  • 21. Data: 2017-11-19 18:44:23
    Temat: Re: wycinanie napisów z gerbera
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 18.11.2017 o 10:47, EdiM pisze:

    > Sprawdziłem
    > Nie działa to za dobrze. Wszystkie znaki nadal są, ale zerowej
    > szerokości linii. Ale może wystarczy, aby przykładowo dalej w procesie
    > było to zignorowane.

    No to napisać własny sofcik (skrypt) który za linią G04 APERTURE END
    LIST* zachowuje wszystko między G54D11* a kolejnym G54. D11 to akurat u
    mnie w pliku silk apertura 0,008 czyli powiedzmy odpowiedzialna za obrysy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 22. Data: 2017-11-19 18:59:51
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 18.11.2017 o 18:17, JS pisze:

    > Robię dokumentacje do montażu. Potrzebuję mieć tylko obrysy elementów, z
    > których generuję później rysunki, wmontowując w międzyczasie np.
    > wartości w różnych kolorach. To bardzo ułatwia montażystom.
    >
    > Podejdźmy inaczej: mogę zdrukować gerbera do pdf, svg, czy innego
    > wektorowego formatu, bądź wczytać go do tablicy wektorów, ale nadal
    > problem "wektorowego OCR-a" zostaje.
    > Spróbowałbym może sobie coś samemu napisać - może macie jakieś sugestie
    > co do algorytmu. Na temat OCR-ów rastrowych jest sporo materiałów, o
    > wektorowym nic nie znalazłem.

    Napisałem obok, teraz uzupełnię. Może być że obrysy są dla różnych
    obudów robione różnymi liniami. Skoro to jeden klient to ma pewnie te
    same biblioteki w różnych projektach. Musiałbyś napisać program który
    pozostawia nienaruszony początek aż do G04 APERTURE END LIST*, a potem
    sprawdza czy pojawia się apertura z listy tych przypisanych do obudów np
    D10 i D11. Wtedy np. pisze do jednego pliku) to co jest między G54D10
    lub G54D11, a następnym G54. Do drugiego pliku pisze to co jest kreślone
    aperturami nie wymienionymi w tym configu.
    Masz rozdzielone obrysy od pozostałych obiektów.
    Piszesz w czym lubisz: c, basic, bash, awk

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 23. Data: 2017-11-19 19:02:39
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 18.11.2017 o 13:09, Marek S pisze:

    > Dzięki za czujność :-)

    > Ja zrozumiałem, że kolega JS ma jeden plik dla wszystkich warstw: teksty
    > zmiksowane z innymi kształtami i że chce z niego wyseparować tylko
    > teksty. W przeciwnym razie gdyby miał plik tylko z tekstami to jaki sens
    > byłoby ich separowanie w nim?

    Ma plik z warstwą silk i musi to rozbić na warstwy obudów i napisów.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 24. Data: 2017-11-19 19:02:51
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 19.11.2017 o 18:19, JS pisze:

    > W teorii masz rację, w praktyce - nie. Optymistycznie zakładasz, że
    > wszyscy producenci wyrobów, które zawierają trochę elektroniki mają
    > super skompletowaną, spójną dokumentację. Czasem gerber ściągnięty od
    > płytkarza i odręczny rysunek co gdzie ma być zamontowane to wszystko na
    > co mogę liczyć. I muszę sobie dać radę. Nie jestem z tych co sami dodają
    > sobie głupiej roboty, dlatego szukam ułatwień.

    Współczuję ci współpracy z takimi klientami. Nie sądziłem, że komuś chce
    się jeszcze ręcznie robić rysunki do płytek.

  • 25. Data: 2017-11-19 19:07:19
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 18.11.2017 o 20:17, Marek S pisze:

    > Czas przeszły - gdyż zmieniłem CAMa a w nowym poprawnie czyta pliki DXF
    > z Eagla.

    Czyli mergowałeś warstwy, bo CAD nie radził sobie z plikami z Eagla.
    To już wiemy po co wszystkie warstwy w jednym pliku :)

    > A skąd wiesz, że jedna??? Może dawca pliku gerbera zmiksował 2 warstwy

    No ale on dostaje zmiksowane i musi rozdzielić bo ciężko mu wymóc na
    projektancie zmiany w projekcie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 26. Data: 2017-11-19 20:30:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-19 o 19:07, Mario pisze:

    > Czyli mergowałeś warstwy, bo CAD nie radził sobie z plikami z Eagla.
    > To już wiemy po co wszystkie warstwy w jednym pliku :)

    Zgadza się. Mergowałem wybrane, te które chciałem aby się połączyły - to
    dla tych, którzy nie doczytali całości dialogu.

    > No ale on dostaje zmiksowane i musi rozdzielić bo ciężko mu wymóc na
    > projektancie zmiany w projekcie.

    Ja wiem, że JS dostaje burdel w jednym pliku. Sam to napisał w wątku
    otwierającym. Dlatego proponuję JS bunt i zaprzestanie przyjmowania
    takich zleceń - oczywiście, o ile nie musi wchodzić w d...
    zleceniodawcy. Jeśli musi... no cóż, ma przesrane :-)

    A to czy na projektancie nie może wymóc takiej strategii - tego nie
    wiemy przecież. Czytałem wątek i nigdzie o tym nie było napisane... o
    ile czegoś nie przeoczyłem lub po moim komentarzu zostało napisane.

    Jak to gdzieś napisałem... jeśli masz kwadratowe opony po ostrym
    hamowaniu bez ABS i dobre układy, to możesz wymóc aby w asfalcie
    porobili dziury pasujące do Twoich opon. Wtedy przestanie trząść autem.
    JS właśnie szuka takich znajomości próbując zająć się tematem od d...

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 27. Data: 2017-11-19 20:31:50
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-19 o 19:02, Mario pisze:

    > Ma plik z warstwą silk i musi to rozbić na warstwy obudów i napisów.

    Proponuję podczepienie się pod mój komentarz udzielony Tobie oczko wyżej ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 28. Data: 2017-11-19 21:20:41
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    > Robię dokumentacje do montażu. Potrzebuję mieć tylko obrysy elementów, z
    > których generuję później rysunki, wmontowując w międzyczasie np.
    > wartości w różnych kolorach. To bardzo ułatwia montażystom.

    Hmm, czyli nakładasz nowy opis z tego co rozumiem. Co za problem użyć do
    tego prostokąta jako tło, który zakryje to, co pod spodem. I tak musisz
    to zrobić na piechotę.
    EdiM

  • 29. Data: 2017-11-19 22:15:28
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 19.11.2017 o 20:30, Marek S pisze:

> [...]
    > takich zleceń - oczywiście, o ile nie musi wchodzić w d...
    > zleceniodawcy. Jeśli musi... no cóż, ma przesrane :-)

    Nasz klient nasz Per Pan. Dodatkowa robota powinna dać dodatkową cenę.

> [...]
    > porobili dziury pasujące do Twoich opon. Wtedy przestanie trząść autem.
    > JS właśnie szuka takich znajomości próbując zająć się tematem od d...

    Bez przesady. Raz zmarnuje parę godzin aby napisać program, a potem przy
    przetwarzaniu projektu będzie siedział dodatkową godzinkę aby
    porozdzielać oznaczenia od obrysów. I to aby zdefiniować kryteria dla
    danego projektanta. Następnym razem przepuszcza gerbera przez swój
    program i patrzy czy wynik prawidłowy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 30. Data: 2017-11-20 02:09:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-19 o 22:15, Mario pisze:

    > Nasz klient nasz Per Pan. Dodatkowa robota powinna dać dodatkową cenę.

    Stąd moja asekurancka odpowiedź dla JS: jeśli nie może wymóc standardów,
    to musi mieć motywację, pewnie finansową, aby dziabać się z
    oczyszczaniem gerberów z pierdyliona krzywych.

> [...]
    > porozdzielać oznaczenia od obrysów. I to aby zdefiniować  kryteria dla
    > danego projektanta. Następnym razem przepuszcza gerbera przez swój

    No chyba, że następnym razem tenże projektant odkryje guzik "font size /
    font face" w swoim programie i JS będzie znów parę godzin pisał soft.
    Nie tędy droga, no chyba, że klient szczodry. Wtedy to nie ma problemu
    by soft pisać do każdej jego wizyty :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek