  • 1. Data: 2012-08-16 17:51:17
    Temat: z cyklu czyja wina...
    Od: "Pabl_o" <n...@s...pl>

    Witam

    Jest sobie wąska uliczka dwukierunkowa.
    Jadą po niej 2 samochody i uderzają się lusterkami, zwierciadła w lusterkach
    ulegają uszkodzeniu. Po obu stronach ulicy stoją znaki B-35 jednak kierowcy
    stosują sie do nich tylko z jednej strony. Czy w określeniu winy ma
    znaczenie, że na pasie jednego z uszkodzonych samochodów stoją zaparkowane
    inne samochody ? Nadmienie, że znaki poziome wyznaczające pasy są tylko na
    długości ok 15 m od skrzyżowań.

    --
    Picasso

  • 2. Data: 2012-08-16 18:06:10
    Temat: Re: z cyklu czyja wina...
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Pabl_o

    > Jest sobie w?ska uliczka dwukierunkowa. Jad? po niej 2 samochody i
    > uderzaj? sie lusterkami, zwierciad?a w lusterkach ulegaj? uszkodzeniu.
    > Po obu stronach ulicy stoj? znaki B-35 jednak kierowcy stosuj? sie do
    > nich tylko z jednej strony. Czy w okre?leniu winy ma znaczenie, ?e na
    > pasie jednego z uszkodzonych samochodów stoj? zaparkowane inne samochody
    > ? Nadmienie, ?e znaki poziome wyznaczaj?ce pasy s? tylko na d?ugo?ci ok
    > 15 m od skrzy?owan.

    IMHO wina tego, co omijał zaparkowane.

    --
    ignorance is bliss

  • 3. Data: 2012-08-16 18:13:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pabl_o pisze tak:

    > Po obu stronach ulicy stoją znaki B-35 jednak kierowcy stosują sie
    > do nich tylko z jednej strony.

    mówisz o moim Tesco? ;)

    > Czy w określeniu winy ma znaczenie, że na pasie jednego z
    > uszkodzonych samochodów stoją zaparkowane inne samochody ?

    Nie ma ew z powództwa cywilnego można pociąć im opony.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2012-08-16 18:20:24
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    Użytkownik "Pabl_o" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samochodów stoją zaparkowane inne samochody ? Nadmienie, że znaki poziome
    > wyznaczające pasy są tylko na długości ok 15 m od skrzyżowań.

    wg mnie tak i winny ten co omija stojace pojazdy

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 5. Data: 2012-08-16 21:30:54
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Thu, 16 Aug 2012 17:51:17 +0200, Pabl_o napisał(a):

> [...]
    > inne samochody ? Nadmienie, że znaki poziome wyznaczające pasy są tylko na

    Jeżeli zdarzenie miało miejsce tak gdzie jeden z samochodów omijał, to
    raczej jego wina. Jeżeli zdarzenie miało miejsce w miejscu, gdzie nie ma
    żadnych przeszkód na poboczu, to bez świadków to policjant wyda werdykt
    "wspólna wina" i niech prawnicy w sądzie bawią się :)

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 6. Data: 2012-08-16 22:39:32
    Od: Kazimierz Uromski <i...@z...kom>

    On 16.08.2012 17:51, Pabl_o wrote:
> [...]
    > inne samochody ? Nadmienie, ?e znaki poziome wyznaczaj?ce pasy s? tylko na

    Policmajster wyznaczy na oko (jeśli jest to bezsporne) lub miarką (jeśli
    blisko) środek jezdni i sprawdzi, który samochód na którą połowę wyjechał.
    Tu zapewne ten omijający, bo powierzchnia pod zaparkowanym samochodem
    też jest jezdnią.

  • 7. Data: 2012-08-16 22:45:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]

    > inne samochody ? Nadmienie, że znaki poziome wyznaczające pasy są tylko na

    Zabrakło kluczowego - oznaczenia pasu lub orientacji względem osi jezdni :D

    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2012-08-17 00:27:23
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Adam Płaszczyca nawija makaron na uszy:

    Off...ooo witamy weterana trolingu na PMS...ale jak ostatnio zaczytuje
    grupe to nawet Twoje onegdaj wizje wydaja sie sens miec ;)

    --
    Dman-666
    AUY ASB

  • 9. Data: 2012-08-17 00:59:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 16 Aug 2012 17:51:17 +0200, Pabl_o wrote:

> [...]
    > inne samochody ? Nadmienie, że znaki poziome wyznaczające pasy są tylko na

    Pewnie tego który przekroczył oś jezdni.
    Czyli znając realia wąskich dwukierunkowych uliczek będzie to ten który
    omijał zaparkowane samochody. No chyba że te miejsca są wyznaczone jako do
    parkowania i nie wliczają się do jezdni.

  • 10. Data: 2012-08-17 07:17:49
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-08-17 00:59, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > omijał zaparkowane samochody. No chyba że te miejsca są wyznaczone jako do
    > parkowania i nie wliczają się do jezdni.

    Wydaje się być logiczne.

    A co gdy lusterka połamią się centralnie w zamiecie i zawieje z tym że
    jeden pod stromą górkę a drugi z tejże górki??? Też uliczka osiedlowa
    ale nikt na szczęście nie parkował.

    Mi logika nakazuje przepuszczać tych co mają pod górkę bo mają trudniej
    (a było na prawdę trudno :-) )
    Co na to władza?