  • 1. Data: 2017-06-10 16:38:03
    Temat: smartfon - czy się zepsół, czy to tyko bateria?
    Od: robot <a...@o...pl>

    Bateria w smartfonie, konkretnie lumia 625, jest niesprawna, zużyta.
    Czy w takiej sytuacji telefon ma prawo nie uruchamiać pomimo tego, że jest
    podłączony do ładowarki? Gdy podłączam ładowarkę telefon potwierdza to wibracjami.
    Ale na ekranie nie wyświetla się znaczek ładowania. Ekran nie włącza się.
    Czy to znaczy, że smartfon jest zepsuty?

  • 2. Data: 2017-06-10 17:59:51
    Temat: Re: smartfon - czy się zepsół, czy to tyko bateria?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.06.2017 o 16:38, robot pisze:
> [...]
    > Czy w takiej sytuacji telefon ma prawo nie uruchamiać pomimo tego, że jest
    > podłączony do ładowarki? Gdy podłączam ładowarkę telefon potwierdza to
    gdy wyjmiesz baterie i podłączysz ładowarkę to efekt jest ten sam?

    > Ale na ekranie nie wyświetla się znaczek ładowania.
    taki - bateria połyka kreseczki i wiadomo ile do końca czy tylko coś w
    rodzaju diodki?

    ToMasz

  • 3. Data: 2017-06-10 18:33:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Jun 2017 16:38:03 +0200, robot napisał(a):
    > Bateria w smartfonie, konkretnie lumia 625, jest niesprawna, zużyta.
    > Czy w takiej sytuacji telefon ma prawo nie uruchamiać pomimo tego, że jest
    > podłączony do ładowarki?

    Wiekszosc telefonow na samej ladowarce, bez baterii - nie zadziala.

    > Gdy podłączam ładowarkę telefon potwierdza to wibracjami.
    > Ale na ekranie nie wyświetla się znaczek ładowania. Ekran nie włącza się.
    > Czy to znaczy, że smartfon jest zepsuty?

    Ja bym pozyczyl baterie, albo podladowal stara zewnetrznym zasilaczem
    troszeczke.

    J.

  • 4. Data: 2017-06-10 20:25:48
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-06-10 o 17:59, ToMasz pisze:
    > gdy wyjmiesz baterie i podłączysz ładowarkę to efekt jest ten sam?
    po wyjeciu baterii i podlaczeniu ladowarki nic się nie dzieje. nie reaguje.

    > taki - bateria połyka kreseczki i wiadomo ile do końca czy tylko coś w rodzaju
    diodki?

    taki - bateria połyka kreseczki

    pozdro
    ps
    sory za pisownie, ale pisze myszka na windowsowej klawiaturze ekranowej

  • 5. Data: 2017-06-10 20:31:33
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-06-10 o 18:33, J.F. pisze:

    > Wiekszosc telefonow na samej ladowarce, bez baterii - nie zadziala.

    > Ja bym pozyczyl baterie, albo podladowal stara zewnetrznym zasilaczem
    > troszeczke.

    wlasnie wpadlem na pomysl podladowania baterii zewnetrznym zrodlem.

    W zwiazku z tym z gory przepraszam za ewentualne przerwy w dostawie energii
    elektrycznej
    jaki moga sie pojawic na terenie kraju.

  • 6. Data: 2017-06-12 12:43:49
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Wiekszosc telefonow na samej ladowarce, bez baterii - nie zadziala.

    Dokładnie tak. One używają ładowarki tylko do ładowania, ale zasilane są z
    baterii. Tym bardziej że np. modemy GSM (nie wiem jak telefony, ale czemu
    miałoby być inaczej?) lubią pobierać prąd w krótkich, ale intensywnych
    szpilkach - bateria się do tego nada, zasilacz będzie wymagał dużego
    kondensatora w urządzeniu, na który nie ma miejsca.

    Spotkałem się za to z jakimś recovery, które wymaga wyjęcia baterii -
    telefon wtedy nie wstaje, ale zgłasza się po USB jakoś inaczej, niż
    zwykle, i można bezpośrednio flashować pamięć.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]