  • 11. Data: 2009-02-04 00:33:22
    Temat: Re: wolnosc dla EPG - a polskie multiplexy dvb-t - temat dla UKE
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 03 Feb 2009 18:37:38 +0100, Padre <P...@n...net> wrote:

    >Teraz mam CP i marzenie żeby EPG było choć na dzień naprzód a nie 2
    >pozycje naprzód jak na niektórych programach :( Kupiłem dekoder z HDD i
    >mało co da sie zaprogramować z EPG co skutkuje tym że zamiast tytułu
    >filmu nagranie nazywa się :" PROGRAM, DATA, GODZINA"

    bo nikt na takim nadawcy niczego nie wymaga!!!!!!!!!

    --
    ThinkXtra

  • 12. Data: 2009-02-04 07:06:59
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl>

    > Dla dobra widzow powinny byc odpowiednie zapisy w koncescjach:
    > (...)

    I jeszcze do tych zadan dopisz, ze nadawca ma sprawic aby wszyscy byli
    piekni, zdrowi, bogaci i mlodzi :-)

    Dlaczego chcesz zmuszac nadawców aby darmowe produkty byly az tak wysokiej
    jakosci? To z czego beda zyc produkty platne? - tez z reklam?

    Zobacz, ze po to ktos _kupuje_ drogi produkt dostepu do platformy cyfrowej
    (satelitarnej, kablowej, IPTV) aby miec cos wiecej i lepiej niz to co jest
    ogólniedostepne w powietrzu.

    Nie zaduzo tego socyjalizmu, tego ingerowania w rynek - chcesz EPG - to
    sobie wykup serwis a sa w Polsce co najmniej 2 firmy dajace bardzo porzadne
    EPG w XLMu - ale za pieniadze. Np. zobacz http://www.aplusc.com.pl/

    W.

  • 13. Data: 2009-02-04 07:48:38
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Dlaczego chcesz zmuszac nadawców aby darmowe produkty byly az tak wysokiej
    > jakosci? To z czego beda zyc produkty platne? - tez z reklam?

    Chyba jednak nie rozumiesz. Z reklam TVN czy Polsat wyciskaja ponad 1mld
    rocznie duzo wiecej niz kanalow platnych - wiec jakosc powinna byc lepsza
    niz w programach platnych

    > Zobacz, ze po to ktos _kupuje_ drogi produkt dostepu do platformy cyfrowej
    > (satelitarnej, kablowej, IPTV) aby miec cos wiecej i lepiej niz to co jest
    > ogólniedostepne w powietrzu.

    jednak nie rozumiesz. Ja (i większość ludzi) kupuje platny kanal np. Canal+
    czy HBO po to zeby poza wysoką jakością ogladać programy bez reklam. Płaci
    się "za nie oglądanie reklam" a nie za to że spełnia się standardy
    techniczne - które powinny być obowiązkowym minimum dla wszystkich
    programów.

  • 14. Data: 2009-02-04 07:50:13
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > w sumie to nie jest kocert zyczen, tylko chec aby bylo normalnie.
    >
    > W sumie to tak, to stacja ma schedule programu i to ona powinna byc
    > ZOBLIGOWANA do dostarczenia operatorowi danych do EPG na conajmniej na
    > 7 dni naprzod. W cytowanych linkach o Australii doczytalem sie, ze
    > niektore stacje daja EPG na 30 dni naprzod.
    >
    > Jezeli tego nie da sie zapisac gdzies w koncesjach, to znowu zrobi sie
    > SYF w tej dziedzinie.

    OK ale najpierw należałoby ich zobligować do trzymania głosności na stałym
    poziomie czy puszczania 576 linii aktywnych w przekazach SD nie uważasz ? A
    skoro tak podstawowych spraw polskie urzedy nie są w stanie wymóc to co
    dopiero sprawe epg ?

  • 15. Data: 2009-02-04 09:03:24
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik sensei napisał:

> [...]
    > się "za nie oglądanie reklam" a nie za to że spełnia się standardy
    > techniczne - które powinny być obowiązkowym minimum dla wszystkich

    Zgadzam się, nie wszystkie platwormy daje jakikolwiek program w dobrej
    jakości, za to daja tylko więcej kanałów.

    pawell

  • 16. Data: 2009-02-04 10:07:31
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl>

    > Chyba jednak nie rozumiesz. Z reklam TVN czy Polsat wyciskaja ponad 1mld
    > rocznie duzo wiecej niz kanalow platnych - wiec jakosc powinna byc lepsza
    > niz w programach platnych

    Zgaszam się - chciałem tylko zaprotestowac przeciwko socjalistycznemu
    nakazaniu komuś czegoś przez państwo, które odbieram osobiście jako coraz
    większego mojego wroga.

    A co do EPG - ideałem było by aby z systemu playoutowego albo emisyjnego
    razem ze strumieniem wideo wychodził EPG, którego źródłem jest właśnie
    zestaw playoutowy. Ale jak powiesz o takim rozwiązaniu technikom TVN albo
    TVP to nie zrozumieją - dziwne.

    Tak wiec EPG jest dodawane do strumieni przez operatora platformy (Cyfra+,
    CP), który dane do tego wyciąga wielkim kosztem z redakcji nadawców..... co
    powoduje wielkie przekłamania.

    Ciekawe jest obserwowanie jak szybko w różnych miejscach zmienia się EPG w
    chwilach, gdy w trybie pilnym całkowicie zmienia się ramówika. Pamiętacie
    tydzień po śmierci papieża? W jednych stacja EPG sobie a program sobie, a w
    innych wszystko zgodne.

    W.

  • 17. Data: 2009-02-04 10:20:13
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 4 Feb 2009 08:06:59 +0100, "Wojciech Apel"
    <w...@n...3s.pl> wrote:

    >Nie zaduzo tego socyjalizmu, tego ingerowania w rynek - chcesz EPG - to
    >sobie wykup serwis a sa w Polsce co najmniej 2 firmy dajace bardzo porzadne
    >EPG w XLMu - ale za pieniadze. Np. zobacz http://www.aplusc.com.pl/

    a sprzedaja osobom prywatnym za 5 zl/miesiac?

    --
    ThinkXtra

  • 18. Data: 2009-02-04 19:42:40
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Tak wiec EPG jest dodawane do strumieni przez operatora platformy (Cyfra+,
    > CP), który dane do tego wyciąga wielkim kosztem z redakcji nadawców.

    Ciekawe jakim kosztem CP wyciąga EPG od nadawcy Polsatu 2 skoro
    ostatnio EPG z nadawanymi programami permanentnie rozmija się o 10-15 minut.

  • 19. Data: 2009-02-05 18:14:22
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 4 Feb 2009 08:06:59 +0100, Wojciech Apel napisał(a):

    > Dlaczego chcesz zmuszac nadawców aby darmowe produkty byly az tak wysokiej
    > jakosci?

    Niemcy jakoś nie uważają EPG za komfortową usługę wymagającą dodatkowych
    opłat.
    Na Astrze jest darmowy GuidePlus+ z programem wszystkich
    niemieckojęzycznych stacji nadawanych analogowo z tego satelity.
    Piękna sprawa: Tylko klikam na odpowiedniej pozycji programu i o
    wymaganej porze nagrywarka sama mi się włącza, przełącza tuner
    satelitarny na odpowiedni kanał i rozpoczyna nagrywanie :)
    W płatnej Cyfrze+ o takim rozwiązaniu można tylko pomarzyć.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 20. Data: 2009-02-05 19:56:43
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 5 Feb 2009 19:14:22 +0100, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    wrote:

> [...]
    >satelitarny na odpowiedni kanał i rozpoczyna nagrywanie :)
    >W płatnej Cyfrze+ o takim rozwiązaniu można tylko pomarzyć.

    GuidePlus - to jest system w analogu. Moj sasiad ma nagrywarke Sony z
    tym systemem i ...........nigdy nie pokazala swoich mozliwosci w tej
    naturze. Bo nikt nie nadaje danych do EPG w analogowej tv. A
    wystarczyloby, aby na jakielkolwiek stacji wrzucic odpowiednie dane do
    sygnalu teletekstu - bo GuidePlus wykorzystuje insertowanie danych do
    teletekstu. Obojetnie na jakim kanale, bo taki kanal to jest tzw. host
    channel i przy konfiguracji nagrywarki podaje sie na jakim kanale
    "nadaje" GuidePlus.

    Pisze, ze to analogu, ale byc moze tunery cyfrowe, co przenosza sygnal
    teletekstu do tv, to moze robia to wpelni i przenosza takze dane
    GuidePlus. Ja tego niestety nigdy nie sprawdzalem.

    Ale ostatnio czytalem, ze z tego systemu tez sie wykruszaja nadawcy.

    Oraz, ze sa takie nagrywarki, co maja "oczko" na IRdzie i z niektorych
    tunerow sat, mozna podlaczyc taki IR-Blaster (taki nadajnik
    poczerwienii) co dane do GuidePlus bedzie w ten sposob wysylal. Pewnie
    daloby sie do tego celu wykorzystac peceta i kawalek IRdy pod rs/usb +
    soft+dane EPG skadkolwiek.

    --
    ThinkXtra