    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: składowanie opon / kół
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 22 Feb 2017 01:24:08 +0100

    Dnia Tue, 21 Feb 2017 22:14:23 +0100, LEPEK napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Z ciekawości poczytałem sobie dziś o wskazaniach dotyczących
    > przechowywania opon bez felg oraz kompletnych kół i... kłóci się to z
    > moim pojęciem o temacie.
    >
    > Otóż kompletne koła zaleca się przechowywać na leżąco, ale broń borze
    > nie na stojąco, bo się odkształcą. IMO zamontowane na samochodzie w ten
    > sposób, pomimo czasem dłuższych postojów się nie odkształcają.

    Nie wiem jakie zjawisko miałoby odkształcić oponę na feldze (zakładam że z
    powietrzem w środku).

    > Natomiast opony bez felg zaleca się przechowywać na stojąco (zmieniając
    > położenie co miesiąc)

    Ja tam bym obracał dwa razy dziennie - i jeszcze wyprowadzał na spacer :)

    >, bo na leżąco, szczególnie ułożone - o zgrozo! - w
    > stosy się odkształcą. IMO bardziej się odkształcą i to w bardziej
    > niepożądany sposób, jeśli będą stać sobie na bieżniku.
    >
    > http://www.michelin.pl/opony/ucz-sie-udostepniaj/prz
    echowywanie-opon/przechowywanie-opon

    > http://mklr.pl/218256
    >
    > To w końcu jak?

    Mi coś tak się wydaje, że skoro przez pół roku trzymam opony "wyrzucone" na
    zewnątrz, raz w błocie, raz w słońcu, deszczu, kałuży, śniegu, syfie
    wszelakim, to przez drugie pół roku kiedy leżą sobie w oponiarni, raczej
    nie zabije ich to czy leżą w pionie czy w poziomie :)

    Może gdyby ktoś chciał je przechowywać 20 lat, to można się pozastanawiać,
    bo krócej to raczej nie ma sensu.