  • 11. Data: 2019-09-24 09:17:48
    Temat: Re: test zasilacza konputerowego
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-09-24 o 06:28, kilokitu pisze:
> [...]
    a-hdd-atx-itx-btx-lcd-7419892002

    > To urządzenie nie jest sprytne! Zmierzenie napięć i to bez obciążenia to tylko
    połowa sprawdzenia. Moja wieloletnia praktyka wykazała, że gdy w zasilaczu kręci się
    wentylator (a do tego wystarczy zewrzeć zielony i czarny przewód) to zasilacz wcale
    nie musi być dobry choć będzie miał poprawne napięcia. Pod obciążeniem napięcia mogą
    być "niegładkie". W zasilaczach najczęściej uszkodzeniu ulegają kondensatory
    elektrolityczne. Uszkodzenie polega na utracie pojemności i wzroście rezystancji
    wewnętrznej. W takim przypadku filtracja napięć wyjściowych może być niedostateczna
    co powoduje zawieszanie się komputera. Jeżeli na napięciach wyjściowych pod
    obciążeniem będzie więcej niż około 100 mVpp składowej zmiennej to już może to
    niekorzystnie wpływać na pracę komputera. Niestety ten przyrząd na 34 PLN nie mierzy
    "gładkości" napięć wyjściowych, a myślę, że w nim nie ma też sztucznego obciążenia.
    Gdyby było to jego plastikowa obudowa by się szybko stopiła.

    A nie. Ja myślałem, że to urzadzenie takie sprytne, że właśnie symuluje obciążenie.
    A jak nie, to niech spada :)