  • 81. Data: 2014-07-25 13:54:06
    Temat: Re: tester do instalacji elektrycznych - gdzie kupic?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 25 Jul 2014 13:40:15 +0200, Jaros?aw Soko?owski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    >Nie ma idealnych miejsc na ziemi. Mówienie, że akurat w USA sobie
    >dobrze poradzono z prawem pracy, to po prostu nieprawda. Wszystko
    >ma swoje walety i zady.

    Sadze ze dobrze sobie poradzili. Kazdy nei bedacy na umowie zwiazkowej
    na w umowie o parce klauzule: "Kazda ze stron moze rozwiazac umowe w
    kazdej chwili bez podania przyczyn". I obie strony z checia z tego
    przywileju korzystaja. Nei ma zadnych karmiacych matek, okresow
    ochronnych czy ustawowych terminow. Przychodzi facio do pracy i
    okazuje sie ze nie pracuje. Albo szef lata i szyka niezbednego
    pracownika, a ow pracownicj juz u konkurencji po drugiej stronie ulicy

    W paru stanach (Kaliforni miedzy innymi) nielegalne sa wszelkie prawa
    ogranicajace swobode zatrudnienia. Mozna sie dzis zwolnic z jedenj
    firmy a jutro zaczac pracowac dla konkurencji. Niektory twierdza ze
    wlasneidlategop Silicon Valley powstala w kaliforni a nie gdzie
    indziej.

    Niedawno 4 wielkie firmy z Kaliforni zawiazaly potajemny pakt ze nei
    beda sobie podkupywac pracownikow. Sprawa sie wydala, i firmy zostaly
    ukarane drakonskimi karami idacymi w setki milionow dolarow

    http://www.mercurynews.com/business/ci_25630192/appl
    e-google-adobe-and-intuit-settle-silicon-valley

    A.L.

  • 82. Data: 2014-07-25 14:38:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > Sadze ze dobrze sobie poradzili. Kazdy nei bedacy na umowie zwiazkowej
    > na w umowie o parce klauzule: "Kazda ze stron moze rozwiazac umowe w
    > kazdej chwili bez podania przyczyn".

    Z jednym sobie poradzili dobrze, z innym niedobrze. Nie poradzili sobie
    z tym, że prezes wielkiej firmy trzęsie portkami, gdy jego pracownik
    ciągnie druta za biurkiem. Bo żeby to robić, trzeba być członkiem związku
    zawodowego. To też jest element prawa pracy.

    --
    Jarek

  • 83. Data: 2014-07-25 15:18:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Jul 2014 06:54:06 -0500, A.L. napisał(a):
> [...]
    > firmy a jutro zaczac pracowac dla konkurencji. Niektory twierdza ze
    > wlasneidlategop Silicon Valley powstala w kaliforni a nie gdzie

    Dlatego ze pracownik w kazdej chwili moze uciec do konkurencji ?
    Czy dlatego ze pracownika w kazdej chwili mozna podkupic ?

> [...]
    > http://www.mercurynews.com/business/ci_25630192/appl
    e-google-adobe-and-intuit-settle-silicon-valley

    Zaraz zaraz ... ale mnie sie wydaje ze to jest jakies prawo
    ograniczajace swobode zatrudnienia :-)

    J.

  • 84. Data: 2014-07-25 15:21:49
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 25 Jul 2014 15:18:09 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Dlatego ze pracownik w kazdej chwili moze uciec do konkurencji ?
    >Czy dlatego ze pracownika w kazdej chwili mozna podkupic ?

    jedno i drugie

    e-google-adobe-and-intuit-settle-silicon-valley

    >Zaraz zaraz ... ale mnie sie wydaje ze to jest jakies prawo
    >ograniczajace swobode zatrudnienia :-)

    Znaczy co ogranicza i kogo?... Proponuje dokladnie pzreczytac

    A.L.

  • 85. Data: 2014-07-25 16:22:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Jul 2014 08:21:49 -0500, A.L. napisał(a):
    > On Fri, 25 Jul 2014 15:18:09 +0200, "J.F."

    e-google-adobe-and-intuit-settle-silicon-valley

    > Znaczy co ogranicza i kogo?... Proponuje dokladnie pzreczytac

    Kara zostala nalozona na podstawie jakiegos prawa, ktore w efekcie
    ogranicza pracodawcy mozliwosc zatrudnienia kogo chce i za ile chce.

    No chyba ze zle Cie zrozumialem, i to prawo bylo dla pracownikow - tzn
    kazda osoba ma prawo zatrudnic sie gdzie chce i za ile tam
    wynegocjuje, a spisek tych firm to uniemozliwial.
    Coz to za socjalistyczne prawo ... no tak, ale to Kalifornia :-)

    Tylko za akurat nasz KP oferuje praktycznie to samo, tylko z okresem
    wypowiedzenia. Ktory pracownik moze zlekcewazyc, bo przeciez nikt go
    do pracy nie zmusi...

    J.

  • 86. Data: 2014-07-25 16:35:21
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 25 Jul 2014 16:22:52 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Kara zostala nalozona na podstawie jakiegos prawa, ktore w efekcie
    >ogranicza pracodawcy mozliwosc zatrudnienia kogo chce i za ile chce.

    Chyba nie zrozumiales o co idzie. Otz, 4 firmy umowily sie ze NIE
    BEDA "podkupywac" sobie pracownikow. To znaczy ze jeseli te firmy byly
    X, Y, Z, V, to jak sie osobnik zwolnil z firmy X, to firmy Y, Z, V go
    na mocy owej tajnej umowy NIE ZATRUDNIA.

    "Poaching" znaczy "klusownictwo". Umowa byla o nie "klusowaniu" na
    obcym terytorium.

    Naruszalo to Kalifornijskie parwo o wolnosci zatrudnienia

    >No chyba ze zle Cie zrozumialem, i to prawo bylo dla pracownikow - tzn
    >kazda osoba ma prawo zatrudnic sie gdzie chce i za ile tam
    >wynegocjuje, a spisek tych firm to uniemozliwial.

    No wlasnei takie jest to prawo. Ale nie rozumiem co to ma wspolnego z
    socjalizmem. Jak dla mnie, to wlasnei podwrotnosc socjalizmu

> [...]
    >
    >Tylko za akurat nasz KP oferuje praktycznie to samo, tylko z okresem
    >wypowiedzenia. Ktory pracownik moze zlekcewazyc, bo przeciez nikt go

    No to niech pracodawca sproboje zwolnic pracownika na etacie. Polski
    Kodeks Pracy to podstawowy hamulec rozwoju gospodarki. Na na celu
    "ochrone pracownika" a daje pracownikowi w dupe. Bo tylk osamobojca
    zatrudni parcownika inaczej niz na umowie smieciowej

    A.L.

  • 87. Data: 2014-07-25 16:51:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Jul 2014 09:35:21 -0500, A.L. napisał(a):
    > On Fri, 25 Jul 2014 16:22:52 +0200, "J.F."
    >
    >No wlasnei takie jest to prawo. Ale nie rozumiem co to ma wspolnego z
    >socjalizmem. Jak dla mnie, to wlasnei podwrotnosc socjalizmu

    W kapitalizmie kapitalista powinien byc chroniony, a nie robotnik :-)
    Robotnik ma calowac po rekach, za to ze prace dostal :-)

    Poza tym

    > No to niech pracodawca sproboje zwolnic pracownika na etacie. Polski

    Ale Ty znow o czym innym - pracownik i w socjalizmie i teraz ma u nas
    prawo w dowolnym momencie wypowiedzenie zlozyc, i po stosownym okresie
    z pracodawca sie pozegnac.

    Pracodawca zreszta podobnie, to nie Francja, jednego pracownika
    jeszcze u nas mozna zwolnic.

    > Kodeks Pracy to podstawowy hamulec rozwoju gospodarki. Na na celu
    > "ochrone pracownika" a daje pracownikowi w dupe. Bo tylk osamobojca
    > zatrudni parcownika inaczej niz na umowie smieciowej

    Nie jest tak zle, wielu ludzi na normalnych umowach pracuje.
    Zreszta rosnaca srednia krajowa sugeruje ze tych smieciowych umow
    coraz mniej ...
    Owszem - nowy pracownik to koszta (badania, bhp, itd) i ryzyko ...
    takze przy zwolnieniu.

    J.

  • 88. Data: 2014-07-25 18:40:07
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 24 Jul 2014 20:29:53 +0200, J.F. napisał(a):

    > A ty nie mylisz bezpiecznikow topikowych z "automatami" ?
    > Takimi okraglymi, z dwoma okraglymi przyciskami ...

    Zasada działania "automatu" i eski jest taka sama - wyzwalacz
    elektromagnetyczny (dla zwarć), którego czas działania nie zależy od
    wartości przepływającego prądu.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 89. Data: 2014-07-25 19:27:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Jul 2014 18:40:07 +0200, badworm napisał(a):

    > Zasada działania "automatu" i eski jest taka sama - wyzwalacz
    > elektromagnetyczny (dla zwarć), którego czas działania nie zależy od
    > wartości przepływającego prądu.

    Zalezy. Tylko ma druga krzywa na to.

    Ale nie tlumaczy rzekomej lepszosci.

    J.