  • 21. Data: 2018-05-13 21:42:42
    Temat: Re: wzmacniacz lampowy - kit
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 13.05.2018 s...@g...com <s...@g...com> napisał/a:

    > To akurat mam ogarniete. W robieniu pudelek jestem dobry :)

    Tu nie chodzi o pudełko, tylko o to, jak to złożyć, żeby nie brumiało,
    co w przypadku lampowych konstrukcji takie znowu proste nie jest.

    > A widzisz, ten ktory pokazalem inicjalnie ma wszystko.
    > Dlatego przyszedlem tu podpytac bo moze ktos zna flagowy kit ktory tez wszystko ma
    ale jest przetestowany przez rzesze ludzi i nie wtopie jak kupie taki kit jak
    pokazalem za te 300dolarow...

    Fakt. Zajrzałęm na linka. Parametrów brak, Nie wiem czemu użyto
    rónolegle łączonych słąbszych 6005 zamiast jednej mocniejszej EL84. No i
    tranformatory głosnikowe strasznie małe, ciekawy jestem jakie to ma
    pasmo, bo jakoś w dobry bas nie wierzę...

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 22. Data: 2018-05-13 21:42:42
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

    Dnia 13.05.2018 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał/a:

    > 4W na kanał. I jedno wejście.
    > To wzmacniacz dekoracyjny, nie używasz tylko stawiasz
    > i pokazujesz gościom. :-)

    4W to nie jest mało. Zależy jakie kolumny (skuteczność) to napędza. Do
    robienia imprezy to za mało, ale żeby w domu posłuchać muzyki - powinno
    spokojnie wystarczyć. Generalnie rozsądna (cenowo) moc wzmacniacza
    lampowego to 40W, potem koszt wata zaczyna drożeć.

    A jedno wejście to standard we wzmacniaczach lampowych, to pracuje na
    ogól z przedwzmacniaczem, który ma i selektor wejść, i regulacje barwy,
    i ew przedwzmcniacz gramofonowy. Tak się jakoś przyjęło :)

    > Tak jak ktoś tu radził niech popyta na forum.
    > Jak bardziej chodzi o jakość dźwięku to na forum audio
    > w dziale DIY, jak bardziej o fajny projekt to na forum
    > dla elektroników.

    Wyłącznie na forum o technicznym charakterze, gdzie audiofilia jest
    tępiona. Inaczej będzie się zastanawiał jaki napis na lampie najlepiej
    wygładza średnicę.

    > Ja bym radził najpierw sprawdzić ceny dobrych wzmacniaczy lampowych
    > o mocy 20W na kanał. Będą drogie, a wersje do złożenia nie będą
    > dużo tańsze. Może jednak wzmacniacz słuchawkowy na lampie? :-)

    Będą dużo tańsze. Za 1000zł (+ koszt własnej pracy oczywiście) można
    zrobić sobie bardzo dobrą lampową końcówkę o mocy 20W. jak się dołoży
    drugie tyle to ma się już konstrukcję z wysokiej półki. Gigantyczne ceny
    wzmacniaczy fabrycznych to głównie marketing i elitarność, pomijając
    ewentualnie złoto na obudowie

  • 23. Data: 2018-05-13 22:32:04
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 13 maja 2018 13:35:55 UTC-5 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    skazany na "jakis" kit z nieokreslonym rezultatem.

    > A u My frendów patrzyłeś?
    > https://pl.aliexpress.com/item/Z1-Spartan-Luksusowy-
    Zestaw-6N9P-6P3P-HiFi-Audio-Wzmacniacz-Lampowy-Wzmac
    niacz-Lampowy-Zestaw-DIY/32857360257.html

    > https://pl.aliexpress.com/item/EL34-Single-ended-Pur
    e-Class-A-tube-amplifier-5Z3P-6N9-Hifi-audio-DIY-KIT
    -a-full/1990241571.html

    > https://pl.aliexpress.com/item/Douk-Audio-Mini-6F3-C
    lass-A-Vacuum-Tube-Amplifier-Stereo-HiFi-Power-Amp-4
    W-2-DIY/32872090560.html

    A jakze, patrzylem ale dla mnie to koty w worku i w worku. Bo nie dosc ze nie wiem
    jaka jakosc tych kitow to nie wiem jaka jakosc tych konstrukcji.

    I moze rzeczywiscie, jakby tak kupic pare roznych to byla by ciekawa zabawa i nieco
    bym sie dowiedzial co mozna skiepscic :)

    Ale jak o tym mysle to mam w oczach kity gitarowe avt gdzie na plytce byly zle
    oznaczone kierunki diod albo to same diody byle zle pomalowane albo jakies tam
    sciezki na plytkach trza bylo modyfikowac zeby dzialalo :)

    Traumatyczne wspomnienia :)

  • 24. Data: 2018-05-13 22:35:10
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 13 maja 2018 14:42:44 UTC-5 użytkownik Tomasz Szcześniak napisał:

    > Tu nie chodzi o pudełko, tylko o to, jak to złożyć, żeby nie brumiało,
    > co w przypadku lampowych konstrukcji takie znowu proste nie jest.

    A racja, zalozylem ze w kicie beda wskazowki jak ogarnac poszczegolne aspekty.

> [...]
    > tranformatory głosnikowe strasznie małe, ciekawy jestem jakie to ma
    > pasmo, bo jakoś w dobry bas nie wierzę...

    No i wlasnie o takie cos mi chodzi, sam widzisz ze od samego patrzenia pojawiaja sie
    uwagi. Mialem nadzieje ze ktos zna dobry projekt lampowca z wyjasnieniem w czym jest
    dobry a czego nie oczekiwac i calej tej watkowej burzy mozgow sie bedzie dalo
    uniknac.

    No, nic szukam dalej tego flagowca-jednorozca ;)

  • 25. Data: 2018-05-13 22:43:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-13 o 21:27, Zbych pisze:

    Zestaw-6N9P-6P3P-HiFi-Audio-Wzmacniacz-Lampowy-Wzmac
    niacz-Lampowy-Zestaw-DIY/32857360257.html

    > Pewnie wyjścia są 4/8?, tak jak na tym obrazku:
    > https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1Ib9Snf6H8KJjy0Fjq6yXe
    pXaM.jpg

    To możliwe.
    Wydało się że nie mam i nie miałem takiego wzmacniacza. :-)

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2018-05-13 22:55:20
    Od: Tomasz Szcześniak <t...@e...com>

> [...]

    > z wyjasnieniem w czym jest dobry a czego nie oczekiwac i calej tej
    > watkowej burzy mozgow sie bedzie dalo uniknac.

    Akurat wzmacniacze lampowe aię do kitów średnio nadają, bo tu naprawde
    dużo zależy od transformatorów i montażu. Popatrz sobie na schematy
    lampowych końcówek. To z reguły proste (elektronicznie) układy.

    > No, nic szukam dalej tego flagowca-jednorozca ;)

    To proponuję inaczej - znaleźć sobie gdzieś czyjś opis historii jak
    sobie budował wzmacniacz, najprościej tez na jakimś forum, i ma się tam
    wszystko - schemat, opis założeń i jak się to przełożyło na wybrane
    elementy, napotkane problemy i metody ich rozwiązania, detale wykonania,
    wnioski z użykowania gotowej konstrukcji. Potem tylko skopiować,
    korzystając z cudzego doświadczenia i cieszyć się urządzeniem :)

  • 27. Data: 2018-05-13 23:33:53
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 13 maja 2018 15:55:22 UTC-5 użytkownik Tomasz Szcześniak napisał:

> [...]
    > wnioski z użykowania gotowej konstrukcji. Potem tylko skopiować,
    > korzystając z cudzego doświadczenia i cieszyć się urządzeniem :)

    Sugestia do rozwazenia :)
    Ech, chyba se zly szybki projekt wybralem ;)

  • 28. Data: 2018-05-13 23:51:23
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Tak jak ktoś tu radził niech popyta na forum.
    > Jak bardziej chodzi o jakość dźwięku to na forum audio
    > w dziale DIY, jak bardziej o fajny projekt to na forum
    > dla elektroników.

    To może tam:
    https://ssl.diyaudio.pl/forum.php

    Przeróżne rzeczy forumowicze robią, naprawdę śliczne czasami.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 29. Data: 2018-05-13 23:52:46
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > https://pl.aliexpress.com/item/Douk-Audio-Mini-6F3-C
    lass-A-Vacuum-Tube-Amplifier-Stereo-HiFi-Power-Amp-4
    W-2-DIY/32872090560.html

    Na 2 x ECL82/86 taki zrobię parę razy taniej...
    BTW. Kto zauważył, że na ostatniej fotce, jest coś nie tak? :)

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 30. Data: 2018-05-13 23:56:49
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Sugestia do rozwazenia :)
    > Ech, chyba se zly szybki projekt wybralem ;)

    A może jednak zrób inaczej.
    Kup trafa głośnikowe, zasilanie, a PCB zostaw i zrób PTP. Wzmacniacze
    lampowe mogą być naprawdę proste, a pomimo tego brzmiące przyzwoicie. Do
    ogarnięcia bez żadnego problemu nawet jak lamp wcześniej nie używałeś.

    Ja widzę tylko jeden problem, wysokie napięcie i ewentualny brak
    doświadczenia w obchodzeniu się z nim. Trzeba uważać.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. jak chcesz większą moc, to niestety ale po 2 lampki mocy na kanał
    wypada.
    pps. 10W z tranzystora to nie to samo co 10W z lampy.