  • 81. Data: 2017-03-23 21:38:16
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-03-17 20:57, Tomasz Pyra wrote:

    > To raczej działać będzie tak, że przez długi czas ubywa trochę oleju, a w
    > jego miejsce pojawia się tam woda.
    > Powiedzmy że przez całą zimę ubyło 300ml oleju, a w jego miejsce pojawiło
    > się 300ml wody.
    >
    > Potem ktoś wyjeżdża na 200km przejażdżkę autostradą i widzi że przez ten
    > krótki czas ubylo mu te 300ml.
    >
    > Ale gdyby dalej jechał kolejny 1000km autostradą, to nie ubyłoby by już
    > więcej.

    No ale jak - jeśli pojedzie ta autostrada tuz przed zmiana oleju to co?
    Wyparuje mu całość?

    Bo twoje tłumaczenie zjawiska polega na tym, ze te około 200-400ml
    zamieni się w coś a później już to nie postępuje. Tylko ciężko znaleźć
    powód dlaczego tak by miało być.

    A jeśli tak nie jest to po jakim czasie nie masz już oleju tylko paliwo
    z woda?
    Zresztą często scenariusz był taki, ze olej w silniku nie był jakoś
    długo jeżdżony - a wystarczyło popiłować trochę przez kilkaset
    kilometrów i olej znikał.

    Wreszcie, czy warunki panujące w silniku (rozumiem, ze chodzi o
    ciśnienia i temperatury) są jakoś znacząco różne jak jedziemy 110 a 160?
    W tym drugim scenariuszu oczywiście generuje się większa moc. Ale
    przecież i w tym pierwszym jest tego wystarczająco aby przez kilkaset
    kilometrów "odparować" co jest ewentualnie do odparowania.

    Myślę, ze zjawisko jest bardziej złożone. Być może przy pewnych
    prędkościach ruchu tłoka zachodzą jakieś zjawiska - może pierścienie nie
    zbierają tak wydajnie. Ale coś musi być na rzeczy. Pewnie i olej ma
    znaczenie. Być może stosując jakiś konkretny daje się podnieść punkt,
    kiedy zaczyna on znikać.

    --
    mk4

  • 82. Data: 2017-03-23 22:51:51
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > VW 1.8T i 1.9TDI to jakie skrzynie mialy na poczatku ?
    > Nie 4-biegowe?

    1,9TDI pojawil się jak już skrzynia 5 była standardem.
    1,8T już w Golfie II miał to od początku skrzynię pięciobiegową.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 83. Data: 2017-03-24 00:58:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 23 Mar 2017 21:38:16 +0100, mk4 napisał(a):

> [...]
    >
    > Bo twoje tłumaczenie zjawiska polega na tym, ze te około 200-400ml
    > zamieni się w coś a później już to nie postępuje. Tylko ciężko znaleźć

    Zjawisko jest takie że woda z przedmuchów do miski olejowej tam zostaje
    jeśli samochód jeżdżony jest na krótkich trasach i olej się nie rozgrzewa.

    I z czasem może się jej uzbierać.

    A jak raz na rok taki ktoś wyjedzie gdzieś dalej i w końcu rozgrzeje
    silnik, to pozbędzie się tej wody.

    Z samej obserwacji bagnetu może mu wyjść że cały rok jeździł spokojnie po
    3km do pracy i do domu i nic mu oleju nie ubywało, a raz pocisnął
    autostradą i zniknął litr w 200km.

    Jest to jeden (nie jedyny) scenariusz znikania oleju

> [...]
    >
    > Wreszcie, czy warunki panujące w silniku (rozumiem, ze chodzi o
    > ciśnienia i temperatury) są jakoś znacząco różne jak jedziemy 110 a 160?

    110 a 160 to może nie aż tak bardzo zwłaszcza jak auto ma wymiennik ciepła
    woda-olej - natomiast istotnie są inne warunki jak ktoś dwa razy dziennie
    przejeżdża 3km, a jak raz przejedzie 300km.

    > Myślę, ze zjawisko jest bardziej złożone. Być może przy pewnych
    > prędkościach ruchu tłoka zachodzą jakieś zjawiska - może pierścienie nie
    > zbierają tak wydajnie.

    Oczywiście że zjawisko jest złożone.
    I też zużycie oleju zależy od obciążenia silnika.

    Zresztą nie raz widać auta które zostawiają siwą chmurę jak gazują.

    Dróg uciekania oleju jest kilka - pierścienie, uszczelniacze zaworowe,
    uszczelnienie turbiny. Czy w zasadzie każde inne ruchome uszczelnienie -
    łącznie z uszczelniaczami wału korbowego czy wałków rozrządu.
    Gdzieś w zużytym mechanizmie mogą się pojawiać jakieś rezonanse przy
    których uszczelniacz coś tam popuści.

    > Ale coś musi być na rzeczy. Pewnie i olej ma
    > znaczenie. Być może stosując jakiś konkretny daje się podnieść punkt,
    > kiedy zaczyna on znikać.

    Można motodoktor zaaplikować, albo lać jakieś gęste 15W czy coś.
    To w sumie prosta zależność bo jak jest gdzieś dziura to gęsty olej na
    pewno się przez nią przeleje wolniej :)

  • 84. Data: 2017-03-24 07:03:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.03.2017 o 20:11, Mateusz Bogusz pisze:

    > Żaden producent w instrukcji obsługi jeszcze nie widziałem, żeby napisał
    > że normą jest nie branie ani kropli.

    No przecież, że będzie brał a nie dawał. Natomiast w V-tecach reguła
    jest, że zdrowy silnik bierze minimalne ilości, a jak latasz na wysokich
    obrotach, to bierze - ficzer nie bag;)

    Shrek

  • 85. Data: 2017-03-24 20:16:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > No przecież, że będzie brał a nie dawał. Natomiast w V-tecach reguła
    > jest, że zdrowy silnik bierze minimalne ilości, a jak latasz na wysokich
    > obrotach, to bierze - ficzer nie bag;)

    Nie kłócę się, ale na zdrowy rozum czy vtec czy nie, to tłoki,
    pierścienie, uszczelniacze... to samo.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 86. Data: 2017-03-24 20:23:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    >Nie kłócę się, ale na zdrowy rozum czy vtec czy nie, to tłoki,
    >pierścienie, uszczelniacze... to samo.

    Jesli to w ogole prawda, to dwa mozliwe wytlumaczenia dostrzegam:
    a) pierscienie, uszczelniacze - dobrze sie sprawuja w przecietnym
    silniku do predkosci tloka odpowiadajacej powiedzmy 6000rpm, a vtec
    kreci szybciej,
    b) przy duzych obrotach mgla olejowa powstaje i przez odme do
    cylindrow wlatuje.
    hm, ale czemu przy nieco mniejszych nie powstaje ?
    No i przy duzych obrotach to chyba odma najslabiej ssie ...

    J.

  • 87. Data: 2017-03-24 20:58:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.03.2017 o 20:23, J.F. pisze:

> [...]
    > hm, ale czemu przy nieco mniejszych nie powstaje ?
    > No i przy duzych obrotach to chyba odma najslabiej ssie ...

    Prawdę mówiąc nie wiem. Ale tak rzeczywiście jest.

    Shrek

  • 88. Data: 2017-03-24 22:02:49
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 19:52:17 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Tylko że często to właśnie nie jest prawdą. Tzn. ten 6 bieg. Często w
    > skrzyni z większą ilością biegów, są one po prostu krótsze więc 150km/h
    > w 5 biegowej i 6 biegowej da podobne obroty, a tylko się więcej namachasz.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz

    Fakt że to królowa lawet ale 3000 obr i 170 km na 6 biegu

    https://youtu.be/hXy1gxbLXXs?t=74

  • 89. Data: 2017-03-24 23:45:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 24 Mar 2017 20:23:56 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > a) pierscienie, uszczelniacze - dobrze sie sprawuja w przecietnym
    > silniku do predkosci tloka odpowiadajacej powiedzmy 6000rpm, a vtec

    Uszczelniacze w Hondach mają jeszcze o tyle gorzej przez vtec że zawory raz
    mają mniejszy skok a raz większy i lepiej przepychają syf przez
    uszczelniacze.

    > b) przy duzych obrotach mgla olejowa powstaje i przez odme do
    > cylindrow wlatuje.
    > hm, ale czemu przy nieco mniejszych nie powstaje ?
    > No i przy duzych obrotach to chyba odma najslabiej ssie ...

    Co wylatuje odmą to można sprawdzić kierując ją do butelki.
    Z moich eksperymentów wyszło że butelka napełnia sie raczej wodą (ale to
    zima była, więc wiadomo)

  • 90. Data: 2017-03-26 18:04:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Fakt że to królowa lawet ale 3000 obr i 170 km na 6 biegu
    >
    > https://youtu.be/hXy1gxbLXXs?t=74

    Ładny wynik. Chętnie bym też obejrzał wykres z hamowni tej skrzyni/

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz