  • 11. Data: 2018-07-16 22:43:36
    Temat: Re: wypadek Clooneya
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2018 o 21:10, WS pisze:

    > Jak dla mnie to bardziej wyglada na "tryb panika" i zblokowanie przedniego kola

    Jakby zablokował przednie, to by leżał (i opowiadał jak to położył
    maszynę). Po prostu nie zdążył zareagować a wszyscy dorabiają teorię.

    Shrek

  • 12. Data: 2018-07-16 23:16:57
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, July 16, 2018 at 10:43:36 PM UTC+2, Shrek wrote:

    > Jakby zablokował przednie, to by leżał (i opowiadał jak to położył
    > maszynę). Po prostu nie zdążył zareagować a wszyscy dorabiają teorię.

    e, zblokowanie odnosi sie do filmu
    https://www.youtube.com/watch?v=CrKlIl-CzoE&feature=
    youtu.be&t=1m41s , jak widac lezy...

    a Clooney nie zrobil nic... a wg mnie mial 99% szanse

  • 13. Data: 2018-07-16 23:57:39
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-16 o 21:10, WS pisze:

    > wyglada, ze ten przed nim skrecil, wiec on tez mogl, mial wicej czasu, miejsca

    Widać, że nigdy nie jechałeś motocyklem. :)
    Mnie to wygląda, że pierwszy motocyklista, jadący bliżej prawej krawędzi
    jezdni, dał radę uciec przed baranem zajeżdżającym drogę, a Clooney,
    jadący (prawidłowo - bliżej środka jezdni, a nie na ogonie poprzednika)
    kilka metrów za pierwszym motocyklistą, zwyczajnie już nie miał szans.

    > Jak dla mnie to bardziej wyglada na "tryb panika" i zblokowanie przedniego kola

    A mnie wygląda na brak umiejętności.
    Motocyklista chciał pokonać łuk drogi tak, jak to robił na rowerze:
    skręcając kierownicę w kierunku skrętu.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 14. Data: 2018-07-17 07:10:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Jul 2018 23:57:39 +0200, Akarm napisał(a):
> [...]
    >>
    > A mnie wygląda na brak umiejętności.
    > Motocyklista chciał pokonać łuk drogi tak, jak to robił na rowerze:

    A to nie jest to samo ?
    Fizyka roweru i motoru jest taka sama - czlowiek instyktownie sie uczy
    jak skrecac.
    Ale w chwili zagrozenia moze zapomniec ;-)

    J.

  • 15. Data: 2018-07-17 08:36:42
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-17 o 07:10, J.F. pisze:

    > A to nie jest to samo?
    > Fizyka roweru i motoru jest taka sama - czlowiek instyktownie sie uczy
    > jak skrecac.
    > Ale w chwili zagrozenia moze zapomniec. ;-)

    Dlatego pisałem, że mało motocyklistów potrafi skręcać.
    Stąd też wiem, że nie jeździsz motocyklem.
    Tylko ktoś, kto nie jeździ motocyklem, może przypuszczać, że Clooney
    mógł ominąć przeszkodę pojawiającą się na jego torze jazdy.
    Motocyklista, który nie jest tylko "mistrzem prostej", wie że żeby
    skręcić trzeba odepchnąć kierownicę w przeciwną stroną. Jeśli skręca w
    prawo - odpycha kierownicę w lewo, a jeśli ma skręcić w lewo musi
    odepchnąć kierownicę lewą ręką w prawo. Czyli musi robić odwrotnie, niż
    instynktownie nauczył się skręcać na rowerze.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 16. Data: 2018-07-17 13:53:56
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, July 16, 2018 at 11:57:42 PM UTC+2, Akarm wrote:

    > Widać, że nigdy nie jechałeś motocyklem. :)

    Hm... troche przejezdzilem, obecnie mam swoj czwarty (trzeci tez jest) + moto zony
    fakt, skuterem (takim na malych kolkach) to tylko z 10km przejechalem

    Ale nie ma opcji, zeby moj GSXR po lekkim popchnieciu kierownicy tam nie skrecil.

  • 17. Data: 2018-07-17 16:42:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-07-17 o 13:53, WS pisze:

    > Hm... troche przejezdzilem, obecnie mam swoj czwarty (trzeci tez jest) + moto zony
    > fakt, skuterem (takim na malych kolkach) to tylko z 10km przejechalem

    No i piszesz, że Clooney mógł ominąć przeszkodę?
    To może tylko masz motocykl.
    Trzeba jeszcze motocyklem jeździć. ;)

    > Ale nie ma opcji, zeby moj GSXR po lekkim popchnieciu kierownicy tam nie skrecil.

    No właśnie, nie ma żadnych wyjątków. Każdy motocykl podczas jazdy zawsze
    skręci w przeciwną stronę, niż kierujący ruszy kierownicą.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 18. Data: 2018-07-17 16:54:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-07-17 o 16:42, Akarm pisze:
    > Każdy motocykl podczas jazdy zawsze skręci w przeciwną stronę, niż
    > kierujący ruszy kierownicą.
    A rower?
    Jeżeli nie to dlaczego?
    Kinematyka chyba taka sama. Napęd na tył, silnik pośrodku...

    Robert

  • 19. Data: 2018-07-17 16:55:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, July 17, 2018 at 4:42:33 PM UTC+2, Akarm wrote:

    > Trzeba jeszcze motocyklem jeździć. ;)

    Troche mi sie juz znudzilo po asfalcie i z tego powodu zakupilem WRke, ale zona
    zrobila prawko i musze znow ;)

    > No właśnie, nie ma żadnych wyjątków. Każdy motocykl podczas jazdy zawsze
    > skręci w przeciwną stronę, niż kierujący ruszy kierownicą.

    toz to oczywiste, nie wyobrazam sobie innej opcji skretu, czyli w jego wypadku w
    prawo nalezalo popchnac prawa reka...(no i zaraz lewa spowrotem w lewo)

  • 20. Data: 2018-07-17 17:00:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, July 17, 2018 at 4:54:48 PM UTC+2, Robert Wańkowski wrote:

    > A rower?
    > Jeżeli nie to dlaczego?
    > Kinematyka chyba taka sama. Napęd na tył, silnik pośrodku...

    Testowalem na rowerze, tez tak dziala, ale efekt znaczie slabiej widac.
    W ciasnym zakrecie na moto przy dobrej przyczepnosci (np. w prawo pcham prawa reka)
    sila na kierownicy jest hm... przynajmniej kilka kilogramow.

    BTW jak ta sila robi sie mala, to sytacja jest "podejrzana", typu slaba
    przyczepnosc... lepiej uwazac.