  • 61. Data: 2017-09-07 12:25:59
    Temat: Re: telefony z Chin
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-09-07 o 11:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    >
    > Flash. Takie cos miedzy RAM a ROM.
    >
    > Z RAM nie mylic, bo to w Androidzie calkiem cos innego.

    Dokładnie to jest pamięć RAM (2-6GB) na partycję i usługi systemowe.
    Pamięć wewnętrzna wbudowana na aplikacje i pliki multimedialne.
    Pamięć zewnętrzna np. karta SD na aplikacje i pliki multimedialne.

    Problemem obecnie jest to że nie każdą aplikację da się przenieść na
    pamięć zewnętrzną co ogranicza dostępną pamięć wewnętrzną.

    Flash jest tylko typem pamięć który może być też robiony w różnych
    technikach, obecnie najbardziej wydaje są Samsungowe UFS pozwala na
    jednoczesny zapis i odczyt danych (Full Duplex), podczas gdy eMMC w
    jednym takcie umożliwia przesyłanie informacji tylko w jedną stronę. To
    poniekąd zmieniło się w wydaniu 5.1, które wspiera tzw. kolejkowanie
    komend optymalizujące czasy oczekiwania na dostęp do poszczególnych komórek.

    https://android.com.pl/images/user-images/pewek/2016
    /04/emmc-ufs-porownanie-predkosc.jpg

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 62. Data: 2017-09-07 16:32:54
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą
    j...@i...pl naskrobał(a):

    > Jeśli chodzi o Goldwaya to trzeba uważac. Xiaomi kupowane od niego ma
    > czesto Miui nie do końca legalne. Zwłaszcza jeśli chodzi o o
    > spolszczenie. Do tego firmware nie jest global (mimo że w opisie na
    > Aliexpress jest napisane "global"), tylko jakaś chińska modyfikacja. W
    > Redmi 4A mojej małżonki takowy firmware własnie był. Wg tego co piszą
    > na poslkim forum miui czest jest to zabugowany firmware, możliwe że są
    > w nim jakieś loggery czy inne świństwa, które coś tam ślą do
    > "majfrienda".

    Jak masz coś takiego, to logujesz sie na swoje konto Xiaomi i składasz
    prośbę o odblokowanie booloadera, wgrywasz TWRP i potem polskie MIUI i po
    kłopocie.
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    - Stirlitz, jakiego koloru mam majtki? - spytał Müller.

  • 63. Data: 2017-09-07 16:39:40
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą
    j...@i...pl naskrobał(a):

    > Dowcip roku. Zwłaszca że Virgin nie ma swoich nadajników, tylko
    > korzysta z infry Playa.

    Wiem że Virgin korzysta z innych nadajników, ale kolega siedzący obok i
    mający kartę Play nie ma LTE, ja mam. I co teraz?
    Na dodatek mam doskonałą prędkość w okolicach: download 60 Mb, upload 10,20
    Mb. Nie zawsze tak jest ale nie mam problemów żeby film w dobrej jakości
    ogladać na tablecie.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Müller wrócił do swojego gabinetu i zastał Stirlitza klęczącego przed

  • 64. Data: 2017-09-07 18:02:22
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu czwartek, 7 września 2017 11:24:32 UTC+2 użytkownik Chris napisał:

    > RAM kolego a nei ROM, na razie max ROM to 6GB i to tylko w paru
    > Chińskich modelach. Standard obecnie to od 2 do 4GB w TOP modelach.

    Tak sie przyzwyczailem bo w tym sklepach stosuja taka terminologie

    https://www.geekbuying.com/item/Official-Global-ROM-
    Xiaomi-Redmi-Note-4X-4GB-64GB-Sakura-Pink-385445.htm

    https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_704640.html?
    wid=4

    Masz racje, ze niepoprawnie

  • 65. Data: 2017-09-07 20:20:20
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 7 Sep 2017 16:32:54 +0200, " ...:::WISKOLER:::..."
    <j...@b...rh> wrote:

    >Jak masz coś takiego, to logujesz sie na swoje konto Xiaomi i składasz
    >prośbę o odblokowanie booloadera, wgrywasz TWRP i potem polskie MIUI i po
    >kłopocie.

    Ja o tym wiem. Ale 90% tych, co sobie kupili na Aliexpress może o tym
    nie wiedzieć. I nawet nie zdają sobie sprawy z tego, co ich telefon
    może wysyłać do PRoC ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 66. Data: 2017-09-07 20:23:47
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 7 Sep 2017 16:39:40 +0200, " ...:::WISKOLER:::..."
    <j...@b...rh> wrote:

    >Wiem że Virgin korzysta z innych nadajników, ale kolega siedzący obok i
    >mający kartę Play nie ma LTE, ja mam. I co teraz?

    Przypadek? Ma jakiś chujowy telefon? Bo nie uwierzę że natywna karta
    Playa działa w H+/3G/whatever, a wirtualny operator w LTE.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 67. Data: 2017-09-07 20:25:42
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 7 Sep 2017 11:23:27 +0200, Chris <a...@g...pl> wrote:

    >Do tego wqrwia mnie na maxa bo LTE w firmie mi pokazuje na PLAY ale sieć
    >już nie działa (rwie co chwilę, zarówno dane jak i rozmowy), za to T-M
    >działa bez problemu w roamingu ale już bez LTE.

    Play/Virgin/RBM na siłe trzyma w sieci macierzystej. U mnie w domu
    lepszy jest zasięg T-Mobile niż Playa, a i tak do ostatniego dBm
    telefon trzyma się Playa.
    Ja zrezygnowałem z Virgin, przenisłem numer do innego operatora i
    życie stało się proste :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 68. Data: 2017-09-07 20:49:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-09-07 o 11:36, J.F. pisze:

    >Dokładnie to jest pamięć RAM (2-6GB) na partycję i usługi systemowe.

    Hm, jakis nieulony RAM, z dodatkowa bateryjka/kondensatorem, czy
    partycja systemowa znika po wyjeciu baterii (lub dluzszym
    rozladowaniu) ?
    Czy to tylko forma cache ?

> [...]
    >Problemem obecnie jest to że nie każdą aplikację da się przenieść na
    >pamięć zewnętrzną co ogranicza dostępną pamięć wewnętrzną.

    To jest IMO znacznie bardziej skomplikowane w Androidzie :-)

> [...]
    >To poniekąd zmieniło się w wydaniu 5.1, które wspiera tzw.
    >kolejkowanie komend optymalizujące czasy oczekiwania na dostęp do

    Hm, siegam do zrodla, i jakos nie moge tego samego wyczytac, poza
    samochwaleniem
    http://www.samsung.com/semiconductor/products/flash-
    storage/ufs/

    Jest to na tyle nowe, ze nawet nie chcialo im sie porzadnego pdf
    przygotowac ... albo dla inzynierow jest inna strona :-)

    W kazdym badz razie nie wydaje mi sie, aby to mozna bylo RAM nazwac.

    J.

  • 69. Data: 2017-09-07 21:08:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    <j...@b...rh> wrote:

    >Ja o tym wiem. Ale 90% tych, co sobie kupili na Aliexpress może o tym
    >nie wiedzieć. I nawet nie zdają sobie sprawy z tego, co ich telefon
    >może wysyłać do PRoC ;)

    Zaraz ... a myslicie, ze "polski firmware" to nie wysyla ?

    J.

  • 70. Data: 2017-09-07 23:18:27
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 7 Sep 2017 21:08:57 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Zaraz ... a myslicie, ze "polski firmware" to nie wysyla ?

    Nie mówie o polskim a o global. Jest duże prawdopodobieństwo że nie
    wysyła, albo wysyła mniej. Po co w takim razie majfiend by się bawił w
    modzienie softu global?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280