  • 21. Data: 2010-01-12 15:15:17
    Temat: Re: watomierz - licznik energii
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    michalek pisze:

    > Odczuli to mieszkańcy wielu miejscowości gdzie dość szybko
    > wzrastają koszty dostawy wody.
    > Uzasadnienie podane wprost przez jedno z przedsiębiorstw
    > wodociągowych było - "spadające zużycie wody i zmniejszające
    > się z tego powodu wpływy przy nie zmieniających się kosztach
    > stałych ZMUSZAJĄ nas do podniesienia ceny 1m sześc. wody"

    Kiedyś widziałem reportaż o pewnym miasteczku w Niemczech,
    gdzie mieszkańcy postanowili być "ekologiczni" i zacząć
    bardzo oszczędzać wodę. Dokładnie wszystko uszczelnili,
    kupili urządzenia do "zbąbelkowywania" wody (żeby wydawało się,
    że więcej jej cieknie z kranu), używali oszczędnych
    programów prania, mycia itp. Rzeczywiście, udało się
    dwukrotnie obniżyć zużycie wody. Wkrótce przedsiębiorstwo
    wodociągowe podniosło im dwukrotnie ceny wody, bo pieniędzy
    nie wystarczało na utrzymanie wodociągów.

    P.

  • 22. Data: 2010-01-12 22:05:20
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-12 16:15, Piotrne pisze:

> [...]
    > wodociągowe podniosło im dwukrotnie ceny wody, bo pieniędzy
    > nie wystarczało na utrzymanie wodociągów.

    Czyli suma sumarum nic się nie zmieniło dla ludzi (płacą ciągle tyle
    samo co kiedyś), a za to zmniejszyło się obciążenie środowiska
    naturalnego. Też dobrze. Pamiętajmy, że zasoby wody pitnej na kuli
    ziemskiej nie są nieograniczone.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 23. Data: 2010-01-13 08:15:38
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    > samo co kiedyś), a za to zmniejszyło się obciążenie środowiska
    > naturalnego. Też dobrze. Pamiętajmy, że zasoby wody pitnej na kuli

    slodkiej moze i sa, ale instalacje odsalania wody morskiej buduje sie
    juz za calkiem sensowne pieniadze: http://www.biolog.pl/article5476.html

  • 24. Data: 2010-01-13 16:52:46
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 12 Jan 2010 11:20:18 +0100, Papkin napisał(a):

    > PS
    > Jaka jest dokladnosc licznika elektronicznego montowanego przez ZE?

    Typowo 0,5%/1% (energia czynna/bierna) lub 1%/2%, np. takie
    http://www.pozyton.com.pl/polskiepdf/lap.pdf
    http://www.pozyton.com.pl/polskiepdf/eqabp_standard.
    pdf
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 25. Data: 2010-01-13 22:54:33
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-13 09:15, Paweł pisze:

    > slodkiej moze i sa, ale instalacje odsalania wody morskiej buduje sie
    > juz za calkiem sensowne pieniadze: http://www.biolog.pl/article5476.html

    pitnej = w miarę czystej
    Usuwanie flory i wielu zanieczyszczeń tak aby woda była bezpieczna do
    picia (chociażby po przegotowaniu) kosztuje, dużo szczególnie w
    obszarach ubogich w zasoby wody pitnej (Afryka centralna i północna).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 26. Data: 2010-01-15 17:45:16
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Dokladnosc slaba co nie ale jak pokazuje ze zestaw stereo panasonica bierze w
    > standby 10W to chyba wystarczy, zlodziej pradu (dziala sam zegarek, wyswietlacz
    > ala dotmatrix led, no i uklad od pilota IR), troche duzo!

    wlasnie o to chodzi że wiele osob pisze że te zabawki przy niskich
    obciażeniach są do niczego. Czytalem np o plazmie ktora miała brać 25W
    w stanie czuwania wedle tego miernika a naprawde brała poniżej 2W. Za
    wszystko odpowiedzialny był zasilacz impulsowy.

  • 27. Data: 2010-01-17 14:04:32
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > w stanie czuwania wedle tego miernika a naprawde brała poniżej 2W. Za
    > wszystko odpowiedzialny był zasilacz impulsowy.

    Ja też mam w dwóch nowych urządzeniach, w trybie czuwania, objaw typu:

    przez 1-2 sek. wskazuje 15W, po czym przez np. 20 sek. 0W, ale tłumaczę to
    sobie, że właśnie w ten sposób te przetwornice działają. Pracują do momentu
    aż jakiś (raczej spory) kondensator osiągnie jakieś tam V max., po czym
    wyłączają się do momentu aż napięcie na tym kondensatorze spadnie do
    napięcia V min.

  • 28. Data: 2010-01-18 15:32:04
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > w stanie czuwania wedle tego miernika a naprawde brała poniżej 2W. Za
    > wszystko odpowiedzialny był zasilacz impulsowy.

    Ten ze zdjecia nigdy nie szalal, monitor pokazuje 1-2W a przetwornica na bank
    impulsowa, glosniki 2.1 - 1-2W w czuwaniu, obciazenie idnukcyjne ale nie
    impulsowe. Wydaje mi sie ze nie jest to urzadzonko tak glupie jakby sie moglo
    wydawac komus. I jak ktos napisal, zawsze mozna podlaczyc zarowke ktora bierze
    dajmy na to 40W (zmierzyc jak bedzie rozgrzana) w szereg.

    Moja zestaw audio ma ok 14lat i zasilacz to duze trafo, duzy mostek, duzo
    kondensatory - czyli klasyczny zasilacz a 10W jak nic wcina. Swoje zdanie mam -
    nie zostal ten zestaw audio dobrze zaprojektowany. Jak sie go wlacza z pilota
    to pyknie jakis przekaznik dodatkowo, moze zalacza dodatkowe uzwojenia trafo
    hmm, mam gdzies schemat :)