  • 21. Data: 2010-05-19 13:07:34
    Temat: Re: zarówka diodowa w obudowie GU10
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Obecne komfort korzystania z lampek led do halogenow jest powownywalny jak
    > swiatlo sloneczne do swiatla ksiezyca. Swietlowki to juz nie ta barwa ale
    > nadal jasno. A diody, poza tymi za kosmiczne pieniadze, to nieporozumienie
    > i handlowy kit.

    Temat oświetlenia LED mocno się rozwija.
    Myślę, że znaczna część ludzi, którzy twierdzą, że to chłam nie widziała
    dobrych LEDów.
    Najgorzej psują opinie, np. żarówki LED z allegro, które np. odpowiadają 60W
    zarówce mając 3W mocy.
    Nie wspominając o barwie światła.

    Tutaj sytuacja jest trochę podobna do świetlówek kompaktowych. Wielu
    użytkowników ich używa od lat, ale są tacy, którzy kupili jakiś badziew za
    kilka PLN tlacy się prosektoryjnym światłem i zrazili się do świetlówek
    kompaktowych.

    Prawdą jest że koszt dobrych rozwiązań LED jest na razie wysoki.

    Polecam
    http://www.lightingprize.org/

  • 22. Data: 2010-05-19 13:13:19
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]

    kompaktowych.

    Prawdą jest że koszt dobrych rozwiązań LED jest na razie wysoki.

    Na pewno lampy które zdobędą nagrodę zadowolą klientów.
    Na razie jest jakiś philips
    http://www.lightingprize.org/news_phillips.stm
    EM

  • 23. Data: 2010-05-19 14:21:59
    Od: "d530" <d...@p...com>

    > Palnik też może być. Gazowy na przykład ;)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Świeca też jest źródłem światła, ale tu mowa o elektrycznych źródłach
    światła.

    Żarówka to lampa żarowa, świetlówka należy do lamp wyładowczych, a żarnik
    oraz jarznik to elementy lamp.

  • 24. Data: 2010-05-19 17:46:41
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    EM wrote:

> [...]
    > kompaktowych.
    >
    > Prawdą jest że koszt dobrych rozwiązań LED jest na razie wysoki.

    Do klopa czy na korytarz się nadają. Tam, gdzie barwa światła nie jest tak
    ważna, a światło jest często za- i wyłączane są lepsze od świetlówek, bo im
    to łączenie tak nie szkodzi jak świetlówkom, które to też potrzebują paru
    minut by dojść do pełnej mocy. Przy lustrze, gdzie się panny mizdrzą lepiej
    jest jednak albo dobre LEDy dać, albo ciepłe świetlówki. Choć z moimi LEDami
    na korytarzu jeszcze się żadna kobieta na kurewkę nie umalowała ;-)

    Waldek

  • 25. Data: 2010-05-19 18:41:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 May 2010 15:13:19 +0200, EM wrote:
    >Temat oświetlenia LED mocno się rozwija.
    >Myślę, że znaczna część ludzi, którzy twierdzą, że to chłam nie widziała
    >dobrych LEDów.

    Widzieli widzieli. Ale w reklamowkach, bo na zywo to niektore jakos
    trudno zobaczyc, np takie
    http://www.ledinside.com/A_leap_for_LED_application_
    with_Edison_Opto_100W_EdiStar_led_package

    >Na pewno lampy które zdobędą nagrodę zadowolą klientów.
    >Na razie jest jakiś philips
    >http://www.lightingprize.org/news_phillips.stm

    Ale dopiero 'will bring to the market'.

    Swoja droga to przeciez nie musi przypominac zwyklej zarowki.

    J.

  • 26. Data: 2010-05-19 19:24:14
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Tmek wrote:

    > Jak chesz miec jasno i zey malo pradu to zuzywalo to zaloz sobie
    > swietlowke.

    do miejsc typu kibelek czy lazienka to za duzo wlaczen/wylaczen.
    halogeny i zwykle zarowki sa chyba optymalne.

    ledy maja jedna drobna zalete ktora wykorzystuje w miejscach gdzie jest
    czujnik ruchu - jesli podlaczy sie leda pod typowy czujnik ruchu, to swieci
    on slabym swiatlem, do momentu w ktorym czujka nie zlapie ruchu - wtedy
    swieci oczywiscie mocno. daje to troche wieksze mozliwosci jesli chodzi o
    np. oswietlenie korytarzy - czujka ruchu nie musi duzo 'lapac' , a
    'przygaszone' ledy daja dosc swiatla zeby 'trzymac pion' czy nie wpasc na
    przeszkody.

    ad tematu oswietlenia lazienki to imho lepiej niz inwestowac w ledy warto
    kupic sobie do lazienki wlasnie czujke ruchu - poprawia higiene,
    bezpieczenstwo i komfort (no i nie ma problemu z tematem 'kto zostawil
    swiatlo w lazience').

  • 27. Data: 2010-05-19 21:16:48
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-05-19 21:24 Piotr "Curious" Slawinski napisał(a):

> [...]
    > kupic sobie do lazienki wlasnie czujke ruchu - poprawia higiene,
    > bezpieczenstwo i komfort (no i nie ma problemu z tematem 'kto zostawil

    Ja mam jeszcze inne rozwiązanie - z powodzeniem stosowane od kilku lat.
    Włączona 24/7 świetlówka 1W. Wystarczy do oświetlenia całej łazienki i w
    nocy nic nie trzeba zapalać aby trafić. Oprócz tego jest normalne
    oświetlenie włączane w miarę potrzeb. Koszt eksploatacji świetlówki 1W
    jest pomijalny.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 28. Data: 2010-05-20 06:26:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 May 2010 23:16:48 +0200, Adam Dybkowski wrote:
> [...]
    >nocy nic nie trzeba zapalać aby trafić. Oprócz tego jest normalne
    >oświetlenie włączane w miarę potrzeb. Koszt eksploatacji świetlówki 1W

    Ale ona ma bardzo kiepska wydajnosc - i tu wlasnie LED bylyby znacznie
    lepsze - i wiecej swiatla i mozna wylaczac :-)

    A poza tym to w nocy chyba i tak czestotliwosc odwiedzin w lazience
    jest minimalna, chyba ze ktos na prostate cierpi.

    J.

  • 29. Data: 2010-05-20 23:42:46
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-05-20 08:26 J.F. napisał(a):

    > Ale ona ma bardzo kiepska wydajnosc - i tu wlasnie LED bylyby znacznie
    > lepsze - i wiecej swiatla i mozna wylaczac :-)

    :-o Obecnie LEDy mają wydajność zbliżoną do świetlówek. W każdym razie
    ta ilość światła mi w zupełności wystarcza.

    > A poza tym to w nocy chyba i tak czestotliwosc odwiedzin w lazience
    > jest minimalna, chyba ze ktos na prostate cierpi.

    Przydaje się też w dzień jeżeli nie chcesz zapalać dużego światła tylko
    po to aby np. umyć ręce w łazience.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 30. Data: 2010-05-21 10:03:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w
    wiadomości news:ht4he6$6r9$1@news.onet.pl...

    > :-o Obecnie LEDy mają wydajność zbliżoną do świetlówek.

    Dobre ledy do dobrych swietlowek. Swietlowki 1W nie sa dobre.

    > W każdym razie ta ilość światła mi w zupełności wystarcza.

    Z LED by ci tez wystarczalo, a moze by nawet wystarczylo 0.5W :-)

    > Przydaje się też w dzień jeżeli nie chcesz zapalać dużego światła
    > tylko po to aby np. umyć ręce w łazience.

    Nie za ciemno ? Jasno w otoczeniu, zrenice zwezone ..

    J.