  • 1. Data: 2020-02-07 10:09:57
    Temat: trwaly samochod
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Co wy tam wiecie o samochodach

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/nis
    san-frontier-16-mln-kilometrow-na-jednym-silniku-w-1
    3-lat/y04w8vx

    "Nissan Frontier Briana Murphy'ego to prawdziwy długodystansowiec.
    Przez niecałe 13 lat pikap przejechał ponad milion mil, czyli ponad
    1,6 mln km. W historii tego samochodu zadziwiające jest to, ile
    wytrzymywały nawet elementy eksploatacyjne - dopiero przy przebiegu
    1,3 mln kilometrów fabryczne sprzęgło trzeba było wymienić na nowe.

    Brian Murphy kupił Frontiera w 2007 roku jako nowe auto. Samochód jest
    wyposażony w napęd na tył, 5-biegową manualną skrzynię i 4-cylindrowy,
    benzynowy silnik. 62-latek pracował w Chicago jako kurier i spędzał w
    aucie dziennie od 12 do 13 godzin. W najbardziej gorących dla
    dostawców okresach Murphy przejeżdżał 16-20 tys. km miesięcznie.

    Przez 13 lat 62-latek spędził za kierownicą Navary ok. 50 tys. godzin,
    co w przeliczeniu daje 5 lat i 8 miesięcy. Ponieważ Brian Murphy jest
    kurierem niezależnym, wszelkie koszty użytkowania auta musi pokrywać
    sam. Dzięki właściwej technice jazdy średnie spalanie Nissana wyniosło
    zaledwie 9 l/100 km.

    Oprócz sprzęgła także inne elementy wytrzymały zadziwiająco długo -
    pierwsza pompa wody przejechała 970 tys. km, alternator i chłodnica
    710 tys. km. Po 800 tys. km wymieniono fotel kierowcy. Łańcuch
    rozrządu zastąpiono nowym przy przebiegu 1,1 mln km (prewencyjnie).
    Olej w silniku był wymieniany co 16 tys. km"

    Koniec amerykanskiego mitu ze dziadek zmienial olej co 3k mil i
    jezdzil samochodem 20 lat ?

    Ciekawe, ze sie na manuala zdecydowal ... automat jednak duzo wiecej
    pali ?
    A korki w Chicago nie straszne ?

    A kurier ... poogladalby troche filmow z Polski, to by sie nauczyl
    jezdzic :-P

    Co to za silnik ? 4 cyl to chyba jakis maly europejski econobox :-P

    J.

  • 2. Data: 2020-02-07 13:47:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Prawda taka jak ta że się ślepy iskał. Ale ludzie coraz glupsi to i coraz większe
    bzdury łykaja. Oglądałem kiedyś komedie jak to współcześnie zahibernowano troje
    ludzi. Ale żeby nie było szkoda na wypadek nieudanego eksperymentu to wybrali
    najgłupszych jakich znalezli. Przez przypadek odhibernowano ich za kilkadziesiąt lat.
    Na koniec jeden z nich został prezydentem USA, był najmądrzejszy w całym państwie.

  • 3. Data: 2020-02-07 13:55:51
    Temat: Re: trwaly samochod
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 07-02-2020 o 10:09, J.F. pisze:

> [...]
    > jezdzic :-P
    >
    > Co to za silnik ? 4 cyl to chyba jakis maly europejski econobox :-P

    Europejski rekordzista, chyba było już o nim na grupie

    https://autokult.pl/29906,przejechal-ponad-2-mln-sto
    -tysiecy-kilometrow-i-sie-nie-poddaje
    yabba

  • 4. Data: 2020-02-07 13:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > jezdzil samochodem 20 lat ?
    >
    > Ciekawe, ze sie na manuala zdecydowal ... automat jednak duzo wiecej

    Mam przykład ducato z silnikiem 2.2 diesel. 2006rocznik.
    Od nowosci w rekach dwóch kierowców (jeden zrobił nim pierwsze 300, drugi
    reszte - mniej wiecej, dokładnie mogło byc troche inaczej ale ogolnie
    pierwszy jezdził zdecydowanie krocej niz drugi kierowca)
    Olej zmieniany co 40kkm.
    Sprzegło padło po 800kkm
    Rozrzad chyba nigdy nie ruszany (łancuch)
    Po 900kkm padł jeden wtrysk, kłopot był z wyciagnieciem ale jakos sie
    udało wyrwac, załozyc nowy i auto jezdziło dalej.
    Z takich wiekszych napraw wiem ze była wymieniana tylna belka.

    Niestety nie mam danych co do rozrusznika, alternatora, chłodnicy etc.
    Na pewno nie był wymieniany fotel :)))

    Auto paliło ponizej 7l na setke przez długi czas ale wiadomo ze silnik
    sie zuzywa. Pod koniec juz jakies 8,5.
    Predkosci rzedu 90-110 maks na przelotowych drogach.
    Dolatało milion, teraz słuzy jako awaryjne, zastepcze.

    > A kurier ... poogladalby troche filmow z Polski, to by sie nauczyl
    > jezdzic :-P

    Albo nabrałby takich złych manier ze nastepne 200kkm by nie wytrzymało!
    Ale wszystko zalezy czy kurier jezdzi na swoim, czy pracuje u kogoś.
    Jeżeli chodzi o tych drugich to spotkałem pojedyncze przypadki ludzi
    ktorzy dbali o auta (własciwie to znam 2 takie osoby :))).
    Reszta to dramat.

    > Co to za silnik ? 4 cyl to chyba jakis maly europejski econobox :-P

    Nie wiem, ale mysle ze podpowiedzia moze być łancuch rozrzadu.
    Benzyna i rozrzad na łancuchu ktory wytrzymuje milion? Takich aut nie
    mogło być za duzo...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 5. Data: 2020-02-07 14:00:21
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > aucie dziennie od 12 do 13 godzin. W najbardziej gorących dla dostawców
    > okresach Murphy przejeżdżał 16-20 tys. km miesięcznie.

    20 tys. miesięcznie, to ponad 600 km dzień w dzień. Daje to średnią
    prędkość około 50 km/h przez każdą przepracowaną godzinę w 12 godzinnym
    dniu pracy.
    Roboty miał tyle, że nie miał czasu zatrzymywać się u klientów.

    yabba

  • 6. Data: 2020-02-07 14:14:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >20 tys. miesięcznie, to ponad 600 km dzień w dzień. Daje to średnią
    >prędkość około 50 km/h przez każdą przepracowaną godzinę w 12

    Mam podobne watpliwosci, a nawet wieksze, bo co - 7 dni/tydzien
    pracowal ?

    Ale moze w tym Chicago szerokie, 10 pasowe autostrady i 50 nie jest
    dziwne ?

    >Roboty miał tyle, że nie miał czasu zatrzymywać się u klientów.

    W USA dostawa do klienta dlugo nie zajmuje
    https://www.youtube.com/watch?v=lM3SRG7D21Y

    J.

  • 7. Data: 2020-02-07 14:23:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 07-02-2020 o 10:09, J.F. pisze:
    > Co wy tam wiecie o samochodach
    [...]
    >Europejski rekordzista, chyba było już o nim na grupie
    >https://autokult.pl/29906,przejechal-ponad-2-mln-st
    o-tysiecy-kilometrow-i-sie-nie-poddaje

    Bylo o jakims greckim taksowkarzu, ale on trzy silniki zuzyl na te 2
    mln.

    Ha - jeszcze jeden - 4.6mln
    https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/galeria/463960,
    mercedes-240-d-30-czyli-niezniszczalny-model-z-silni
    kiem-diesla-zdjecia.html

    Ciekawe co nasza policja by powiedziala.
    Przestepstwo, oszustwo, cofniety licznik :-)

    J.

  • 8. Data: 2020-02-07 14:27:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]

    ikiem-diesla-zdjecia.html

    >Ciekawe co nasza policja by powiedziala.
    >Przestepstwo, oszustwo, cofniety licznik :-)

    pierwszy milion
    https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25607386,mamy-pierwsz
    y-milion-dostawczy-mercedes-przejechal-ponad-dwa.htm

    Dostawczaki maja 7 cyfr ?

    J.

  • 9. Data: 2020-02-07 14:57:23
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-07 o 14:14 +0100, J.F. napisał:
    > Mam podobne watpliwosci, a nawet wieksze, bo co - 7 dni/tydzien
    > pracowal ?

    Może i tak, na tym w końcu ten cały "American Dream" polega.
    A to tylko - jak sam podawał - "part-time job". :)

    > Ale moze w tym Chicago szerokie, 10 pasowe autostrady i 50 nie jest
    > dziwne ?

    On zdaje się w ogóle nie jeździł po centrum...

    > W USA dostawa do klienta dlugo nie zajmuje

    ...a klientów miał tylko kilku, i to stałych.

    "It's on the road 12 to 13 hours a day for his job with Quick Delivery,
    where he drives from his far northwest suburban home to deliver medical
    equipment and copier parts, among sundry other items including a
    200-pound wheel of cheese, in and out and around downtown Chicago twice
    daily."

    Mateusz

  • 10. Data: 2020-02-07 15:45:02
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 7 lutego 2020 07:57:26 UTC-6 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > equipment and copier parts, among sundry other items including a
    > 200-pound wheel of cheese, in and out and around downtown Chicago twice

    To takie nie amerykanskie zeby codziennie 100kg sera wozic zamiast raz na tydzien
    500-700kg.

    Historia malo sie lepi ale jako ekstremalny outlier od biedy sie nada. Tyle ze co nam
    po tym?