  • 21. Data: 2018-07-17 17:01:57
    Temat: Re: wypadek Clooneya
    Od: WS <L...@c...pl>

    no i troche teorii, https://pl.wikipedia.org/wiki/Przeciwskr%C4%99t
    oczywiscie po ang. znacznie lepiej po ang.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Countersteering

  • 22. Data: 2018-07-17 17:17:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2018 o 23:16, WS pisze:

    > e, zblokowanie odnosi sie do filmu
    https://www.youtube.com/watch?v=CrKlIl-CzoE&feature=
    youtu.be&t=1m41s , jak widac lezy...

    Ok - żle spojrzałem.

    > a Clooney nie zrobil nic... a wg mnie mial 99% szanse

    Nie zrobił nic, bo zanim się zorientował to było za późno.

    Shrek

  • 23. Data: 2018-07-17 17:26:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.07.2018 o 13:53, WS pisze:

    > Ale nie ma opcji, zeby moj GSXR po lekkim popchnieciu kierownicy tam nie skrecil.

    Prawie każdą sytuację da się "wyprowadzić". Tylko wymaga to albo
    kombinacji umiejętności i _szczęścia_ ... albo wcześniejszej analizy w
    wygodnym fotelu przed kompem;) Zastanówmy się co miałeś ty, czego nie
    miał Clooney:P

    Shrek

  • 24. Data: 2018-07-17 17:28:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.07.2018 o 16:42, Akarm pisze:

    > No właśnie, nie ma żadnych wyjątków. Każdy motocykl podczas jazdy zawsze
    > skręci w przeciwną stronę, niż kierujący ruszy kierownicą.

    To też nie do końca jest prawdą, bo ostatnio gmerałem lewą ręka przy
    interkomie i skręciłem w lewo. Dopiero potem zdałem sobie sprawę, że
    złamałem prawa fizyki;)

    To jest bardziej skomplikowane i cieżko to wytłumaczyć, natomiast wbrew
    pozorom jest dość intuicyjne jak już kilka tysi nawiniesz.

    Shrek

  • 25. Data: 2018-07-17 17:51:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-07-17 o 17:01, WS pisze:
    > no i troche teorii, https://pl.wikipedia.org/wiki/Przeciwskr%C4%99t
    > oczywiscie po ang. znacznie lepiej po ang.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Countersteering

    Czyli ta pierwsza faza powoduje zainicjowanie nie tyle skrętu ale
    pochylenie w kierunku przyszłego skrętu.

    Robert

  • 26. Data: 2018-07-17 21:03:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, July 17, 2018 at 5:51:15 PM UTC+2, Robert Wańkowski wrote:

    > Czyli ta pierwsza faza powoduje zainicjowanie nie tyle skrętu ale
    > pochylenie w kierunku przyszłego skrętu.

    Nie do konca, tzn. na rowerze wlasnie tak to wyglada, natomiast na motocyklu skrcam
    tylko i wylacznie pchajac kierownice w tym niby nielogicznym kierunku.
    Spokojnie da sie jedna reka (otwarta dlonia, zeby podswiadomi ni ciagnac) zrobic
    zakret typu (prawy) : prawa dlon, pchamy kierownice do przodu (czyli skrecamy ja w
    lewo) motocykl si pochyla w prawo i skreca, chcac poglebic skret/zaciesnic zakret
    pchamy mocniej, odwrotnie - chcac zmniejszyc promien luku/wyjsc z zakretu do jazdy na
    wprost zmniejszamy sile - motocykl sam sie wyprostuje.
    Jak ktos pirwszy raz tstuje (np. na placyku) to zazwyczaj jest zdziwiony jak szybko
    moto si pochyla i skreca...

  • 27. Data: 2018-07-17 21:55:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.07.2018 o 21:03, WS pisze:

> [...]
    wprost zmniejszamy sile - motocykl sam sie wyprostuje.
    > Jak ktos pirwszy raz tstuje (np. na placyku) to zazwyczaj jest zdziwiony jak szybko

    Mnie się wydaje, że jednak chodzi właśnie o zainicjowanie pochylenia -
    potem już nie musisz cisnąć - jak się złoży w zakręcie to już jest w
    równowadze (o ile dobrze pracujesz gazem). Ale tak jak mówiłem - to kest
    trochę bardziej skomplikowane i wbrew pozorom po prostu podświadome.

    Shrek

  • 28. Data: 2018-07-17 22:08:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, July 17, 2018 at 9:55:47 PM UTC+2, Shrek wrote:

> [...]
    > równowadze (o ile dobrze pracujesz gazem). Ale tak jak mówiłem - to kest
    > trochę bardziej skomplikowane i wbrew pozorom po prostu podświadome.

    W sumie jak sie jezdzi, to sie nad tym nie zastanawia, faktycznie skreca sie
    intuicyjnie, ale test ze skretem uzywajac tylko jednej reki pchajacej kierownice
    pokazuje, ze nie tylko w czasie inicjacji skretu nalezy pchac kierownice, ale przez
    caly zakret. Po przyzwyczajeniu sie do wymaganej do tego sily dosc prosto zauwaza sie
    czasami jej zmniejszenie, czyli zmniejszona przyczepnosc opona/asfalt, wtdy zapala
    sie lampka "uwazac" ;)