  • 11. Data: 2017-01-20 10:56:40
    Temat: Re: wyjasnione braki w zaopatrzeniu za PRL ;-)
    Od: "Marek" <l...@w...pl>

    > Na początku lat 80-tych takie paczki trafiały się w "kocich workach" u
    Gdzieś widziałem lampy hurtowo do starych tv PL504 i PCL86 do starego radia
    ale drogo prawie po 100 zeta, pisało leżaki nówka nie śmigane to się
    uśmiałem, a potem mi się wspomniało jak byłem młody brzdąc i z kumplami
    tłukłem takie lampy ( i stare kineskopy) o ścianę dla zabawy ...

  • 12. Data: 2017-01-20 12:00:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 19-01-2017 o 21:17, Jawi pisze:
    > Ja napisałem tylko, że ktoś wystawia,
    OK. A ja wyciągnąłem wniosek, że nie wystawiał by gdyby ktoś nie kupował.
    > A jeśli chodzi o tranzystory mocy 2N3055 to są podrabiane na potęgę,
    > więc stary z PRLu to jak znalazł.
    Tych nie wyrzuciłem. Mam chyba nawet jakieś dwie teoretycznie pary.
    P.G.

  • 13. Data: 2017-01-20 16:40:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    Piotr Gałka pisze:
    [..]

    >Bardzo możliwe. Elementy już nie produkowane osiągają niekiedy chore
    >ceny o czym się przekonuje jak muszę coś takiego zamówić np do
    >sterownika z lat 80 ubiegłego wieku.

    Ale jakis ciekawy scalak, czy "zwykly tranzystor", ktory mozna
    zastapic wspolczesnymi ?

    J.

  • 14. Data: 2017-01-20 20:34:44
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-20 o 02:35, AlexY pisze:
> [...]
    tra-cemi-intel-i-inne-n-o-s-zobacz-CID99-ID7xK8w.htm
    l#fd35010366

    > Gdybym mógł stamtąd zamawiać...
    > Niestety firma jeśli tylko może bierze od "little diode". Ceny mają
    > iście lichwiarskie ale część mam w 2 dni max. Nie raz podawałem źródło
    > nawet 10x tańsze ale zagraniczne, nie klient musi mieć na już i basta.
    To ciekawe, bo ja kupuję w TME, farnelu czy rs-ie i mam część na
    następny dzień,
    a ceny też do przełknięcia.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 15. Data: 2017-01-20 20:41:08
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-20 o 16:40, J.F. pisze:
> [...]
    > Piotr Gałka pisze:
    > [..]

    > Ale jakis ciekawy scalak, czy "zwykly tranzystor", ktory mozna zastapic
    Są tranzystory których nie zastąpisz :) ostanio miałem taki ciekawy
    przypadek, napęd z jakiejś japońskiej maszyny gdzie 3 fazowy mostek mocy
    zrobiony na tranzystorach NPN ;) nazwy teraz nie przypomnę sobie.
    Mosftemi czy igbt tego nie zastąpisz, stary mostek a kosztował ponad
    500zł :(

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 16. Data: 2017-01-20 20:51:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz_k" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >sobie.
    >Mosftemi czy igbt tego nie zastąpisz, stary mostek a kosztował ponad

    Ale jakis zintegrowany mostek, czy zrobiony z pojedynczych
    tranzystorow ?

    Pojedyncze tranzystory npn podobnych parametrow chyba jeszcze robia ?

    J.

  • 17. Data: 2017-01-20 21:53:09
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Janusz_k pisze:
    > W dniu 2017-01-20 o 02:35, AlexY pisze:
    [..]
    > To ciekawe, bo ja kupuję w TME, farnelu czy rs-ie i mam część na
    > następny dzień,
    > a ceny też do przełknięcia.

    Mowa o starociach. Znajdź mi w RS układ 8155. RS to nasz główny dostawca
    bo mają opcję odbioru osobistego.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 18. Data: 2017-01-20 21:57:14
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    > Piotr Gałka pisze:
    > [..]

    > Ale jakis ciekawy scalak, czy "zwykly tranzystor", ktory mozna zastapic

    Problem z zamiennikami jest taki że czasem ciężko dobrać ścisły
    zamiennik. Nie pozwolę sobie wsadzić nic o lepszych parametrach bo nie
    mam pewności, że urządzenie będzie działać tak jak powinno.
    Zdarzało mi się brać tam i tranzystory ale zwykle są to jakieś stare
    elementy procesorowe czy sterowniki graficzne.

  • 19. Data: 2017-01-21 18:12:29
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-20 o 21:53, AlexY pisze:
    > [..]
    >
    > Mowa o starociach. Znajdź mi w RS układ 8155. RS to nasz główny dostawca
    > bo mają opcję odbioru osobistego.
    ok :)

    a co to jest "little diode" ? bo nie bardzo załapałem.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 20. Data: 2017-01-21 18:23:11
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-20 o 20:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz_k" napisał w wiadomości grup

    > Ale jakis zintegrowany mostek, czy zrobiony z pojedynczych tranzystorow ?
    Oczywiście że zintegrowany, 6 tranzystorów odpowiednio połączonych.

    > Pojedyncze tranzystory npn podobnych parametrow chyba jeszcze robia ?
    No trudno by było, w tme widzę darlingtona na 500V i tylko 15A, to
    stanowczo za mało, w rs też nie lepiej.
    Więc jak widzisz kupienie tranzystora mocy NPN o Ic>49A i Uce>499V teraz
    graniczy z cudem :) no i jeszcze żeby to był darlington.

    --
    Pozdr

    Janusz_k