  • 11. Data: 2015-01-31 18:28:34
    Temat: Re: woda w powietrzu
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-01-31 o 16:08, Pawel O'Pajak pisze:

    > Gdyby nie wypelnienie, to bylby klasyczny cyklon, ale te pierscienie...
    > W technologii chem. uzywa sie pierscieni Rashiga, ale raczej do czegos
    > innego.

    Drobne kropelki (mgla) osadzaja sie na wkladzie.

    Sa tez produkowane automatyczne spusty kondensatu:
    http://www.alora.pl/25_dreny_spusty_kondensatu

    Pozdrawiam WM

  • 12. Data: 2015-01-31 18:37:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "WM"
    > Sa tez produkowane automatyczne spusty kondensatu:
    > http://www.alora.pl/25_dreny_spusty_kondensatu

    Pomijam bełkotliwy opis tego ustrojstwa.
    Myślałem, że jakiś sprytny sposób stwierdzania przekroczenia poziomu wody. A
    tam cyklicznie otwiera się zawór.
    A tak przy okazji... jak działają automatyczne odpowietrzniki instalacji CO?
    Powietrze przepuści a wody nie. I to pod ciśnieniem.

    Robert

  • 13. Data: 2015-01-31 19:15:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Jan 2015 18:37:35 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    > A tak przy okazji... jak działają automatyczne odpowietrzniki instalacji CO?
    > Powietrze przepuści a wody nie. I to pod ciśnieniem.

    plywak zamykajacy maly zaworek iglicowy ?

    J.

  • 14. Data: 2015-01-31 22:05:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Jan 2015 11:07:00 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):
    > Kompresor -> kilka m weza ->

    cienki, gruby, izolowany ?

    Po kompresorze powietrze gorace, jak ostygnie to sie woda skropli.
    Kawal metalowej rury dobrze chlodzi ....

    J.

  • 15. Data: 2015-02-01 09:04:09
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-01-31 o 19:15, J.F. pisze:

    > plywak zamykajacy maly zaworek iglicowy ?

    Odwadniacze plywakowe i dzwonowe powietrza, tez dzialaja
    na zasadzie zmiany sily wyporu po pojawieniu sie wody.
    Wystarczy wpisac w wyszukiwarke ''odwadniacz plywakowy''
    i wyskakuje duzo rozmaitych typow konstrukcji.
    Potrafia one niestety zapychac sie, korodowac i zawieszac.

    Osuszacze adsorpcyjne moga osuszyc powietrze do punktu rosy -70 stopni.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Osuszacz_adsorpcyjny
    Podobno uzywanie tak suchego powietrza znaczaco przedluza zycie
    maszyn nim napedzanych.
    Tak twierdzil przedstawiciel firmy oferujacej nam komresory z filtrami.
    Cos tam wspominal o korozji elektrochemicznej.

    WM