  • 71. Data: 2014-07-25 09:05:46
    Temat: Re: tester do instalacji elektrycznych - gdzie kupic?
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 25/07/2014 08:39, A.L. wrote:

    > Do gazu?

    Jesli chodzi o mnie to nie mialbym nic przeciwko.
    Ale sadze wystarczyloby aby prawo nie zwalnialo z
    obowiazku myslenia. Jak ktos uzywa przyrzadu/urzadzenia
    niemyslac i gine to jest to normalna naturalna
    selekcja zgodna z teoria darwina. Ochrona prawna
    idiotow jest dla mnie absurdem.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 72. Data: 2014-07-25 09:14:33
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 25 Jul 2014 09:05:46 +0200, Marek Borowski
    <m...@n...com> wrote:

> [...]
    >obowiazku myslenia. Jak ktos uzywa przyrzadu/urzadzenia
    >niemyslac i gine to jest to normalna naturalna

    A jezeli ktos nie wyznaje darwinizmu?...

    A.L.

  • 73. Data: 2014-07-25 09:20:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    > To mial byc dowcip?

    No dobra: niech rodzina zmarłego wytoczy proces. Analogia, choć
    troszkę naciągnięta, jest.

    --
    Marek

  • 74. Data: 2014-07-25 09:21:00
    Od: JMP <j...@o...pl>

    "A.L." napisał(a):

    > A jezeli ktos nie wyznaje darwinizmu?...

    To ginie bez teorii? ;)
    (NMSP)
    JMP

  • 75. Data: 2014-07-25 09:28:47
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 25 Jul 2014 09:20:09 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >nie
    >
    >No dobra: niech rodzina zmarłego wytoczy proces. Analogia, choć
    >troszkę naciągnięta, jest.

    Prosze mi wytlumaczyc gdzie jest analogia. Dla wygody zakaczam moj
    tekst:

    > Gdy sie buduje dom, budowniczy muzi miec papier od
    > inspektora stanowego; gdy sie kupuje dom, zatrudnai sie inspektora
    > ktory sprawdza czy wszystko jest w porzadku

    Gdy sie buduje dom (w USA), po wybudowaniu tzreba sie postarac o
    zaswiadczenie ze dom nadaje sie do zamieszkania. Aby takie
    zaswiadczenie dostac, trzeba miec sprawozdania inspektora z inspekcji
    robionych w trakcie budowy. Takie zaswiadczenie wymaganejest rozneiz
    przez bank jezeli dom budowany jest na kredyt

    Czy w Polsce takich inspektorow i takich inspekcji nie ma? Wydaje mi
    zie sa, bo nawet w takim prostym przypadku jak remont dachu musze miec
    opinie inspektora

    Jak sie kupuje dom, kupujacy chce meic pewnosc ze wszystko jest w
    pozradku. Wiec zatrudnai inspektoar za wlasne pieneidze, ktory to
    inspektor dom dokaldnie bada. Albowiem jak cos jest nei w porzadku, to
    spzredajacy musi usunac usterke na wlasny koszt

    Co jest w tym nienormalnego? Czy w Polsce nie ma inspekcji
    budowlanej?...

    A.L.

  • 76. Data: 2014-07-25 12:45:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > In 2013, the union membership rate--the percent of wage and salary
    > workers who were members of unions--was 11.3 percent
    >
    > http://www.bls.gov/news.release/union2.nr0.htm
    >
    > i ten procent systematycznie maleje. Calkiem niedawno wyszlo prawo
    > stwierdzajace iz zmuszanie pracownikow do czlonkowstwa w Zwiazkach
    > jest nielegalne

    A nie ma tam w planie prawa, które by za nielegalne uzanało coś całkiem
    przecinego, czyli odmowę nabycia praw członka związku, choćby na kilka
    godzin? Ono by było bardziej praktyczne. Bo zmuszanie do zapisania się
    do związku, to aż takie straszne by nie było gdyby było. Gorzej, gdy
    związek wywalczył sobie prawo do wyłączności na świadczenie jakiejś
    roboty na danym terenie i goni wszystkich niezrzeszonych. To wypisz
    wymaluj jak ze średniowiecznymi rzemieślnikami cechowymi, którzy
    niedopuszczali do rynku pracy partaczy (to ostatnie słowo pierwotnie
    oznaczało po prostu rzemiślnika nienależącego do cechu).

    --
    Jarek

  • 77. Data: 2014-07-25 13:10:30
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 25 Jul 2014 12:45:16 +0200, Jaros?aw Soko?owski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

> [...]
    >niedopuszczali do rynku pracy partaczy (to ostatnie słowo pierwotnie
    >oznaczało po prostu rzemiślnika nienależącego do cechu).

    Niestety, tak wlasnie jest. Zwiazki rezerwuja sobie pewne prace.

    Kiedys pracowalem jako konsultant dla duzej firmy telefonicznej. Pzrez
    2 tygodnie nie mialem dostepu do telefonu, bo nei bylo kabelka.
    Kupilem wiec kabelek za 2 dolary, podlaczylem telefon i na dodatek
    pzresunalem burko.

    Szefostwo wpadlo w panike. Okazalo sie ze sa to prace zarezerwowane
    dla Zwiazku. Musialem wiec schowac kabelek i pzresunac biurko na stare
    miejsce. W trakcie tych czynnosci, szefostwo w panice wygladalo za rog
    czy ktos nie widzi.

    Telefon zainstalowali mi 2 tygodnie pozniej. Biurka nie pzresunieto mi
    nigdy. Zwiazkowcy sa nierychliwi

    Zwiazki to rak na gospodarce i ostatni relikt Komuny. Malo nei
    wywalili amerykanskiego pzremyslu samochodowego. Niedawno, nieudany
    strajk o podwyzki spowodowal bankructwo pewnej firmy piekacej ciastka
    i zwolnienie 13 tysiecy pracownikow. "No coz, nie zawsze sie udaje"
    powiedzieli bonzowie zwiazkowi. Przeciwko nowemu kontraktowi
    protestowala cos setka pracownikow

    Na szczescie popularnosc Zwiazkow systematyczne maleje. Pewnie
    niedlugo udadza sie do niebytu

    A.L.

  • 78. Data: 2014-07-25 13:15:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 25 Jul 2014 02:28:47 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Prosze mi wytlumaczyc gdzie jest analogia. Dla wygody zakaczam moj
    > tekst:

    Już pokazuję i objaśniam.
    Jak się okaże w tym domu, że coś nie jest w porządku, ktoś ucierpi z
    powodu np. przyciśnięcia drzwiami, które wypadną z spróchniałej
    futryny, to do sądu można będzie podać tego inspektora, który
    orzekł, że dom jest bezpieczny mimo lichego stanu futryn?

    Analogia jest do absurdu jakim jest możliwość pozywania za własną
    głupotę, bo idąc tym tropem można by pozywać lekarza, gdyby wystawiał
    "certyfikat zdrowia".

    --
    Marek

  • 79. Data: 2014-07-25 13:33:23
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 25 Jul 2014 13:15:05 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    >futryny, to do sądu można będzie podać tego inspektora, który
    >orzekł, że dom jest bezpieczny mimo lichego stanu futryn?

    Inspektor na formularz przygotowany pzrez odpowiedni urzad stanowy.
    Tam jest ze 200 punktow do sprawdzenia. Inspektor sprawdza tylko te
    punkty.

    Gdyby cos sie wydarzylo z czyms co jest na liscie, a inspektor by
    stwierdzil ze to cos jest w porzadku, z cala pewnoscia inspektora
    mozna by "pociagnac". Dlatego tez inspektorzy sa tacy upierdliwi.

    Nie mozna by "pociagnac" inspektora za cos czego nie ma na liscie

    A.L.

  • 80. Data: 2014-07-25 13:40:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

> [...]
    > czy ktos nie widzi.
    >
    > Telefon zainstalowali mi 2 tygodnie pozniej. Biurka nie pzresunieto mi

    O, w samo sedno trafione! O takie przypadki od samego początku
    mi chodziło. Są tak liczne, że nie sposób nie natknąć się na coś
    podobnego, gdy zaczyna się robić coś poważniejszego. Amerykanie
    często są do tego tak przyzwyczajeni, że nawet nie zauważają.
    A dla Europejczyka to bywa szokiem.

    Nie ma idealnych miejsc na ziemi. Mówienie, że akurat w USA sobie
    dobrze poradzono z prawem pracy, to po prostu nieprawda. Wszystko
    ma swoje walety i zady.

    > Zwiazki to rak na gospodarce i ostatni relikt Komuny.

    W Ameryce nie było komuny. Jeśli relikt czegoś, to średniowiecza,
    kontynuowany i wypaczany przez kolejne epoki. Ale to tylko w USA
    doszło do tolerowania takich wynaturzeń, jak wyżej opisane przywileje
    Związku Zawodowego Ciągnących Druta. Na starym kontynencie, jeśli
    są problemy ze związkami zawodowymi, to na czym innym polegają.

    > Malo nei wywalili amerykanskiego pzremyslu samochodowego.

    Spieraliśmy się kilka miesięcy temu o Detroit. Ja wciąż obstaję
    przy swoim, że wywalali całkiem skutecznie i dużo im się udało
    osiągnąć.

> [...]
    > "No coz, nie zawsze sie udaje" powiedzieli bonzowie zwiazkowi.
    > Przeciwko nowemu kontraktowi protestowala cos setka pracownikow

    Tu działali bardziej po europejsku. Muszą prowadzić międzykontynentalną
    wymiane doświadczeń. Żeby tylko do nas nie dotarły te regulacje
    dotyczące wspierania monopoli.

    > Na szczescie popularnosc Zwiazkow systematyczne maleje. Pewnie
    > niedlugo udadza sie do niebytu

    Nie jestem takim optymistą. Trwa to setki lat, pod różnymi nazwami
    i hasłami. Na pewnych odcinkach obserwuję nawet wzrost popularności.

    --
    Jarek