  • 11. Data: 2015-09-04 16:52:50
    Temat: Re: wozidło na 6 czy 7 osób?
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 września 2015 13:12:35 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Witam,
    > czy ktoś z obecnych posiada auto 6 osobowe? Do multipli nikt się pewnie nie
    przyzna, no ale może FR-V ktoś użytkuje? Czy taka konfiguracja foteli (3+3) ma sens,
    czy lepiej szukać na 7 osób (4 dzieci)? Tu zastanawiam się nad mazdą 5, ale przy 6 os
    w środku pewnie bagażnik będzie minimalny.

    Kupiliśmy z żoną cytrynę C8 (to samo co fiat ulysse, pug 807 i lancia phedra) w
    wersji 7-os. - są też 8-os., zamiast 7 osobnych foteli jest wtedy 3-osobowa kanapa w
    trzecim rzędzie. Każdy z foteli można wpiąć, wypiąć, obrócić plecami do kierunku
    jazdy, albo złożyć i przekształcić w stolik ;-)
    Generalnie te auta są na prawdę wygodne, mega pojemne - nawet z kompletem foteli jest
    jeszcze bagażnik na poziomie kompaktów. Wadą jest to, że jak potrzebujesz mniej
    foteli, a więcej bagażnika, to trzeba je wypiąć i zostawić w garażu.

    pablo

  • 12. Data: 2015-09-04 17:30:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-04 10:32, s...@g...com wrote:
    > no to też racja, czasem są fotele, w mniejszych chyba kanapa ale raczej dzielona.
    > Musze dokładnie jeszcze zgłebić temat - obawiam się małego bagażnika w tych
    mniejszych 7os.

    Chevrolet Orlando:

    2-gi rzad: dzielony 2/3
    3-ci rzad: oba fotele osobno podnoszone.

    Co ciekawe w Orlando mozna położyć wszystkie fotele za wyjątkiem
    kierowcy i uzyskać płaską powierzchnię (naprawdę płaska, nie spałem
    jeszcze ale bez problemu dało by radę wygodnie sie wyspać).

    Bagaznik po postawieniu 3-go rzędu mniejszy niż w seicento. ALE jesli
    podniesiesz tylko jeden fotel to spokojnie wejda 3 walizki. Jeśli
    jedziesz w 6 osób to jest to nie do pogardzenia. Dodakowo oba tylne
    fotele mają osobne mocowanie, po wyjęciu jednego dziura jest ogromna i
    spokojnie sie na wakacje zapakujesz. Orlando ma śmiesznie podniesione
    fotele ponad poziom podłogi na metalowych podstawkach więc wyjęcie
    fotela robi dziurę większą niż się wydaje.

    Problem: na środkowy rząd który jest teoretycznie 3-miejscowy raczej 3
    foteliki nie wciśniesz. Najwyżej 2 foteliki i podstawkę w środek.

    Jak chcesz fotki to mogę cyknąc w wolnej chwili jak to wygląda. Moim
    zdaniem jest wygodniejszy niż Zafira, ale kompromisowy jak niewielki
    samochód. Wychodzi taniej niż Zafira.

    W grę wchodzi jeszcze Dacia Logan, podjedź sobie do salonu i zerknij. O
    ile pamiętam fotele z tyłu są wyjmowalne osobno i wywalając jeden
    dostajesz całkiem spory kawał bagaznika.

    IMHO dla 6-ciu osób nalezy kupić 7-osobowy.

  • 13. Data: 2015-09-04 18:00:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > Kupiłeś to musisz z tym żyć ;)

    > Narty to na dachu już chyba?

    Tak, w boxie.

    > no najmniej napewno, ale chyba w nosidełku mógłbym dziecię wozić?
    > Chwilę potrwa zanim zacznie marudzić. Można też sytuację odwrócić i
    > zrobić konkurs z nagrodą na jazdę z przodu z rodzicami - takie
    > pozytywne wzmocnienie :). Klima wydoli przy takich dużych szybach?

    Nosidełko na srodkowym - pewnie tak, chciaz nie wiem czy tylem do kierunku
    jazdy ze wzgledu na wajhe zmiany biegów.
    Co do tego ze dziaci lubia jezdzic z przdou na srodku... No pewnie!
    W ogole dzieci kochaja multiple! :)

    > No z lpg niewiele pewnie zostanie po bagażniku.

    E, mam bak w kole zapasowym po podłoga a koło w bagazniku.
    No bagaznik wielki nie jest, ale troche wchodzi.
    Jak z tyłu wozisz dzieciaki to siedzenia mozna tez przesunac do przodu (sa
    dwa miejsca na mocowanie z tyłu)
    Najlepiej obejrzyj.

    > Te JTD to dobre
    > silniki są chyba. Ale znajomy (chyba właśnie z JTD) mówił że pali mu
    > własnie 10 około, no ale to zależy od nogi jaką kto ma w sumie...
    > Ogólnie co do Multipli to w dobrych pieniądzach chodzi chociaż patrząc
    > tak na szybko to wielu ofert nie ma w tej chwili.

    E, na forum ludzie pisza ze duzo mniej niz 10.
    Wrecz chwala ze to bardzo oszczedne slniki.
    duzo ofert nie ma bo multipli sie nie sprzedaje! :)

  • 14. Data: 2015-09-04 18:53:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2015 o 13:12 <s...@g...com> pisze:

> [...]
    > nie przyzna, no ale może FR-V ktoś użytkuje? Czy taka konfiguracja
    > foteli (3+3) ma sens, czy lepiej szukać na 7 osób (4 dzieci)? Tu
    > zastanawiam się nad mazdą 5, ale przy 6 os w środku pewnie bagażnik
    > będzie minimalny.
    > W sumie noworodek z przodu pośrodku to wygoda bo pod ręką w razie czego,
    > ale po 2 latach jak urośnie to nie wiem jak się takie jeżdżenie
    > sprawdzi...
    > Wspomniana multipla chodzi mi też po głowie, znajomy nawet chwalił
    > funkcjonalność, ale narzekał na zużycie paliwa.

    Minivany - C4GP i Grand Scenic - oba są w wersji 7-osobowej, oba
    miałem/mam.
    Jak nie będziesz rozkładał siódmego fotela to masz całkiem sporo miejsca
    na bagaże (więcej niż w niejednej osobówce).
    W grand sceniku wiele razy udało mi się spakować do jego schowków -
    szuflady pod fotelami, schowki w podłodze, schowki w bagażniku.
    Używane kupisz za śmieszne pieniądze, tanie w serwisie, tanie w
    eksploatacji. Grand scenica sprzedawałem jak miał 360-370kkm (1,9 dci,
    120KM) - z napraw, wymieniałam przy 220kkm sprzegło i dwuamsę, nic poza
    tym.
    C4GP mam od nowości (31.12.2010, 2.0 HDI) - aktualnie ma na liczniku ponad
    190kkm. Zero problemów (oprócz czujnika wentylatora, w którym zgniły nóżki
    rezystora od soli drogowej). Super funkcjonalne, wygodne auta rodzinne.
    Mam dwójkę dzieci, w każdym z tych aut bardzo wygodnie instaluje się
    fotele/nosidełka, dzieci "wysoko siedzią" i mają bdb widoczność (wyleczyły
    się z choroby lokomocyjnej).
    Dzieci mają do dyspozycji (jak podrosną) rozkładane stoliki które idealnie
    nadają się do zabawy, jedzenia. Zerknij na te auta - nie słuchaj porad
    fachowców od francuzów...

    TG