  • 61. Data: 2018-05-21 10:06:16
    Temat: Re: wzmacniacz lampowy - kit
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-05-20 o 12:14, Irek.N. pisze:
> [...]
    mam pewności, na czyjej prawdzie się oprzeć, byle nie na tej najbardziej najmojszej)
    gdzie ich wielkość pogłębia(ć może) się wskutek zwiększenia ujemnego?

    > Kurcze, to nie jest tak oczywiste. Owszem, odkryto TIM i sprawa źle grających
    wzmacniaczy o doskonałych parametrach wydawała się zamknięta. Kłopot w tym, że są
    konstrukcje w których pomiary są w sprzeczności z odczuciami słuchaczy. Zobacz proste
    konstrukcje Nelsona Passa, parametry takie sobie, a grają świetnie. Z drugiej strony
    masz konstrukcje typu Mark Levinson czy Accuphase (kopiowane zresztą nałogowo przez
    DIY-w), a jakoś świata nie zawojowały i nie ustanowiły granicy, pomimo bardzo
    skomplikowanych rozwiązań i doskonałych parametrów. A możę to kwestia ceny... kto
    wie, ta przecież też "gra" ;)

    I to mi przypomina, że już od lata leży u mnie komplet części do passa aleph 5, a mi
    się nie chce za to zabrać.

  • 62. Data: 2018-05-21 10:07:18
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-05-21 o 10:06, robot pisze:
> [...]
    wie, ta przecież też "gra" ;)

    > I to mi przypomina, że już od lata leży u mnie komplet części do passa aleph 5, a

    errata
    Miało być "od lat" a nie od lata.

  • 63. Data: 2018-05-21 12:46:57
    Od: kwaczy <m...@b...o2.pl>

    W dniu 2018-05-20 o 12:50, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> napisał w
    > wiadomości news:5b013f58$0$674$65785112@news.neostrada.pl...

    > A ortęciowany sód, ze względu na swoją lekkość, daje dźwięk jasny,
    > przejrzysty i megaklarowny, poprzez skompensowanie swoją
    > paramagnetycznością diamagnetyczności rtęci, dzięki czemu przenikalność
    > magnetyczna tak utworzonego materiału będzie równa dokładnie jedności,
    > przez co wytworzone pole magnetyczne, nie zmieni rezystancji przewodu,
    > nie wprowadzając zniekształceń :P

    Najlepiej wstawić głośniki do próżni, żadnych zniekształceń nie będzie.
    PS. Monty pythonem zawiało :)

  • 64. Data: 2018-05-21 19:51:19
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "robot" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem, że miałeś wysokiej klasy Odtwarzacz CD i wspomniany efekt
    > występował
    > na dużej próbce różnych płyt CD. A na czym słuchałeś? Jaki wzmacniacz i
    > zespoły głośnikowe lub słuchawki?

    Trudno mi to jednoznacznie opisać, gdyż z pewnego powodu, na co innego
    zwracam uwagę przy odsłuchu, niż przeciętny słuchacz. To zresztą niezbyt
    zależało, choć zależało, od tego, na czym i w jakich warunkach słucham.
    Pragnę zaznaczyć, że nigdzie nie napisałem, że dźwięk, który tak niesmacznie
    opisałem, był dla mnie przykry. Lubię koty i dźwięk ich drapania w piasku
    jest dla mnie tak oczywisty, jak... no, wiesz. Po prostu, chciałem określić,
    że na tyle różnił się od rzeczywistego, jak przy bezpośredniej wizycie w
    filharmonii, czy operze, iż był wybitnie nienaturalny. Uroki pierwszych
    odtwarzaczy. Natomiast przykry był dla mnie może raz, wieki temu.
    No, ale ja wychwycę różnicę MP3 insane @320, a WAV PCM-16, co do 24, nie
    miałem okazji rozkminiać, w czasach, które opisałem "jak kot...", nie
    słyszało się zbyt często o 24 bitach i 96 kHz przetwarzania, ani o wyżej
    (no, może sporadycznie tak), niż 44.1 kHz. I niekiedy z kilkuset metrów,
    zwłaszcza w nocy, zdarza mi się ocenic stan silnika w jadącym ulicą aucie,
    że mu zawory klepią, czy zapłon za bardzo wyprzedza.
    Parę dni temu napisałem o szumiącym top-endzie (posłuchałem w sklepie, który
    to sprzedawał, sklepu już od wielu lat nie ma). Po prostu, syczał szumem jak
    sq... Albo nagranie (a na pewno leciało z CD DDD) było ujowe, przez "ch".

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 65. Data: 2018-05-21 19:59:53
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "kwaczy" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Najlepiej wstawić głośniki do próżni, żadnych zniekształceń nie będzie.

    No, wiadomo! Ale kto się z odsłuchem do próżni pakować będzie... zresztą
    ćśśś... bo ktoś jeszcze podchwyci i wskoczy do komory próżniowej, by
    posłuchać dźwięku idealnego. Taki skrajny przypadek zgrywania syfu do @320
    insane w przeświadczeniu, że poprawi to dźwięk...

    > PS. Monty pythonem zawiało :)

    Najważniejsze, że jest śmieszno, oby nie było straszno :)

  • 66. Data: 2018-05-22 22:23:04
    Od: kwaczy <m...@b...o2.pl>

    W dniu 2018-05-21 o 19:59, HF5BS pisze:

> [...]
    > @320 insane w przeświadczeniu, że poprawi to dźwięk...

    > Najważniejsze, że jest śmieszno, oby nie było straszno :)

    też uważam, że lepiej trzymać w ręce 1.5V niż 1.5kV