  • 11. Data: 2019-09-18 12:18:06
    Temat: Re: zapis b. cichego dzwieku - jak?
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2019-09-18 02:02, 1634Racine wrote:
> [...]
    > na nagraniu slychac, ale to smiec. Zapis audio  znakomicie zabity przez
    > szumy wlasne dyktafonu (odszumianie daje kiepsciutki efekt).
    >
    > problem jest nastepujacy:
    >                  jak to zapisac? jak sie w ogole za to zabrac?
    > najbardziej interesuje mnie jakas "metoda MacGyver'a", pomyslowa,
    > oczywiscie nie za darmo,ale jakis racjonalny koszt. Dzwiek najlepiej
    > slychac pewnie w sluchawce lekarskiej przylozonej do sciany/podlogi :) -
    > daje ten przyklad, zeby wiedziec, o jakie natezenie dzwieku chodzi.
    > Macie pomysl jak zabrac sie za zapis takiego audio?

    Ja bym poszukał jakiegoś studenta na kierunku "Realizacja dźwięku" czy
    podobnym.

    Oni mają takie ćwiczenia/zadania domowe jak nagrywanie cichych dźwięków.

    Kiedyś widziałem jak nagrywają takie ciche dźwięki. Był to wtedy odgłos
    pracującego wentylatora.
    Dziewczyna która to robiła miała magnetofon marki Nagra i mikrofon w
    futrzaku wielkości ramienia.

    Pamiętam jak przychodziła do nas do firmy, która była kilka pomieszczeń
    dalej żeby przestać pisać na klawiaturach bo jej się to wszystko nagrywa.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 12. Data: 2019-09-18 12:34:01
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marek w news:almarsoft.2176472030411093092@news.neostrada.pl
    > Kup zestaw do podsłuchu, w zestawie jest specjalny mikrofon do
    > umieszczenia w ścianach lub podłodze, świetnie zbiera takie ciche dźwięki
    > od sąsiadów.

    od razu o tym myslalem, sklepy typu spy. ale pomyslalem, ze cos bardziej
    "domowego" moze nie za 2 zl,ale za... troche wiecej uda sie wykombinowac.
    ale (moze) masz racje. Moze trzeba przewentylowac sklepy i zainwestowac.
    Chetnie jednak sam bym podlubal pod okiem mentorow :)

  • 13. Data: 2019-09-18 12:36:00
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Adam Górski w news:5d820466$0$17356$65785112@news.neostrada.pl
    [...........]
    > Ja bym poszukał jakiegoś studenta na kierunku "Realizacja dźwięku" czy
    > podobnym.

    to musi byc "ustrojstwo" stale pod reka, zaklocenia bywaja czesto, ale nie
    caly czas i nie mozna sie z nimi umowic na sesje nagrania.

  • 14. Data: 2019-09-18 12:52:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A gdzie chcesz to zaniesc? Nie ma instytucji ktora by sie zajmowala halasem pomiedzy
    rosnacymi wlosami a oddychaniem zdrowej mlodej myszy. Musi byc przekroczenie jakis
    panstwowych przepisow. Ale jak juz chcesz komus dupe zawracac to nie mozesz
    wzmacniac. Poza tym to instytucja ma dokonac pomiaru a nie Ty. Ty zglaszasz i
    czekasz.

  • 15. Data: 2019-09-18 12:54:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-09-18 o 12:03, J.F. pisze:

    > Piotrze, a troche wiecej szczegolow ?

    Temat się pojawił akurat gdy Elektronik (nowe wtedy czasopismo) ogłosił
    konkurs na pomysł na ASIC. Nagrodą miało być wykonanie tego ASICa chyba
    przez PKBN. Zgłosiłem pomysł na scalak do odczytu kart z modulacją ASK,
    FSK i PSK, uzasadniłem zapotrzebowanie, opisałem co jest dostępne na
    rynku (był ASIC czytający ASK) i co tam w scalaku powinno być.
    Wygrałem.
    Przyjechało do nas 3 gości i w sumie się dowiedziałem, że to im zajmie
    coś koło roku najmniej, a my obiecaliśmy wcześniej klientowi, że czytnik
    za 2..3 miesiące powinien być więc zrobiłem to nie czekając na wyniki
    prac naukowych :)

    Najpierw detektor szczytowy - to tłumiło nośną, ale żeby nie tłumić
    62,5kHz nie mogło tej nośnej za bardzo ścinać, ale mogło obcinać
    amplitudę modulacji, gdy była głębsza (bardzo się zmienia w zależności
    od odległości karty od anteny czytnika).
    Na pewno rozważałem też zrobienie dwu detektorów (na plusie i minusie) i
    potem wzięcie różnicy z tych sygnałów, aby w ten sposób podwoić nośną,
    ale nie pamiętam, czy ostatecznie weszło do projektu
    Był też po drodze filtr TT, ale na elementach z szeregu więc z definicji
    nawet jakby miały 0% to nie trafiał dokładnie. Nie pamiętam czy na
    125kHz czy na 250kHz.
    Wyprowadziłem sobie wtedy wzory na kilka podstawowych filtrów RC ze
    wzmacniaczem i porobiłem arkusze w których obliczałem efekty odchyłek
    wartości elementów na dane filtru. OIDP w niektórych przypadkach
    odchyłka elementu o 5% może rozłożyć całą ideę (wydaje mi się, że
    dotyczyło to elementów określających wzmocnienie wzmacniacza) więc te
    warianty się nie nadawały.
    Do symulacji stosowałem PSPICE z ograniczeniami. Nie mogłem używać
    pełnych schematów wzmacniaczy więc zastąpiłem je idealnymi źródłami z
    dołączonym obwodem RC (R rzędu 1om).

    > A z kolei filtr o duzej dobroci moze te zmiany modulacji wyrownac.

    OIDP najwyższą dobroć jaką tam miałem to było coś rzędu 3. W sumie (poza
    TT) chyba były ze 3 filtry - dwa FDP drugiego rzędu i jeden FSP. Ale to
    ginie w zakamarkach mojej pamięci.

    Jeśli chcesz to mogę pogrzebać (kiedyś później, może nawet nie dziś) w
    papierowym archiwum i może znajdę ten schemat.
    Mogę Ci wysłać zdjęcie na priv (czy z Twojego adresu podkreślnik i x-y
    też wycinać). Nie chodzi o to, że chcę ukryć przed innymi, ale nie mam
    pojęcia gdzie można tak sobie w sieci bezstresowo wrzucić jakiegoś jpg-a.
    P.G.

  • 16. Data: 2019-09-18 13:18:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >myszy.
    >Musi byc przekroczenie jakis panstwowych przepisow.

    Taa ... przypomnial mi sie spor - mieszkancy mowia, ze pobliski
    wiatrak halasuje, ale jak przyjezdza instytucja zmierzyc, to wiatr
    slaby i nie halasuje.
    A instutucja mowi, ze jak wiatr mocny, to nie moga mierzyc, bo
    rozporzadzenie podaje maksymalna predkosc wiatru ...

    >Ale jak juz chcesz komus dupe zawracac to nie mozesz wzmacniac. Poza
    >tym to instytucja ma dokonac pomiaru a nie Ty. Ty zglaszasz i
    >czekasz.

    Sanepid o ile pamietam jest odpowiedzialny za halas ... ale jak taki,
    ze trudno uslyszec, to przepisow na pewno nie przekroczy.

    Chyba ze jest tam cos o uciazliwosci ... ale to trudno zmierzyc :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-09-18 13:26:28
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 18-09-2019 o 02:02, 1634Racine pisze:
> [...]
    > daje ten przyklad, zeby wiedziec, o jakie natezenie dzwieku chodzi.
    > Macie pomysl jak zabrac sie za zapis takiego audio?

    Czy dyktafon ma wejście zewnętrznego mikrofonu?
    Możesz popróbować z takim zestawem:
    https://sklep.avt.pl/avt732.html
    Mikrofon wkleić w otwór wywiercony w dnie kubka plastikowego.
    Lub kupić stetoskop i rurkę idącą do uszu nasunąć na mikrofon z
    powyższego zestawu.

    Droższe rozwiązanie to laryngofon podpięty do wejścia mikrofonowego
    dyktafonu.
    https://allegro.pl/oferta/z-tactical-laryngofon-z033
    -piaskowy-8470858941
    https://allegro.pl/oferta/laryngofon-taktyczny-czarn
    y-8471017591

    yabba

  • 18. Data: 2019-09-18 13:37:57
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Zenek Kapelinder w
    ps.com
> [...]
    > komus dupe zawracac to nie mozesz wzmacniac. Poza tym to instytucja ma
    > dokonac pomiaru a nie Ty. Ty zglaszasz i czekasz.

    nie martw sie, na tym akurat znam sie. Nie tutaj problem *). Zapomnij.
    Problem w pomiarze. Na tym sie zafiksujmy.

    *)
    wiedzialem, dlaczego nie wspominac o tle sprawy. wiedzialem, ze "sie
    zacznie" :)

  • 19. Data: 2019-09-18 13:40:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Zenek Kapelinder w

    >nie martw sie, na tym akurat znam sie. Nie tutaj problem *).
    >Zapomnij. Problem w pomiarze. Na tym sie zafiksujmy.

    Ale przeciez instytucja wie jak zmierzyc.
    A jak nie wie, to nie stwierdzi przekroczenia :-(

    J.

  • 20. Data: 2019-09-18 13:53:36
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    J.F. w news:5d821845$0$543$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
    > Zenek Kapelinder w
    > Ale przeciez instytucja wie jak zmierzyc.
    > A jak nie wie, to nie stwierdzi przekroczenia :-(

    ludzie, help! zadne przekroczenia, zadne instytucje, zadne wie/nie wie! JA
    chce to nagrac.