  • 21. Data: 2018-02-02 09:08:56
    Temat: Re: szpachlowka
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-02, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Myślałem, że proponujesz odlanie całych na bucie.

    To też, ale w innym poście. Z tym, że nie wiem czy taki odlewalny
    silikon (2-komponentowy) tu się nada. One są chyba dość kruche.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2018-02-02 10:11:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-02-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ewentualnie zrób formę z gipsu i kombinuj czym to odlać. Tu zbrojona
    >żywica eposydowa się powinna nadać.

    Forme to zrobie z tasmy klejacej - wystarczy zrobic "bande" na bucie i
    zalac do rownego poziomu.

    Tylko wlasnie mi sie dylemat rozszerzyl - jak dawniej sie
    zastanawialem czy mata szklana i epoksyd, mata i poliester, rzeczona
    szpachlowka (wlokno szklane i poliester), tak teraz dochodzi zalewa
    poliuretanowa, silikon z tuby, tajemniczy "Akryl" z tuby ... -
    wszedzie sie boje ze za miekkie to bedzie, bo informacje o twardosci
    trudno znalezc.

    J.

  • 23. Data: 2018-02-02 10:14:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-02-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie ma MZ czegoś takiego co by działało z PU na obcasy, no chyba, że
    >będziesz w tym łaził wyłącznie po miekkim śniegu.

    Snieg, lod, asfalt, beton ... :-)

    >Silikon zdecydowanie
    >nie będzie się trzymał (chyba, że zrobisz z niego okalającą skorupę).

    Oryginaly sie jakos trzymaly ..

    >A ile kosztuą nowe buty i jak stare są te obecne? :)

    Sa stare, ale dobre :-)

    Z butami ten problem, ze co jakies przymierze, to cos jest nie tak. Za
    miekkie, za waskie, gniota ... przymierzam wszystko w sklepie i nic
    kupic nie moge.
    A stope wydaje mi sie mam normalna.

    J.

  • 24. Data: 2018-02-02 16:52:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Osobiście używałem takiego szuwaksu:
    >https://chester.com.pl/katalog/kompozyty-epoksydowo
    -metaliczne/chester-metal-super-sl/
    >Jest bardzo wytrzymały. Ubytki tym wypełnione w głowicy agregatu
    >malarskiego (30 MPa) wytrzymały bez najmniejszego problemu.

    Tak a propos - chwala sie wytrzymaloscia na zginanie 90MPa.
    Czyli zapewne na rozciaganie, bo na sciskanie to az 146MPa.

    A jakis "innej firmy" ma tylko 12.5 MPa
    https://www.denbraven.com/pl-pl/produkty/technologie
    /kleje/den-braven-klej-epoksydowy-metalowy/
    i jest to niewiele wiecej niz "zwykly epoksyd" - 11.5MPa
    https://www.denbraven.com/pl-pl/produkty/technologie
    /kleje/den-braven-klej-epoksydowy-uniwersalny/

    Albo dobry jest ten Chester, albo gdzies pomylka o zero ...

    >Jak potrzebujesz małą ilość, to podobne masy są w sklepach
    >motoryzacyjnych pod tytułem Technicqll "pasta stalowa".

    Oni sie wytrzymaloscia tylko na scinanie chwala, za to pojawia sie
    "udarnosc".

    A czemu to sie nazywa "300 kg" to ciekawosc mnie zzera
    http://www.technicqll.pl/index.php/pl/produkty-mobil
    e/epoksydy/20-klej-metalowy-300kg-epoksydowy

    J.

  • 25. Data: 2018-02-02 17:45:37
    Od: 4...@g...com

    Akurat silikon to guma i raczej z kruchoscia ma niewiele wspolnego.

  • 26. Data: 2018-02-02 21:58:59
    Od: 4...@g...com

    Wez epidian do laminatow, utwardzacz PAC, ciety rowing szklany na zbrojenie i
    przestan zawracac gitare bo magicy od kruchego silikonu juz sie zlaza.

  • 27. Data: 2018-02-03 09:30:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Feb 2018 12:58:59 -0800 (PST), 4...@g...com
    napisał(a):
    > Wez epidian do laminatow, utwardzacz PAC, ciety rowing szklany na zbrojenie i
    przestan zawracac gitare bo magicy od kruchego silikonu juz sie zlaza.

    To tez wlasnie chce wziac zywice poliestrowa, stosowny utwardzacz,
    ciety rowing szklany - a wszystko w postaci gotowej szpachlowki,
    dostepnej w najblizszym sklepie :-)

    Tylko cholera wie, czy to zywica "do laminatow", czy np
    http://professional.novol.pl/produkt/10/fiber-szpach
    lowka-z-wloknem-szklanym

    "produkt posiada bardzo duza wytrzymalosc. Zwiazana z tym niska
    elastycznosc oraz bardzo twarda obrobka powoduja, ze zalecana jest do
    stosowania na niewielkich powierzchniach".

    I nadal nic nie wiem :-)

    J.

  • 28. Data: 2018-02-03 10:13:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > To tez wlasnie chce wziac zywice poliestrowa, stosowny utwardzacz,
    > ciety rowing szklany - a wszystko w postaci gotowej szpachlowki,

    Koniecznie pochwal się potem ile toto wytrzymało jako klej do PU na
    podeszwy. No chyba, że będziesz z tego formował albo tym owijał.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2018-02-03 10:29:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 03 Feb 2018 09:13:57 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    przestan zawracac gitare bo magicy od kruchego silikonu juz sie zlaza.

    > Koniecznie pochwal się potem ile toto wytrzymało jako klej do PU na
    > podeszwy. No chyba, że będziesz z tego formował albo tym owijał.

    To nie ma byc klej do PU, to ma byc zamiast tego PU.

    Ale skoro oryginal byl PU, to mi troche chec przeszla .. moze powinno
    byc elastyczne.

    J.

  • 30. Data: 2018-02-03 10:42:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > To nie ma byc klej do PU, to ma byc zamiast tego PU.
    > Ale skoro oryginal byl PU, to mi troche chec przeszla .. moze powinno
    > byc elastyczne.

    Jak na to ile się takich butów w roku używa to żadna MZ różnica poza
    jedną w sumie dość istotną - to będzie śliskie jak piorun. Nawet nie
    wiem czy wypiaskowanie powierzchni coś by dało.

    A ten PU (żywica), o której wspomniałeś, to jakąś konkretną masz na myśli?

    --
    Marcin