  • 11. Data: 2019-01-07 15:17:40
    Temat: Re: taśma led o weryfikowalnych parametrach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:h...@4...n
    et...
    Dnia Mon, 7 Jan 2019 09:01:51 +0100, ww napisał(a):
    >Diod! Q(**&^!!!

    A niepoprawnie

    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/diod-nie-diod;5844
    .html

    No dobra, niepoprawnosc tak sie upowszechnila, ze az wyekspirowala ...

    J.

  • 12. Data: 2019-01-07 16:03:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A niepoprawnie
    >
    > https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/diod-nie-diod;5844
    .html

    > No dobra, niepoprawnosc tak sie upowszechnila, ze az wyekspirowala ...

    Jeśli archeolodzy odkopią średniowieczne stanowisko obfitujące
    w diody, toproblemmoże powrócić.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2019-01-07 16:10:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

  • 14. Data: 2019-01-07 17:41:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 7 Jan 2019 15:17:40 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    .html

    > No dobra, niepoprawnosc tak sie upowszechnila, ze az wyekspirowala ...

    Fakt, człowiek pływa sobie zanurzony w języku jak rybka w wodzie i nie
    zauważa rażących nieregularności czy niekonsekwencji językowych tak jak
    ta rybka nie zauważa wody. Może trzeba by było przemyśleć powrót do
    pierwotnej regularności? :) Tylko nie wiem czy zniosę "tych katód" :)
    Już się musiałem nauczyć że h... pisze się przez ch. A całe moje
    podwórko pisało na murach i w kiblach przez h :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2019-01-07 19:34:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Może trzeba by było przemyśleć powrót do pierwotnej regularności? :)
    > Tylko nie wiem czy zniosę "tych katód" :)

    Dobrze, że nie użuwa się już pentód ani heksód, bo brzmi to jeszcze
    dziwniej.

    Jarek

    --
    Kłócił się żbik z dzikiem całe przedpołudnie,
    czy się mówi 'motocykiel' czy 'motocykl' również,

  • 16. Data: 2019-01-07 19:35:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.01.2019 o 09:01, ww pisze:
    > Witam. Chciałbym zastosować taśmę LED zasilaną z prawdziwego zasilacza
    > LED jako oświetlenie główne.
    sam pomysł - super. ale pod warunkiem, że nie będziesz budował
    punktowego oświetlenia.

    > W zasilaczu mam do wyboru 5 ustawień prądu
    > i określony zakres napięć.
    bez sensu. Taśmy led mają dostać 12V i tyle. żadnych ustawień.

    > W związku z tym szukam takiej taśmy żebym
    > mógł sprawdzić dokładne parametry diód i sobie to przeliczyć
    no i tu w praktyce wpadasz w sztukę dla sztuki. już tłumaczę. załóżmy że
    chesz mieć jasno w pokoju. kupujesz 10metrów taśmy led za 30zł i masz
    problem z głowy. chcesz większego Ra? to kup 5m-ciepłej 5 metrów
    zimniej. OBawiasz się że prarametry diód są oszukane, świecą słabiej,
    albo rezystory są tak dobrane żeby działały krótko na 110%? kup 20
    metrów i zasil je z 11 volt.

    > Wie ktoś gdzie szukać takich taśm ? Do tej pory najbardziej pasowała
    > mi ta:
    ali albo allegor

    > Bo gdybym wziął 4,5 metra
    weź kup tańsze a więcej. najwięcej ile Ci się zmieści, zasil trochę
    słabiej - zyskasz na trwałości.

    > Ma ktoś jakiś pomysł ?
    To co opisałem - stosuje z powodzeniem od lat.
    ToMasz
    Ps zasilacz 22V kosztuje 1.23zł plus przesyłka

  • 17. Data: 2019-01-07 20:30:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >bez sensu. Taśmy led mają dostać 12V i tyle. żadnych ustawień.

    Co nie znaczy, ze nie mozna innego, zeby np uzyskac inna jasnosc.

    Tylko kwestia - regulowac napiecie, czy regulowac prad.
    Oba zadzialaja, prad lepiej.

    Ogolnie - ogranicznik napiecia warto przewidziec, gdyby diody zaczely
    sie przepalac.

    >no i tu w praktyce wpadasz w sztukę dla sztuki. już tłumaczę. załóżmy
    >że chesz mieć jasno w pokoju. kupujesz 10metrów taśmy led za 30zł i
    >masz problem z głowy.

    Taa ... tasmy noname, parametry noname, diody noname ...

    >chcesz większego Ra? to kup 5m-ciepłej 5 metrów zimniej.

    I to polepszy Ra ?

    Bo alternatywnie - dokup 5m tasmy RGB i dorob sobie regulacje :-)

    > OBawiasz się że prarametry diód są oszukane, świecą słabiej, albo
    > rezystory są tak dobrane żeby działały krótko na 110%? kup 20 metrów
    > i zasil je z 11 volt.

    A moze 40m, skoro zasilamy na pol gwizdka.
    Bo 20 bedzie za malo, jesli oszukane :-)

    J.

  • 18. Data: 2019-01-07 20:33:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >nie
    >zauważa rażących nieregularności czy niekonsekwencji językowych tak

    A co tu zauwazac -polski to jest jedna wielka nieregularnosc :-)

    Swoja droga - jak cudzozimcow tego ucza ?

    > Może trzeba by było przemyśleć powrót do
    >pierwotnej regularności? :) Tylko nie wiem czy zniosę "tych katód" :)

    Pare lat i sie przyzwyczaisz ..

    J.

  • 19. Data: 2019-01-07 21:20:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A moze 40m, skoro zasilamy na pol gwizdka.
    > Bo 20 bedzie za malo, jesli oszukane :-)
    A coś konstruktywnego masz do napisania?
    Bo ja od 3 lat w mieszkaniu, żarówkę mam tylko w lodówce, a Ty?
    ToMasz

  • 20. Data: 2019-01-08 01:26:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Jan 2019 21:20:21 +0100, ToMasz napisał(a):
    > A coś konstruktywnego masz do napisania?
    > Bo ja od 3 lat w mieszkaniu, żarówkę mam tylko w lodówce, a Ty?

    A ja tez.

    Tylko ... jaki typ tasmy kupiles ?
    A, taki "3 zl/m".

    J.