  • 41. Data: 2018-09-07 17:01:45
    Temat: Re: sciemniacz LED
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale rozwiazanie moze sie przydac. W innym miejscu kupilem sobie
    > 3 duze kule LED, bo mi pasuja do wystroju ... i jest za jasno :-)
    >
    > Tylko te zarowy to na przetwornicy.

    Powiadają, że producent (ale już bez kooperacji baby) generuje także
    inny problem. Żyłuje prąd diod na maksa, przez co świecą one jasno,
    atoli żywot ich krótki. Ktoś tu nawet się kiedyś przyznał, że chce
    mu się tym żarówom dobierać do wnętrza i zmieniać tam rezystor, by
    jasność im spadła, za to czas pracy wzrósł.

    Tak sobie myślę, że z techniczno-księgowego punktu widzenia, przy
    masowej produkcji, żarówa ze zdalnym sterowaniem przez zmianę punktu
    pracy przetwornicy wyjdzie taniej, niż wszelkie próby odtwarzania
    sytuacji "jak dawniej", czyli coś na kształt ściemiacza z triakiem.

    > Eee, jak padam, to zasypiam.
    >
    > Tylko ja w takim nie moge. Zbyt niebiesko.
    > Ale czemu tak niebiesko ? Odczuwanie koloru sie wieczorem zmienia,
    > czy za dnia rzut oka na niebo za oknem zmienia "balans bieli" ..

    Podejrzewam, że nabyte przyzwyczajenia związane z własnym mieszkaniem.
    Człowiek "we fabryce" patrzy inaczej niż w domu.

    Jarek

    --
    Łezka do łezki,
    Aż będę niebieski,

  • 42. Data: 2018-09-07 18:10:07
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    [...]
    > Prędzej kupię tę lampę za tysiąc złotych.

    Właśnie ją zamontowałem ;-)
    Fajny bajer :-)

    P.P.

  • 43. Data: 2018-09-07 19:34:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Właśnie ją zamontowałem ;-)
    > Fajny bajer :-)

    O! To może i ja się skuszę. Cygan dla towarzystwa to nawet dał się powiesić.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2018-09-08 02:13:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Sep 2018 17:01:45 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > mu się tym żarówom dobierać do wnętrza i zmieniać tam rezystor, by
    > jasność im spadła, za to czas pracy wzrósł.

    az taki krotki nie, bo przechowuje paragony i nie zawaham sie ich uzyc
    :-)

    Gorace te wszystkie LED-owki to sa, zupelnie jakby energooszczedne nie
    byly. Ale te duze moze nawet mniej niz mniejsze.

    > Tak sobie myślę, że z techniczno-księgowego punktu widzenia, przy
    > masowej produkcji, żarówa ze zdalnym sterowaniem przez zmianę punktu
    > pracy przetwornicy wyjdzie taniej, niż wszelkie próby odtwarzania

    Tylko ten zestaw pilotow do wszystkich "zarowek" :-)

    > sytuacji "jak dawniej", czyli coś na kształt ściemiacza z triakiem.

    Dlatego nie upieram sie, ze to ma byc na triaku.
    Naturalne wydaje mi sie sterowanie napieciem ... z tu wredna
    przetwornica :-)

    > Podejrzewam, że nabyte przyzwyczajenia związane z własnym mieszkaniem.
    > Człowiek "we fabryce" patrzy inaczej niż w domu.

    Ale mieszkanie czasem jednak oswietlone przez dzienne swiatlo zza
    okna. No i oko sie z natury latwo dostowuje do stałego oswietlenia.

    A tu nie - wsciekle niebieskie.
    Choc pewnie po paru tygodniach dalbym rade ..

    J.

  • 45. Data: 2018-09-08 10:13:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Tylko ten zestaw pilotow do wszystkich "zarowek" :-)

    Nie, nie chodzi mi o tandetne pilociki, jak do tych lampek RGB. Raczej
    jakiś znormalizowany system przekazywania informacji. To wcale nie musi
    mieć taich cen, jak systemy dla domów ćwierćinteligentnych.

    > Ale mieszkanie czasem jednak oswietlone przez dzienne swiatlo zza
    > okna. No i oko sie z natury latwo dostowuje do stałego oswietlenia.
    >
    > A tu nie - wsciekle niebieskie.
    > Choc pewnie po paru tygodniach dalbym rade ..

    Druga ewentualność taka, że to po prostu było wściekle niebieskie.
    Luminofor do kitu, o nieciągłym widmie.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2018-09-08 11:35:33
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > O! To może i ja się skuszę. Cygan dla towarzystwa to nawet dał się powiesić.

    :-)

    To się pośpiesz, jest promocja, zapłaciłem 987 PLN. I dostałem lampkę na
    stół, nieco burdelową, ale za darmo ;-)

    Dobrze dopasowuje się kolor światła do tego, co wpada przez okno. A i
    wieczorem można przyjemnie ocieplić.

    P.P.

  • 47. Data: 2018-09-09 17:13:33
    Od: zdzich <z...@g...pl>

    > Ale ja nie chcę RGB jak w teatrze!

    A takie:
    https://www.zapals.com/xiaomi-philips-led-ceiling-li
    ght-33w-2700-5700k-dimming-app-control.html?currency
    =usd&utm_source=cj

    za mądre?
    Mam i uważam, że świetne. Do tego można dokupić mały pilocik
    jaśniej-ciemniej, cieplej-zimniej.

  • 48. Data: 2018-09-09 18:12:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pan zdzich napisał:

    > A takie:
    > https://www.zapals.com/xiaomi-philips-led-ceiling-li
    ght-33w-2700-5700k-dimming-app-control.html

    Wygląda całkiem całkiem.

    > za mądre?
    > Mam i uważam, że świetne. Do tego można dokupić mały pilocik
    > jaśniej-ciemniej, cieplej-zimniej.

    Nie, nie za mądre. Przede wszystkim nie RGB, tylko regulacja
    temperatury barwowej -- o to mi chodziło.

    Było już półtora tysiąca z promocją za tysiąc złotych, teraz
    cztery stówy ze zniżką na 250. To dobry sygnał -- producenci
    zobaczyli, że osoby, które wiedzą czego chcą, to też rynek.
    A dalej już normalna konkurencja i urealnienie cen.

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2018-09-10 16:52:46
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    > zobaczyli, że osoby, które wiedzą czego chcą, to też rynek.
    > A dalej już normalna konkurencja i urealnienie cen.

    Ale nie podają CRI :-(

    P.P.

  • 50. Data: 2018-09-10 17:24:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ght-33w-2700-5700k-dimming-app-control.html

    > Ale nie podają CRI :-(

    A w tej droższej lampie podają? Nie zwróciłem uwagi. Dla mnie
    liczy się przede wszystkim to, że że ktoś przełamał barierę
    i zaczął coś robić. Jakiś czas temu próbowałem znaleźć podobny
    system oświetlenia, bezskutecznie. Były same ćwierćinteligentne
    rozwiązania.

    Jeszcze jednej rzeczy nie podają -- czy to aby nie jest jakiś
    kiepski PWM? Mam nadzieję, że nie, bo zrobienie za jednym
    zamachem sterowanej przetwornicy powinno być nawet tańsze.

    --
    Jarek