  • 11. Data: 2014-10-14 13:40:54
    Temat: Re: [z innej beczki] lutowanie goldpinów
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ja nie umiem lutować, mandziejewicz zemła i po to dopiero potrafią...

  • 12. Data: 2014-10-14 14:20:37
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-14 13:40, platformowe głupki pisze:
    > ja nie umiem lutować, mandziejewicz zemła i po to dopiero potrafią...

    Wiem że nie umiesz lutować, ale nie o to pytałem.
    Nie odpowiedziałeś na pytanie, więc trudno :(

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2014-10-14 14:49:00
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-10-13 23:02, Jakub Rakus pisze:

    > Niestety to nie kwestia topnika - próbowałem różne, od zwykłej kalafonii
    > po jakieś kosmiczne pro no-cleany - tylko tak jak napisałem utlenionego
    > stopu niklu z czymś na powierzchni najtańszych chińskich goldpinów.

    Żaden topnik no-clean nie da sobie z tym rady. Podobnie jak kalafonia.
    Ja stosuję Kester 2331 i nie ma problemu.

    P.P.

  • 14. Data: 2014-10-14 18:57:47
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2014-10-13 15:19, platformowe głupki pisze:
    > problem co prawda nie ze zbawienia zjednoczenia wspólnoty, ale też
    > problem...
    >
    > jest płytka i są na niej trzypinowe goldpiny do zworek
    > http://zsyp.eu/smieci/zworki.jpg
    >
    > zagadnienie: jak coś takiego lutować?
    >
    > - po włożeniu i obróceniu płytki - wypada
    > - po przytrzymaniu ręką i próbie lutowania - lutuje się wykrzywione
    > - przy próbie trzymania paluchem - oparzenia palca więc odpada
    >
    > istnieją jakieś patenty na lutowanie goldpinów pod zworki?

    W zakładach montażowych używają tego typu rozwiązań.
    http://www.renex.com.pl/pokaz_produkt.php?id=263

    Adam

  • 15. Data: 2014-10-15 16:06:11
    Od: Bogdan Ryszkiewicz <b...@w...pl>

    On 2014-10-13 13:19:55 +0000, platformowe głupki said:

> [...]
    > - przy próbie trzymania paluchem - oparzenia palca więc odpada
    >
    > istnieją jakieś patenty na lutowanie goldpinów pod zworki?

    http://e4aws.silverdr.com/resources/dolphindos2/sock
    et_construction.jpg

  • 16. Data: 2014-10-17 00:31:49
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > W zakładach montażowych używają tego typu rozwiązań.
    > http://www.renex.com.pl/pokaz_produkt.php?id=263

    jak to niby ma działać ?
    Mam PCBa na niej różne elementy THT, złącza, rezystory, kondensatory.
    Oczywiście wszystko ma inną wysokość - czyli co, obsadzam wszystko - i
    co dalej ? Jak to ma się trzymać po obróceniu ?

  • 17. Data: 2014-10-17 00:41:09
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Aja, już rozumiem, ta pianka ma niby przytrzymywać.
    Ale - czy to faktycznie tak skuteczne jest - bo tak, powiedzmy ; złącze
    micromatch o wysokości 4mm, parę mm obok - kondensator 10mm wysokości.
    I co - ta gąbka daje radę to sensownie przytrzymać, bez jakiegoś
    wyginania na boki ?

  • 18. Data: 2014-10-17 00:45:29
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 17.10.2014 o 00:31, sundayman pisze:
    > Oczywiście wszystko ma inną wysokość - czyli co, obsadzam wszystko - i
    > co dalej ? Jak to ma się trzymać po obróceniu ?

    Yyy, nigdy nie stosowałeś DIY metody w postaci arkusza pianki
    tapicerskiej od top side, przycisniecia wszystkiego i złapania kilkoma
    spinaczami "do klejenia rzeczy"? To to samo, tylko w wersji
    przemysłowej, zapewne sto razy droższej ;)

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 19. Data: 2014-10-17 02:45:55
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > spinaczami "do klejenia rzeczy"? To to samo, tylko w wersji
    > przemysłowej, zapewne sto razy droższej ;)

    No właśnie nie stosowałem, w ilości prototypowej to nie ma takiej
    potrzeby. A przy większych ilościach na razie sobie dawałem radę
    "normalnie", ale już mam trochę dość i chętnie bym sobie takie cudo
    sprawił, o ile to rzeczywiście jest wygodnie - znaczy chodzi mi o
    łatwość obsługi, żeby to sprawnie szło - obsadzić, zatrzasnąć (czy tam
    cokolwiek innego), obrócić, lutować, otworzyć , wyjąć i od nowa...

    Żeby nie wyszło na to, że wsadzenie w toto płytki i jej "przygotowanie"
    zajmie więcej czasu niż zaoszczędzę na obsadzaniu.

  • 20. Data: 2014-10-17 03:35:38
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    a tak w ogóle, za cholerę tego nie mogę znaleźć na ebayu. Wpisałem
    wszystko co mi przyszło do głowy, zero efektu.

    U nas najtaniej znalazłem tutaj jak dotąd :

    http://www.art-med-sklep.com/Rama-do-montazu-i-lutow
    ania-230x510mm(3,2803,4247).aspx

    producent podobno w UK.

    Niemożliwe, chinole nie robią ??