiego
    zakrętu gdzie zakręt ma lekkie nachylenie i jest profilowany ruch
    kierownicy i kąt ustawienia przednich kół+prędkość (w moim przypadku ok
    100) jest większy i daje taki efekt, potrafi zarzucić. Kiedy samochód
    jechał tyłem (u mnie) wcisnąłem max hamulec, co spowodowało dokończenie
    obrotu i wróciłem do kierunku jazdy. Gdybym nie hamował jadąc już tyłem,
    to bym spadł ze skarpy.
    Generalnie jak jedziesz bokiem, to nie do wyprowadzenia bo nic nie
    działa ani kierownica ani hamulec przy tej prędkości. Aquaplaning tutaj
    nie ma nic wspólnego z poślizgiem, prędzej jakieś niewidoczne, lekkie
    błoto, plama oleju ale nie musi być. Tutaj wystarczyło że jest mokro i
    temperatura niska (twarde, zużyte opony).

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 25. Data: 2018-11-14 10:59:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tue, 13 Nov 2018 18:00:36 +0100, miumiu

    >Nie wiem gdzie Wy tam aquaplaning widzicie...
    >Jakby popłynął na wodzie to by wyleciał w krawężnik.

    Masz na mysli zewnetrzny (ten po lewej) ?

    Wystarczy, ze mu tyl poplynal, a przod nie.

    Ale wody tam imo niewiele.

    J.

  • 26. Data: 2018-11-14 14:21:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 Nov 2018 09:51:05 +0100, miumiu

    > Mogl gwaltownie wcisnac i puscic gaz bez rozlaczania sprzegla. Kola zaczely
    > hamowac na mokrej drodze (hamuje silnik).

    Nie słychać silnika na wysokich obrotach, "hamowanie silnikiem" jest zatem
    pomijalne podobnie jak możliwość "gwałtownego" wciśnięcia gazu.

    > Lewe kolo nie moglo zlapac przyczepnosci i zaczelo plynac, prawe kolo
    > szybciej zlapalo przyczepnosc i moment obrotowy obrocil go w prawo.

    Koło nie mogło popłynąć -- mocnego opadu brak, do tego jest spadek. Są za
    to hopki szparki i jeśli samochód miał słabe gumy/amory, do tego może
    jeszcze siejący błędami czujnik ABS (co wcale nie jest takie rzadkie i nie,
    nie zawsze wywala to na desce), to tak a nie inaczej to się skończyło.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2018-11-14 15:16:38
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2018-11-13 o 21:16, Irek.N. pisze:

    > No ba.. a mnie się zdarzyło. Wiecie co mi najbardziej pomogło?
    > Wspomaganie kierownicy!
    > Bez niego nie zdążył bym tak szybko kręcić kierownicą. Serio.

    Mi się raz zdarzyło w pustym Oplu Combo, w którym tylne zimne bębny
    miały jakąś tendencję do zbyt mocnego hamowania. To było przy niedużej
    prędkości (40-50 km/h) na mokrej drodze. Po prostu się zagapiłem i po
    ruszeniu z jednych świateł nie zauważyłem że na następnych 300 metrów
    dalej jest czerwone i stoją auta. Prawko miałem od 6 miesięcy,
    umiejętności żadne, więc jazda bokiem mocno mnie zaskoczyła, tym
    bardziej że hamowanie nie było mocne a prędkość nieduża. Nie wiem jak
    wyprowadziłem, ale się udało, musiałem szybko kierownicą kręcić :) Obyło
    się bez strat bo pas obok był wolny i mogłem ominąć auta stojące na
    moim. Ile było w tym szczęścia a ile mojego działania nie potrafię
    powiedzieć.
    Od tamtego momentu przejechałem jakieś 250kkm i odpukać nie zdarzyło mi
    się wpaść w poślizg, ale zwracam uwagę na warunki drogowe i stan opon :)

  • 28. Data: 2018-11-14 15:33:36
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2018-11-14 o 10:18, LordBluzg(R) pisze:

    > błoto, plama oleju ale nie musi być. Tutaj wystarczyło że jest mokro i
    > temperatura niska (twarde, zużyte opony).

    Z opisu autora pod źródłowym filmikiem:

    "Jeżeli ktoś by pytał - z przodu ogumienie nówki sztuki, z tyłu z
    zeszłego sezonu, solidny bieżnik. Zimowe."

  • 29. Data: 2018-11-14 18:15:54
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-14 o 15:33, spider pisze:

    > Z opisu autora pod źródłowym filmikiem:
    >
    > "Jeżeli ktoś by pytał - z przodu ogumienie nówki sztuki, z tyłu z
    > zeszłego sezonu, solidny bieżnik. Zimowe."

    Zalezy jakie. Kiedyś kupiłem "wynalazek" (dawno temu) piękne nowe opony,
    chyba Kumho. Nigdy wcześniej nie znałem tej marki a że były tanie to
    wziąłem. Jak było sucho, było OK. Jak popadało, to zatrzymywałem się w
    połowie krzyżówki, zupełnie jak na lodzie. Zakręty pokonywałem z lekkim
    ślizgiem. Wystarczyło że było sucho, to jazda jak po szynach.
    Ponoć ich jakość się poprawiła ale uraz pozostał.
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 30. Data: 2018-11-14 22:02:59
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Irku, ale bez treningu, to wspomaganie nic nie da.
    > A trening ... gdzie ...
    >
    > No, mozna jeszcze miec wspomaganie z ESP :-)

    Za stara bryka, nie miała.

    > uuu, to chyba musiales duzo driftow trenowac :-)
    >
    > I co - stare opony, nadzwyczajnie sliskie ?

    Gdzie tam, moje szczeniackie (wtedy) podejście. Jeździłem tą samą trasą
    codziennie. Pewien przejazd pokonywałem za każdym razem troszeczkę
    szybciej, jakoś dawałem radę. Pewnego razu na przejeździe było trochę
    piasku i już nie dałem rady.

    Lubiłem kiedyś latanie bokiem, ale sprzęt umożliwiał mi to tylko w zimie
    :) To że wtedy zmieściłem się w 2 pasach, to w znacznej mierze
    szczęście, jak teraz na to patrzę.

    Miłego.
    Irek.N.