  • 21. Data: 2004-03-02 12:23:21
    Temat: Re: upadłość WP
    Od: m...@m...torun.pl (Piotr Klaban)

    In article <c204fq$ops$1@absolut.sgh.waw.pl>, Dariusz Jaworski wrote:

    > I to jest problem polskiego internetu? :o

    Patrzac na udzial w rynku portali, to wp.pl jest duza czescia
    polskiego internetu (chociaz od poczatku jakos nie lubilem wp.pl,
    same problemy z nimi byly - szczegolnie zle zdanie mam o administratorach
    ich super-hiper home-made serwera SMTP - nie mogli oni generalnie
    zrozumiec po co jeden list jest adresowany do 100 uzytkownikow [chodzilo
    o liste dyskusyjna]).

    O upadlosci WP mowi sie od stycznia, a w telewizji pokazuja sie
    reklamy ich reklamy. Tez tego nie rozumiem - chca wyprowadzic
    jak najwiecej pieniedzy, zeby nic nie dac akcjonariuszom?
    Chociaz z drugiej strony syndyk od razu spolki nie zamknie,
    nie ma co na to liczyc - on jest od ratorania firmy, o ile sie da,
    i od brania wysokiej pensji przez jakies 2 lata.

    --
    Piotr Klaban

  • 22. Data: 2004-03-02 12:41:02
    Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl>

    "MadAndy" <n...@s...com> wrote in message

    > IMO jedynym problemem polskiego Internetu jest... kompletny brak
    > zrozumienia(czucia) telekomunikacji i Internetu przez polskich polityków.
    > A może to tylko zwykły debilizm tej klasy???
    > Ja znam z imienią i nazwiska jednego polityka który "czuje" Internet.
    > Jest nim... Waldemar Pawlak ;-)

    Ja znam drugiego - Krzysztof Heller (do niedawna wiceminister)

    Zaslav

  • 23. Data: 2004-03-02 13:20:06
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    b...@w...pl wrote:
    > realnie proponowałbym rozdzielić kłopoty finansowe WP związane
    > z konfliktem pomiędzy akcjonariuszami od samej firmy i jej zarządzania

    Realnie chciałem zapytać dlaczego rozdzielasz kłopoty finansowe WP
    od zarządzania? Przecież bezpośrednią przyczyną wniosku o upadłość
    jest utrata płynności finansowej, która bynajmniej nie wynika
    z roszczeń akcjonariuszy mniejszościowych, tylko z wyników
    finansowych WP, które są słabe. I lepsze nie będą, bo hasło
    "upadłość" na pewno nie przyciągnie wam w tej chwili klientów
    (reklamodawców itp.), ani użytkowników.

    PS. Dziwi mnie, że na stronach WP nie ma ani słowa o tym wniosku.
    Wygląda to tak, jakby zarząd miał głęboko gdzieś użytkowników,
    którzy mogą na przykład martwić się o przyszłość swoich skrzynek
    pocztowych. Nie wiem po co WP utrzymuje takie strony:
    http://onas.wp.pl/prasa03.html - od 2001 nikt nic o WP nie
    napisał już? :o A tutaj: http://onas.wp.pl/infpras.html - jak
    gdyby nigdy nic...

  • 24. Data: 2004-03-02 14:41:12
    Temat: Re: upadło?ć WP
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    [----]

    >Ja znam drugiego - Krzysztof Heller (do niedawna wiceminister)

    Ja znam go osobiście, ale nie zaliczam do polityków, podobnie jak np. prof.
    Religi. Wiceminister to jest taki szczebel, na którym czasami lądują ludzie "z
    klucza", ale czasem po prostu ludzie znający się na rzeczy, bo ktoś musi
    przecież coś w tym rządzie robić poza gadaniem głupot. Natomiast z polityków
    sensu stricte, to jeszcze Król z KPN (podobnie jak Pawlak, był nawet członkiem
    PSI).
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 25. Data: 2004-03-02 14:50:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> writes:

> [...]
    > czasami lądują ludzie "z klucza", ale czasem po prostu ludzie
    > znający się na rzeczy, bo ktoś musi przecież coś w tym rządzie robić

    A i tak potem odchodza w atmosferze skandalu 8-(

    MJ

  • 26. Data: 2004-03-02 15:53:41
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>

    On Tue, 2 Mar 2004 11:16:28 +0000 (UTC) I had a dream that b...@w...pl <b...@w...pl>
    wrote:
    > a kto ci powiedzial to o helikopterze? cholera przez całe 6 lat jakoś
    > go nie widziałem :-(

    No napisałem: "o ile wierzyć plotkom" - a słyszałem właśnie plotę, że WP
    jakieś cztery lata temu helikopter kupiło :)

    > jeśli zostanie zwinięty interes to zdecydowanie będzie to w pewnym
    > sensie problem polskiego internetu, gdzieś ci użytkownicy beda musieli
    > się przenieść

    A i tak teraz przez windozowe wirusy serwery smtp u większych dostawców
    kont są przeciążone :(

  • 27. Data: 2004-03-02 16:58:54
    Od: b...@w...pl

    Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> wrote:

    > Realnie chcia?em zapyta? dlaczego rozdzielasz k?opoty finansowe WP
    > od zarz?dzania? Przecie? bezpo?redni? przyczyn? wniosku o upad?o??
    > jest utrata p?ynno?ci finansowej, kt?ra bynajmniej nie wynika
    > z roszcze? akcjonariuszy mniejszo?ciowych, tylko z wynik?w
    > finansowych WP, kt?re s? s?abe. I lepsze nie b?d?, bo has?o
    > "upad?o??" na pewno nie przyci?gnie wam w tej chwili klient?w
    > (reklamodawc?w itp.), ani u?ytkownik?w.

    wyniki są raczej dobre, oczywiście obecne informacje wiele mogą zmienić
    co nie zmienia faktu, że gdyby nie konflikt pomiędzy udziałowcami
    prawdopodobnie wp nie byłaby w tej sytuacji co obecnie

    w ten rodzaj działalności jest wpisane przynoszenie strat przez dość
    długi okres czasu, istotne jest tylko kiedy uda sie doprowadzić do
    pokrycia kosztów wpływami, jak poczytasz prasę to znajdziesz kiedy portal
    miał/ma zacząć się samofinansować.

    i może rozjrzysz się po pozostałych tego typu przedsięwzięciach i popatrzysz
    które z nich przynosi dochód.

    portale okazały się inwestycjami naprawdę kosztownymi i długookresowymi
    od dawna już chyba jest jasne, że istotne jest nie czy będą w stanie przynieść
    zyski tylko kiedy będą w stanie przynieść zyski (czyt. czy tego doczekają)

    a do tego momentu niestety trzeba w nie wkładać kasę

    wydaje się, że naprawdę niewiele brakuje/brakowało czasu/pieniędzy aby to
    wszystko zaczęło przynosić zysk

    > PS. Dziwi mnie, ?e na stronach WP nie ma ani s?owa o tym wniosku.
    > Wygl?da to tak, jakby zarz?d mia? g??boko gdzie? u?ytkownik?w,
    > kt?rzy mog? na przyk?ad martwi? si? o przysz?o?? swoich skrzynek
    > pocztowych. Nie wiem po co WP utrzymuje takie strony:
    > http://onas.wp.pl/prasa03.html - od 2001 nikt nic o WP nie
    > napisa? ju?? :o A tutaj: http://onas.wp.pl/infpras.html - jak
    > gdyby nigdy nic...

    wyślij pytanie do WP?

    moze inaczej, żeby było jasne, wypowiadam się czysto prywatnie
    starając się dociec skąd pojawiają się jakieś plotki nt. helikopterów
    czy złego zarządzania
    po prostu nie do końca zgadzam się z uwagami jakie pojawiły się
    w powyższym wątku

    -bul

  • 28. Data: 2004-03-02 17:53:17
    Od: "Legi@fan" <legiafan[at]wp.pl@jestes.baranem>

    MadAndy <n...@s...com> wystukal/a co nastepuje:

    > Wirtualna Polska złożyła wniosek o upadłość

    Co w zwiazku z tym stanie sie z portalem, kontami pocztowymi itd..
    czy one zostana po prostu z dnia na dzien zamkniete? przejmie je ktos inny,
    bedzie nimi zarzadzal likwidator mienia?

    --
    pozdrawiam serdecznie
    Lukasz K.

  • 29. Data: 2004-03-02 18:15:53
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Legi@fan wrote:
    > Co w zwiazku z tym stanie sie z portalem, kontami pocztowymi itd..
    > czy one zostana po prostu z dnia na dzien zamkniete? przejmie je ktos inny,
    > bedzie nimi zarzadzal likwidator mienia?

    To chyba pytanie do helpdesku WP a nie na grupę. Pewne informacje
    masz tu: http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1942778.ht
    ml

  • 30. Data: 2004-03-02 19:03:41
    Od: "miab" <m...@f...pl>

    mathom <m...@p...pl> wrote:

    > Wiecie co... odnoszę wrażenie, że *jedynym problemem polskiego
    > internetu* jest telekomunikacja polska s.a. ... i tak chyba niestety
    > jest :(

    A od kiedy ona jest polska? Ona się nazywa Polska, a jest francuzka.

    miab