  • 21. Data: 2017-11-26 19:29:23
    Temat: Re: sensowny zestaw głośników?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Nov 2017 18:16:18 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Pytanie do czego potrzebujesz tego dźwięku

    No właśnie, od tego trzeba zacząć.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 22. Data: 2017-11-26 19:36:09
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Czy możecie polecić jakiś sensowny zestaw głośników do komputera?
    >Prawdopodobnie większość na rynku to zwykłe "pierdziawki", ale może coś z
    >tego asortymentu wyróżnia się z tłumu na plus?

    Ostatnio (nawet zakupiłem do domu) zaskoczył mnie brzmieniem zestaw JBL
    Pebbles nie jest to zestaw imprezowy, ale naprawdę daje radę.
    Nie drgają od tego zestawu szyby, ale jest to pierwszy zestaw na 2.0 jaki
    miałem w reku który minie zaskoczył.

    http://www.jbl.waw.pl/images/jbl-pebbles-czarne-blac
    k-1.jpg

    czasami mam wrażenie ze grają lepiej (nie mocniej/głośniej) od mojego
    "dużego zestawu".

    Pozdrawiam
    BUNIEK

  • 23. Data: 2017-11-26 19:52:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-26 o 12:03, JaceK pisze:
    > Czy możecie polecić jakiś sensowny zestaw głośników do komputera?
    > Prawdopodobnie większość na rynku to zwykłe "pierdziawki", ale może coś
    > z tego asortymentu wyróżnia się z tłumu na plus?

    Jako audiofil, ale taki, który wierzy w prawo Ohma, ufa pomierzonym
    parametrom, nie wierzy grubościom podkładek pod DVD i samodzielnie
    tworzy i mierzy zestawy głośnikowe - powiem krótko: żadne nie dadzą
    nawet zbliżonego efektu w stosunku do tego co można uzyskać. Głośniki
    buduje się do warunków akustycznych pomieszczenia. Pomieszczenie trzeba
    wygłuszać etc.

    Testy w czasopismach komputerowych są g... warte. Nikt niczego nie
    mierzy a się wypowiada.

    A teraz konkretnie: pamiętaj o tym, że pierdziawką jest nie tylko
    głośnik, ale i karta dźwiękowa. Albo inaczej: najgorszy element układu
    określa jakość końcową. Jeśli z karty dźwiękowej wyprowadzasz sygnał
    optyczny do wzmacniacza, to wtedy możesz uznać, że masz super kartę, bo
    nawet najtańsza gwarantuje najwyższą (możliwą w komputerze) jakość.
    Zostawiam sobie jednak furtkę - być może istnieje jakieś rozwiązanie
    techniczne pozwalające na odtwarzanie w kompie DVD-audio lub SACD. Wtedy
    i komputer pozwoli na jakość ... ale nie wiem po co skoro taniej kupić
    stacjonarny odtwarzacz.

    Jeśli natomiast używasz karty ze wzmacniaczem wbudowanym, to jakość z
    definicji będzie kiszkowata w sensie zakłóceń, przesunięć fazowych,
    separacji kanałów, zniekształceń i pewnie innych parametrów, o których
    dyskutować nie chcę bo to nie jest właściwe forum do tego.

    Zakładam więc, że dobra jakość w/g Ciebie to będzie taka, której dźwięk
    nie będzie znacząco ranił uszu. A jak nasz mózg docenia jakość ? W
    bardzo dużym uproszczeniu tak, że basy przy cichym słuchaniu (= niskiej
    mocy wzmacniacza) muszą być bardzo mocne (wynika to z krzywej słuchu) a
    i wysokie tony również. środek powinien być sporo niższy.

    Jakie z tego wnioski? Ano takie:

    1. Kup koniecznie głośniki z subwooferem wyposażonym we własny
    wzmacniacz. Żadna karta wbudowana nie dostarczy wystarczającej mocy.

    2. Subwoofer powinien być fizycznie sporo większy od pozostałych
    głośników. Z małego głośnika nie da się uzyskać głośnych basów nawet
    jeśli kilowaty w niego wpakujesz. Co najwyżej smród spalenizny poczujesz
    bo prawa fizyki obowiązują.

    3. Głośniki średnio i wysokotonowe wymagają minimalnych mocy w stosunku
    do głośników basowych więc głośniki mogą być stosunkowo małe.

    4. Rodzaj obudowy dla średnich i wysokich tonów? Hmmm... jeśli na
    wejściu masz niską jakość to nie dbaj o to. Plastik czy drewno zrobią
    niewielką różnicę. Tak naprawdę chodzi tu o masę materiału (też w
    ekstremalnie sporym uproszczeniu) aby nie wpadał w rezonanse. 100g
    plastiku da podobny efekt do 100g płyty pilśniowej czy innego szajsu.

    5. Unikaj raczej głośników, które mają otwory bassreflex w sekcji
    średnio i wysokotonowej. Te otwory stosuje się wyłącznie w głośnikach
    niskotonowych do kształtowania charakterystyki. Przy wyższych tonach są
    one źródłem dziur w widmie częstotliwościowym i stanowią jedynie
    wizualne efekty specjalne.

    6. A o co zadbać jeszcze? O to aby głośniki średnio i wysokotonowe
    przenosiły w miarę równomiernie. By nie miały paskudnych dla ucha
    rezonansów.

    A co konkretnie mógłbym zaproponować? Logitech sprawdza się w tej
    materii. Jeśli 700zł to nie problem to Z623. Aczkolwiek 2x tańszy Z533
    również da niezłe wrażenia. Te drugie bym wybrał. Ich cena jest bardziej
    adekwatna do jakości.

    Być może w tańszych też coś znajdziesz, ale nie znam modeli więc na
    własnym uchu musisz polegać - o ile jest gdzie je odsłuchać. Doradzam
    te, które znam i brzmią bardzo dobrze w kategorii głośników komputerowych.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 24. Data: 2017-11-26 22:16:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sebastian Biały h...@p...onet.pl ...

    > Hometopatie i suplementy diety też oszukują.

    Homeopatia - zgoda.
    suplementy - troche inny temat - trzeba po prostu rozumiec co sie kupuje.
    Co do działania to w sumie wszystkie reklamy kłamia wiec...

    > Takie czasy. Zamiast
    > narzekać nad duperelami w opisie, posłuchaj. Grają lepiej niż g... z
    > hipermarketu i myślę że to spełnia zalożenia autora pytania. A to że
    > musza łżeć w specyfikajci wynika z faktu że przeciętny klient jest
    > idiotą i patrzy na te numerki.

    I tak i nie.
    Oczywiscie tak zrobiłem i kupiłem taka mini wieze - tez kłamia w opisie
    ale graja o niebo lepiej od tych głosników i wieze zostawiłem.
    Niemniej nie zgadzam sie na podejscie "takie czasy" i kusi mnie zeby po
    jakims poltorarocznym uzytkowaniu oddac jako niezgodne z opisem.
    Ale pewnie jak zwykle na planowanej złosliwości sie skonczy bo potem i
    tak na takie pierdoły nie ma czasu. Niestety.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 25. Data: 2017-11-26 22:16:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Intencjonalnie - na pewno. Dążą do zwiększenia sprzedaży. A
    > praktycznie nie, bo podają prawdę tylko definiują moc głośników tak
    > jak im wygodnie. Np. podają moc chwilową. Jak dostatecznie
    > ograniczysz chwilę to możesz powiedzieć że twój głośnik ma moc np. 1
    > MW :)

    Nie da sie tego zrelatywizowac. To zwykłe oszustwo i tyle.

    > Zasilacz ma sprawność ok. 50 %, sam wzmacniacz klasy B ma sprawność
    > 30-40%. Rozmaite wodotryski też pobierają moc. Moc doprowadzona do
    > głosników też nie jest w całości przetwarzana na moc dźwięku.
    > Sprawność głośnika to IMO parę procent, a te o największej
    > sprawności mają akurat duże zniekształcenia (i liniowe i
    > nieliniowe).

    Ok, ale jak to sie ma do pradu pobieranego z gniazdka i pokazanego na
    mierniku?
    Bo rozumiałbym gdyby było tak, ze podaja 100W, zestaw bierze 100W z
    gniazdka a słabo gra.
    Ale tutaj ammy taka sytuacje ze pisza 100W a zestaw bierze maksymalnie
    20W...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 26. Data: 2017-11-26 22:26:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Nov 2017 21:16:58 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Ale tutaj ammy taka sytuacje ze pisza 100W a zestaw bierze maksymalnie
    > 20W...

    Skąd ja mogę wiedzieć jak producent sobie to wymyślił? Pytaj producenta
    :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 27. Data: 2017-11-26 23:01:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Skąd ja mogę wiedzieć jak producent sobie to wymyślił? Pytaj
    > producenta
    >:)

    Pytalem, olał temat.
    Przedstawiciel firmy w ogole nie odpowiedział, oficjalne forum jest
    praktycznie martwe, sprzedawca cos tam cos tam wiec odesłałem i spokoj.

    Odradzam ogólnie firme jako firme krzak - GENIUS.
    Teraz jeszcze sprawdziłem i to nie było 100 a 50W - niemniej fakt
    pozostaje faktem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 28. Data: 2017-11-26 23:54:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/26/2017 10:16 PM, Budzik wrote:
    > Niemniej nie zgadzam sie na podejscie "takie czasy" i kusi mnie zeby po
    > jakims poltorarocznym uzytkowaniu oddac jako niezgodne z opisem.

    Kupiłem kiedyś telefon Telefunken z Androidem. Tępę ćwoki z telefunkena
    wsadzili tam androida tak upakowanego bloatware że z sugerowanej pamięci
    flash zostało 100kB, niezdolne nawet do aktualizacji byleczego.

    Oddałem do sklepu po tygodniu łamania sobie glowy co z tym g... zrobić.
    Mógłbym powiedzieć "ale ich nauczyłem!" ale fakty sa takie że straciłem
    w sumie kilkanascie godzin na szukaniu rozwiązań po necie, 2h w sklepie
    w tym 1h w wyjaśnianiu jakiemus managerowi że 100kB to nie jest to samo
    co 4GB flash na pudełku co powoduje trwała utratę komórek istoty szarej
    w zderzeniu z pustakiem po marketingu.

    Czyli czasem nie warto. Cokolwiek byś nie zrobił stada debili będą
    kupować i o to chodzi. Zamiast iść pod prąd kup materac i płyń z falą
    debili popijając drinka z parasolką.

    Nie miej pretensji że Creative stara się jak może aby powiększać liczby
    na pudełku do granicy przegięcia. Muszą konkurować z Medionami,
    Phanasooniccami itp śmieciem z hipermarketu z żarciem.

    Ja jestem posiadaczem do dzisiaj zestawu DDT2200 z Creative, od 20 lat.
    Grają ciągle nieźle, ale już mogę powiedzieć że to co je wskazałem są
    *lepsze* dzwiękowo mimo ceny. Pojawił się jakiś postęp.

    Natomaist kupno kolumn i wzmacniacza uważam za dowcip - może bym dał
    radę to wstawić gdzieś w domu a'lla Ikea, ale w moim warsztacie sens
    mają tylko niewielkie głośniki przeznaczone do komputera z racji ciasnej
    zabudowy. Co innego kino domowe w salonie.

    Ponieważ autor pytania nie wypowiedział sie po co mu to to zakladam że
    po nic. Wtedy lepsze głośniki do komputera beda ok.

    Na marginesie znajomy ma konfiguracje z ogromnymi kolumnami. Pytam po co
    takie wielkie. Mowi ze wtedy zniekształcenia się najmniejsze jak się
    cicho słucha. To o tyle zastanawiające że jak właczył kompa to hałas
    wentylatorów powodował mimowolne podnoszenie głosu. Do dzisiaj tego nie
    pojmuje.

  • 29. Data: 2017-11-27 07:37:09
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 26.11.2017 15:01, Budzik wrote:
    > Użytkownik JaceK JaceK@wu_pe.pe_el ...

    > Jaki cel tych głosnikow? Chcesz słyszek pik pik z jakiegos gadu gadu czy
    > cos wiecej?

    Trochę więcej niż pik-pik :) Nie oczekuję cudów jak od zestawów do kina
    domowego, ale jak leci jakiś film lub radio internetowe w tle to trochę
    basów chciałbym usłyszeć zamiast tępego odgłosu podobnego do uderzania
    plastikowego pudełka plastikowym kijkiem lub dźwięków typowych dla
    poduszki-pierdziuszki. Fajnie byłoby też aby wysokie tony nie kończyły
    się na 4kHz tylko trochę wyżej :) Nie wiem jak opisywać wrażenia
    dźwiękowe i audiofilem nie jestem, ale chciałbym aby takie niewielkich
    rozmiarów kolumny mnie nie jakoś specjalnie nie zniechęcały do słuchania
    lub zmuszały do wyłączenia/przełączania na inny kanał ze względu na
    zniekształcenia lub zbytnie przycinanie pasma. Nie chcę się męczyć
    słuchając czegoś lub zerkając na film.

    Widzę, że pojawiło się dużo odpowiedzi w tym wątku. Chciałbym
    podziękować w tym poście tym, którzy się pochylili nad tematem, mam co
    czytać i przeglądać. Jak macie jeszcze jakieś propozycje to piszcie, za
    dotychczasowe opinie i propozycje dziękuję!

    JaceK

  • 30. Data: 2017-11-27 09:52:04
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.11.2017 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:

    > Ok, ale jak to sie ma do pradu pobieranego z gniazdka i pokazanego na
    > mierniku?

    Moc głośników do prądu z gniazdka? Niemalże nijak.

    > Ale tutaj ammy taka sytuacje ze pisza 100W a zestaw bierze maksymalnie
    > 20W...

    Nie wnikając już, ile to jest "chwila" przy obliczamiu parametru
    Podziel Moc Przez Osiemdziesiąt (PMPO), to ogólnie i z grubsza
    moc głośnika jest to moc elektryczna, jaką można obciążyć głośnik
    bez ryzyka jego zniszczenia.

    Więc można podłączyć głośniki o mocy 100W do wzmacniacza, który odda
    do nich maks. 10W (a z sieci pobiera wtedy powiedzmy 20W).

    I nigdzie tu nie ma żadnego oszustwa :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.