  • 31. Data: 2017-10-18 01:53:37
    Temat: Re: wykrywanie właczenia komputera.
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@n...dev> napisał w wiadomości
    news:os5r6r$oag$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie miał szans się przegrzać. Na 99% było to sprowokowane przysiadami /
    > zanikami napięcia - w tym dniu była obcinka gałęzi na liniach zasilających
    > i było tego sporo.

    Aha, rozumiem, no, to dobrze, że sprzęt to przeżył, bo taka elektronika
    raczej chyba pików nie lubi. A nie zawsze taki zasilacz będzie dobrze
    odławikowany na wejściu, coby szpile wystarczająco stępić... W starych
    sprzętach nie tak rzadko miałem jaranie się bezpieczników, choć to tylko
    chwilowe przetężenia i po wymianie bezpiecznika sprzęt ruszał dalej... No,
    pik może niewielki, ale wystarczający, żeby pyknąć bezpiecznik. Zwłaszcza w
    układach z przetwornicą napięcia zasilającego, w analogowym ze zwykłym
    trafo, tak często mi nie strzelało. Usiłuję sobie przypomnieć, czy mi coś
    kiedyś padło, ale pustka...

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.