  • 101. Data: 2014-09-24 22:12:07
    Temat: Re: temat z czapy - samochód elektryczny
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-24 21:13, J.F. pisze:

    > Wymienne akumulatory. No, moze nie 900km, ale jak osiagna 300 tez
    > bedzie dobrze.

    Technicznie to jest osiągalne dziś, tylko za jeszcze nieatrakcyjne
    pieniądze.
    Ale patrząc na zmiany cen akumulatorów w $/kWh, to za jakieś kilkanaście
    lat pewnie da się elektryka kupić w cenie diesla.

    A samochód o napędzie elektrycznym będzie po prostu lepszy - niżej
    środek ciężkości, w końcu prawdziwy napęd na 4 koła, super
    przyspieszenie, prosta budowa, bezawaryjność. Dla mnie bomba :)

    > Wodorowe sie chyba w miare nadaja. Tylko problem z wodorem - lekkie
    > bydle, duzo miejsca zajmuje, trudno sie skrapla ..

    No właśnie - wodorowe by były dobre gdyby nie ten wodór ;)
    A akumulatorowe gdyby nie akumulatory :)

    No ale postęp jest.

    > No, to sie moze zmienic. Wrecz na pewno sie zmieni. Ale wtedy i prad
    > podrozeje :-)

    Póki co są na tyle tanie, że rządy podwajają-potrajają ich cenę
    podatkami i nadal ludzie to kupują.
    Nawet nie mówiąc o konkurencji w postaci tych na dziś wyszukanych
    alternatywnych rozwiązań, to nawet sprawdzone LPG nie jest jakieś wielce
    popularne.

    Rozpowszechnienie alternatywnych napędów pewnie spowoduje odejście od
    akcyzowania paliw na rzecz opłat za drogi, czy stałych opłat.
    A gdyby sobie wyobrazić benzynę po 2.50zł, to kto by chciał elektryka za
    80gr/kWh?

  • 102. Data: 2014-09-25 19:55:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Kocham jak ktoś tak pierdoli jak Ty. Oczywiście dla wszystkich problem a Ty znasz
    receptę.

    Oczywiście tylko ty wiesz, że jest to problem nierozwiązywalny.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?