  • 1. Data: 2017-10-19 14:34:32
    Temat: slabe szyfrowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
    a/b%C5%82%C4%85d-infineona-to-miliony-kluczy-rsa-do-
    wymiany-mo%C5%BCna-je-z%C5%82ama%C4%87-za-grosze/ar-
    AAtGHxP

    Wpadka Infineon - moduly potrafily generowac slabe klucze RSA.

    Nie doczytali paru patentow, czy RSA trzyma jeszcze jakies atuty w
    tajemnicy ?

    A swoja droga - kogo to dotyka ?
    Bo nie bardzo sie orientuje co te moduly robia i do czego uzywane ...

    J.

  • 2. Data: 2017-10-19 14:45:14
    Temat: Re: slabe szyfrowanie
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > A swoja droga - kogo to dotyka ?
    > Bo nie bardzo sie orientuje co te moduly robia i do czego uzywane ...
    > J.

    Jest w tekście: Laptopy, serwery, smartkarty, sprzętowe tokeny
    bezpieczeństwa takie jak popularny Yubikey. Przykładowo moduł TPM w laptopie
    może przechowywać klucz do szyfrowania dysku BitLockerem. Dzięki atakowi
    łatwo odszyfrować zabezpieczony dysk. TPM pozwala też uwierzytelniać
    komputer. W ten sposób możesz się upewnić, że ktoś się loguje do danego
    systemu z tego konkretnego komputera.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2017-10-19 20:19:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/19/2017 2:34 PM, J.F. wrote:
    > Wpadka Infineon - moduly potrafily generowac slabe klucze RSA.

    Podstawowe pytanie wałkowane na internetach brzmi: czy to wpadka czy
    może przysługa.

  • 4. Data: 2017-10-20 12:18:34
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    > Podstawowe pytanie wałkowane na internetach brzmi: czy to wpadka czy
    > może przysługa.

    Myślę, że jeśli to by była przysługa to dodali by jakieś tylne wejście.
    Koszt odszyfrowania jednego klucza na poziomie 20-40 tys. dolarów to
    jednak dość dużo.

    --
    AWa.

  • 5. Data: 2017-10-20 16:18:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej W." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Myślę, że jeśli to by była przysługa to dodali by jakieś tylne
    >wejście.
    >Koszt odszyfrowania jednego klucza na poziomie 20-40 tys. dolarów to
    >jednak dość dużo.

    Nasz Siemens SuperServer zrobi wam to w 1 dzien :-)

    A ile kosztuje ten 1 dzien to nie mowmy :-)

    No coz - z chwila wykrycia to niewatpliwie zrobila sie wpadka :-)

    Ale o ile rozumiem - to tylko czesc szyfrowan/kluczy jest slaba, wiec
    na przysluge to nie wyglada.

    J.

  • 6. Data: 2017-10-20 18:11:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/20/2017 12:18 PM, Andrzej W. wrote:
    > Myślę, że jeśli to by była przysługa to dodali by jakieś tylne wejście.
    > Koszt odszyfrowania jednego klucza na poziomie 20-40 tys. dolarów to
    > jednak dość dużo.

    Jesli zyskiem jest, dajmy na to, wygranie wyborów to też dużo?