  • 1. Data: 2010-01-19 12:38:05
    Temat: silnik na gaz
    Od: <d...@n...pl>

    Tak się zastanawiam czemu na rynku (detalicznym dla kowalskiego) nie ma
    dostępnych urządzeń typu sprężarka,
    agregat prądotwórczy itp. napędzanych gazem?
    Oprócz tego, że gaz jest tańszy ,przemawia za tym chociażby wyższa
    wydajnośc, bo chyba silnik gazowy o takiej samej pojemności jest
    sprawniejszy od benzynowego.

    Czy tu wgrę wchodzą tylko wymogi bezpieczeństwa?

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 2. Data: 2010-01-19 13:48:33
    Temat: Re: silnik na gaz
    Od: "Tomek" <t...@t...pl>

    Użytkownik <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawniejszy od benzynowego.
    >
    > Czy tu wgrę wchodzą tylko wymogi bezpieczeństwa?

    Dwusuwa na gaz raczej nie przerobisz, a takich silników trochę jest przy
    zasilaniu niewielkich urządzeń.
    Czterosuwa można, ale chyba grają to względy ekonomiczne i bezpieczeństwa.
    Nie da się bezpiecznie w urządzeniu przenośnym doinstalować zbiornika na
    gaz, a zwłaszcza zaworów na tymże zbiorniku (musiałyby być jakoś osłonięte,
    żeby nie uszkodziły sie w czasie transportu). W dodatku dochodzi wielkość
    takiej instalacji (parownik, reduktor) oraz konieczność podgrzania
    parownika. A w takich urządzeniach raczej nie ma chłodzenia silnika wodą,
    którą można wykorzystać do podgrzania parownika.
    Z kolei duże agregaty prądotwórcze i sprężarki napędza diesel.
    Może to właśnie dlatego?
    Tomek

  • 3. Data: 2010-01-19 14:12:22
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Witam
    W większości urządzenia przenośne z silnikami spalinowymi, tankuje się z
    kanistra, taka jest praktyka, czasem wręcz konieczność. Teoretycznie
    użytkowanie przenośnego "kanistra" z gazem, można sobie wyobrazić, jednak
    bezpieczeństwo takiego rozwiązania w praktyce jest IMO trudne do realizacji.
    PP

  • 4. Data: 2010-01-19 15:08:57
    Od: <d...@n...pl>

    Nie chodzi mi o przerabianie istniejących silników na lpg, tylko o silniki
    dedykowane tylko i wyłącznie pod gaz.

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 5. Data: 2010-01-19 15:11:09
    Od: <d...@n...pl>

    Użytkownik "PL(N)umber_One " <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > użytkowanie przenośnego "kanistra" z gazem, można sobie wyobrazić, jednak
    > bezpieczeństwo takiego rozwiązania w praktyce jest IMO trudne do

    a zwykła butla z reduktorem połączona z wężem?
    Teraz sobie przypmniałem, że jest parę takich urządzeń np. wózki widłowe, a
    większe to np. rozściełacze masy bitumicznej.

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 6. Data: 2010-01-19 21:29:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    d...@n...pl pisze:
> [...]
    > sprawniejszy od benzynowego.
    >
    > Czy tu wgrę wchodzą tylko wymogi bezpieczeństwa?

    A jak to wygląda ze strony podatków?

    Czy paliwo użyte do napędzania np. sprężarki czy motopompy musi być
    oakcyzowane tak jak paliwo do samochodów, czy może być taniej (np. tak
    jak olej opałowy).

    Nie wiem jak teraz wyglądają stawki akcyzy, ale może stąd mniejsza
    opłacalność takich instalacji w stacjonarnych urządzeniach niż w pojazdach?

  • 7. Data: 2010-01-20 12:03:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał
    > A jak to wygląda ze strony podatków?
    > Czy paliwo użyte do napędzania np. sprężarki czy motopompy musi
    > być oakcyzowane tak jak paliwo do samochodów, czy może być taniej
    > (np. tak jak olej opałowy).

    Musi, akcyza jest na paliwa wykorzystywane do napedu silnikow.

    Specjalna niska stawka jest paliwa wykorzystywane do produkcji
    pradu - wiec nie motopompa, ale generator elektryczny i pompa
    elektryczna :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-01-20 12:24:31
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 13:03:25 +0100, J.F. napisał(a):

    > Specjalna niska stawka jest paliwa wykorzystywane do produkcji pradu -
    > wiec nie motopompa, ale generator elektryczny i pompa elektryczna :-)
    Specjalna niska stawka w tym wypadku to zero :) Ale sam prad jest
    opodatkowany akcyza - z wyjatkiem wytwarzanego ze zrodel odnawialnych.
    Teoretycznie wiec spalajac olej rzepakowy, ani za olej ani za prad nie
    trzeba bulic, co od razu rodzi pytane - czy jak podepne do elektrycznego
    samochodu agregat pedzony rzepakiem, to nie musze placic akcyzy?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 9. Data: 2010-01-20 20:54:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Jan 2010 13:24:31 +0100, Jaroslaw Berezowski wrote:

> [...]
    >trzeba bulic, co od razu rodzi pytane - czy jak podepne do elektrycznego
    >samochodu agregat pedzony rzepakiem, to nie musze placic akcyzy?

    Pod warunkiem ze olej wyprodukowany zgodnie w ustawa o biopaliwach, a
    tam cala masa wymogow - rejestracje, kontraktacje itp ..

    J.

  • 10. Data: 2010-01-24 19:02:45
    Od: "Henio" <h...@m...mp>

    > a zwykła butla z reduktorem połączona z wężem?
    > Teraz sobie przypmniałem, że jest parę takich urządzeń np. wózki widłowe,
    > a większe to np. rozściełacze masy bitumicznej.

    i w takim wózku widłowym musisz mieć uprawnienia na zmiane butli.
    Osobiście jakoś nie wyobrażam sobie żeby na kosiarce wozić butle z gazem,
    poprostu niepraktyczene.
    Nie wspomne już o przenośnych urządzeniach przenośnych.
    Weź też pod uwagę, że w takich urządzeniach typu kosiarka/agregat
    prądotwórczy zużycie paliwa jest stosunkowo niewielke i nie ma sensu
    komplikować sobie użytkowania jescze gazem.
    Zysk niewielki nakład pacy spory.

    pozdr.