  • 11. Data: 2010-12-27 17:49:33
    Temat: Re: [wroc]Gdzie dobrze wyważają koła, gdzie czajnik samochodowy?
    Od: karbar <k...@w...pl>

    On 26.12.2010 19:59, Seba wrote:

    > Podjedź na Małopanewską (przy Shellu, firma nosi nazwę bodajże BZOMA) -
    > doważą Ci koła na samochodzie (bez ich ściągania). Usługa warta
    > polecenia, a teraz chyba nie będą już mieli wielodniowych kolejek.

    Nie mają kolejek, ale maszyna do wyważania kół na aucie się popsuła. Za
    tydzień - półtora powinna już działać. Koszt takiej usługi 70zł/4 koła

    pozdrawiam
    karbar

  • 12. Data: 2010-12-27 20:20:53
    Od: Maciej Iwanczewski <nawiiwan@wytnij_togazeta.pl>

    W dniu 2010-12-26 22:57, Dawidus pisze:
    > Użytkownik "karbar"<k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > zapomnij o czajniku na 12V.
    > Wodę zagotuje ( jeśli) po około 40 minutach. Tragedia. Dążysz uschnąć do tej
    > pory. To nieporozumienie. Wiem, Testowałem. Czajnik domowy ma 2000W, taki na
    > 12W ok 120W. Zaaaaaaaaaaaaapomnij

    Mam odmienne zdanie :)
    Używałem takiego czajnika, jak dobrze pamiętam to nawet od tego sprzedawcy:
    http://allegro.pl/czajnik-samochodowy-12v-bialy-reno
    mowany-1-l-fv-i1356714474.html

    Na wakacje w czerwcu kupiłem czajniczek i potrafił zagotować wodę na
    dwie herbaty (kisiele, zupki itp) w około 30 minut. Zawsze nastawiałem
    wodę wtedy kiedy wiedziałem, że się zatrzymamy za jakiś czas i woda
    gotowała sie podczas jazdy (większe napięcie w instalacji). Czajnik był
    umieszczony pomiędzy zgrzewkami wody z tyłu za siedzeniem kierowcy, tak
    aby pasażer mógł od czasu do czasu sprawdzać czy woda się już gotuje.

    To co było świetne w tym czajniku to możliwość gotowania gołąbków,
    pulpetów itp produktów w słoikach. Podczas wakacji jadaliśmy pudliszki:
    http://www.pudliszki.pl/7474.xml

    Gotowanie tego jest banalne :) Wlewamy wodę do czajnika, wstawiamy
    słoik, wchodzi na delikatny wcisk. Dno słoika prawie opiera się na
    grzałce, pokrywka jest na równi z górą czajnika. Woda jest aż do poziomu
    pokrywki. Nastawiamy taki zestaw i po około 20-30 minutach (naprawdę tak
    krótko) mamy super gorące jedzonko :)

    Na sam koniec dodam, że jedno gotowanie wody na parkingu (przy zgaszonym
    aucie) wyładowało mi na tyle akumulator, że nie mogłem zapalić.
    Kilkunasto minutowe doładowanie akumulatora pozwoliło na bezproblemowe
    zapalenie autka. Więc przestroga, aby gotowac wodę przy zapalonym
    silniku lub najlepiej podczas jazdy.

    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 13. Data: 2010-12-27 22:44:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello babinicz,

    000w-samochodowa-i1369073453.html
    > Omylkowo zamieściłem link do instalacji 24V
    > Powinnno być np:
    > http://allegro.pl/przetwornica-12-220-230-12v-220v-3
    000w-samochodowa-i1382271228.html
    > lub inne podobne.

    Nadal to przemyśl. Policz, ile to będzie żarlo z akumulatora i jak
    długo akumulator to wytrzyma. Mam spore obawy, że jeśli to nie jest
    nowy akumulator, to zagotowania wody nie doczekasz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2010-12-27 23:17:02
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Dawidus napisał(a):
> [...]
    > pory. To nieporozumienie. Wiem, Testowałem. Czajnik domowy ma 2000W, taki na
    No to nie wiem w czym problem.
    Świeca żarowa ma 110W i zagotuje szklankę wody w około minutę.
    Testowałem świece robiąc kiedyś podgrzewacz płynu chłodzącego.
    Więc taki czajnik pojemności jednej lub dwóch herbat o mocy 120W
    zagotuje wodę w rozsądnym czasie.
    --
    Krzysiek

  • 15. Data: 2010-12-27 23:19:35
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Testowałem świece robiąc kiedyś podgrzewacz płynu chłodzącego.
    > Więc taki czajnik pojemności jednej lub dwóch herbat o mocy 120W

    to kup, potestuj i potem napisz :-)

    Dawid

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 101227-1, 2010-12-27
    Przetestowano na: 2010-12-27 23:19:35

  • 16. Data: 2010-12-27 23:34:07
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Dawidus napisał(a):
    > to kup, potestuj i potem napisz :-)
    Pisząc "Zaaaaaaaaaaaaapomnij" Ty testowałeś?
    To jest zajebiste :)
    --
    Krzysiek

  • 17. Data: 2010-12-27 23:34:45
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Gru, 23:19, "Dawidus" <d...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w
    wiadomościnews:ifb391$gjm$1@news.vectranet.pl...

    > to kup, potestuj i potem napisz :-)

    e.. policzyc mozna ;) zakladajac, ze grzejemy bez strat ciepla
    (czajnik idealnie izolowany) mamy:

    Cieplo wlasciwe wody 4200 J/(kg*stopien), powiedzmy, ze grzejemy od 20
    do 100 stopni, czyli o 80, dwie szklanki, czyli 0.5kg

    potrzebujemy 80*4200*0.5=168kJ=47Wh czyli 47W przez 1h, lub 120W przez
    0,39h, czyli ponad 23 minuty

    szklanke (0.25 litra) 120W zagrzeje w czasie 23*0.5=11,5 minuty

    WS

  • 18. Data: 2010-12-28 00:22:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-27 23:34, WS pisze:

    > szklanke (0.25 litra) 120W zagrzeje w czasie 23*0.5=11,5 minuty

    To już chyba lepiej dobrze dospawać kawałek płytki metalowej do
    kolektora wydechowego i tam stawiać blaszany kubek :) Powinno być szybciej.

  • 19. Data: 2010-12-28 11:25:23
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-28 00:22, Tomasz Pyra pisze:

    > To już chyba lepiej dobrze dospawać kawałek płytki metalowej do
    > kolektora wydechowego i tam stawiać blaszany kubek :) Powinno być szybciej.

    Widzialem taki (podobny) patent u goscia podrozujacego po bezdrozach
    terenowka.
    Wzial on, mianowicie garnek do gotowania mleka, zainstalowal wyjscia na
    waz i wlaczyl to do ukladu chlodzenia pod maska. Wrzucal tam sloik z
    zarciem (zamkniety), zalewal woda i po kilku minutach (mogl jechac w tym
    czasie) mial sloik cieplego jedzenia :).
    Zreszta sporo takich patentow mial. Prysznic byl zrobiony tak, ze wokol
    weza do chlodnicy nawinieta byla rurka miedziana i przez nia
    przepuszczana woda ze zbiornika, napedzana silniczkiem od spryskiwaczy.
    Zadne cudo, ale podstawowe zasady higieny zachowywal :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 20. Data: 2010-12-28 12:03:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Dec 2010 04:55:26 -0800 (PST), WS wrote:
    >tylko przy 1.5kW obciazenia bierze to ponad 100A z aku, przez
    >zapalniczke sie nie uda ;) a bezposrednio z aku to porzadne klemy
    >potrzeba i wlaczony silnik, bo po jednym gotowaniu herbaty mozna juz
    >nie odpalic samochodu... ;)

    A jak juz ma byc wlaczony silnik - to lepiej od razu benzynowy palnik.
    Ale LPG mniej smierdzi i tanszy :-)

    J.