  • 91. Data: 2014-07-26 22:29:17
    Temat: Re: tester do instalacji elektrycznych - gdzie kupic?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 23.07.2014 o 21:58 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Różnicowki to ogólnie ciekawy temat - czy człowiek zdąży poczuć
    > porażenie zanim ona wyłączy czy jest szybsza od "poczucia" porażenia -
    > ktoś testował może na sobie? :)
    Testowałem, zdąży porazić i to solidnie, w końcu różnicówka ma czas
    reakcji i nie są to nanosekundy.
    Zrobiłem paluchem zwarcie w zasilaczu który naprawiałem,
    bo zapomniałem go wyłączyć, dobrzeże to był wskazujący z grubym naskórkiem
    ale i tak go przypaliło nieźle no i odskoczyłem bo część prądu poszła
    przezemnie i podłogę.

    > Kiedyś grzebałem pod napięciem w otwartym gniazdku i usłyszałem w pewnym
    > momencie, że zadziałała ale do końca nie jestem pewien - czy wyłączenie
    > spowodowałem przez dotknięcie fazy czy przypadek...
    Wystarczy zewrzeć N z PE i też wyleci.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 92. Data: 2014-07-27 03:05:54
    Od: "Bambaryla" <b...@o...gof>

    "JMP" <j...@o...pl> wrote in message news:53D2055C.2D8FDBE2@oop.pl...

    > To ginie bez teorii? ;)
    > (NMSP)

    Eee... tam, bez teorii...?
    Jest teoria calkowicie odmienna, zaprzeczajaca teorii Darwina - dobor
    nienaturalny.
    Powstala cala nauka na ten temat, stworzona przez Sir Francis Galton'a, -
    kuzyna Karola Darwina.

  • 93. Data: 2014-08-03 00:10:30
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    janusz_k wrote:

> [...]
    > bo zapomniałem go wyłączyć, dobrzeże to był wskazujący z grubym
    > naskórkiem ale i tak go przypaliło nieźle no i odskoczyłem bo część

    po to prąd ją wywala, a czas zadziałania to około 20ms czyli jeden
    okres

    > Wystarczy zewrzeć N z PE i też wyleci.

    nie zawsze ale prawie

    jeffrey

  • 94. Data: 2014-08-03 10:11:42
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 03.08.2014 o 00:10 Jeffrey <s...@w...onet.pl>
    pisze:

    > po to prąd ją wywala,
    Żartujesz, naprawdę? dziękuję za oświecenie :)

    > a czas zadziałania to około 20ms czyli jeden okres
    I to wystarczy aby pożądnie trzepnęło.

    > nie zawsze ale prawie
    Jak jest pobór prądu to zawsze, ten minimalny spadek napięcia wystarczy do
    wyzwolenia różnicówki.
    Przy czym prąd może pobierać sąsiad, N jest wspólny a PE mam lokalne z
    ziemi, różnica nap jest zawsze.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 95. Data: 2014-08-03 20:12:22
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    janusz_k wrote:

    > Żartujesz, naprawdę? dziękuję za oświecenie :)

    > I to wystarczy aby pożądnie trzepnęło.

    mówią że elektryka prąd nie tyka, ale żeby elektryk nie poczuł na
    własnej skórze jak prąd tyka? bo byś nie mówił że "pożadnie
    trzepnęło", a jeden okres to niewiele więcej od "ledwo poczujesz"

    > Jak jest pobór prądu to zawsze, ten minimalny spadek napięcia
    > wystarczy do wyzwolenia różnicówki.
    > Przy czym prąd może pobierać sąsiad, N jest wspólny a PE mam lokalne
    > ziemi, różnica nap jest zawsze.

    jak ty masz zrobione to twoja sprawa a N i PE są połaczone ze sobą w
    okolicy licznika w co najmniej 90% przypadków

    jeffrey

  • 96. Data: 2014-08-03 21:23:02
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-08-03 10:11, janusz_k pisze:

    > Jak jest pobór prądu to zawsze, ten minimalny spadek napięcia
    > wystarczy do wyzwolenia różnicówki.
    > Przy czym prąd może pobierać sąsiad, N jest wspólny a PE mam lokalne z
    > ziemi, różnica nap jest zawsze.

    Chłopcze nie wypowiadaj się w tematach, w których nie masz najmniejszego
    pojęcia

  • 97. Data: 2014-08-03 21:28:17
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-08-03 20:12, Jeffrey pisze:

    > jak ty masz zrobione to twoja sprawa a N i PE są połaczone ze sobą w
    > okolicy licznika w co najmniej 90% przypadków
    >
    > jeffrey

    Nie jest to prawdą. Połączenie N i PE to tylko w sieciach TN. Takie
    sieci to tylko w miastach. Na wsiach dale królują układy sieci TT.

  • 98. Data: 2014-08-03 21:38:52
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    uzytkownik wrote:

    > Nie jest to prawdą. Połączenie N i PE to tylko w sieciach TN. Takie
    > sieci to tylko w miastach. Na wsiach dale królują układy sieci TT.

    masz rację, powyższe nadal jest prawdziwe w instalacjach gdzie N i PE
    to odzielne przewody

    jeffrey

  • 99. Data: 2014-08-03 22:14:48
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 03.08.2014 o 21:38 Jeffrey <s...@w...onet.pl>
    pisze:

    > masz rację, powyższe nadal jest prawdziwe w instalacjach gdzie N i PE to
    > odzielne przewody
    Co prawdziwe? ja mam swoje PE i każde zwarcie N i PE wywala różnicówkę.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 100. Data: 2014-08-03 22:17:52
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 03.08.2014 o 21:23 uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > Chłopcze nie wypowiadaj się w tematach, w których nie masz najmniejszego
    > pojęcia
    Chłopcze to możesz swoim dzieciom gadać, a do mnie smarkaczu przez Pan, a
    jaki z ciebie "fachowiec" to wiem z innej grupy.
    Tak więc chłoptasiu na elektryce też się nie znasz, podobnie jak na
    plazmach i lcd i wielu innych rzeczach o których się wymądrzasz po grupach.