  • 1. Data: 2016-09-27 09:04:52
    Temat: zasilanie laptopa 19V w samochodzie
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Laptop wymaga 19V i posiada zasilacz 19V/4A. Czy możecie polecić jakieś
    sprawdzone w działaniu konwertery 12V/19V do samochodu? Najlepiej
    zasilane z gniazda zapalniczki, chociaż nie wiem czy te 4A nie będzie za
    dużo? Być może laptop pobiera mniej prądu ale na zasilaczu oryginalnym
    jest właśnie 4A.

    JaceK

  • 2. Data: 2016-09-27 09:41:26
    Temat: Re: zasilanie laptopa 19V w samochodzie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    http://www.movano.pl/zasilacze-samochodowe-c-22.html

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 3. Data: 2016-09-27 10:38:39
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-09-27 09:04, JaceK wrote:
> [...]
    > zasilane z gniazda zapalniczki, chociaż nie wiem czy te 4A nie będzie za
    > dużo? Być może laptop pobiera mniej prądu ale na zasilaczu oryginalnym

    4A nie będzie za dużo - jest to prąd maksymalny, który może dać
    zasilacz, a laptop bierze w tych granicach tyle, ile potrzebuje.

    Ale z takim konwerterem to może być nie tak prosta sprawa - może nie
    wystarczyć, aby zgadzało się napięcie i maksymalny prąd i fizycznie
    pasowała wtyczka. Niektóre laptopy komunikują się z zasilaczem, a
    wtyczka może mieć dodatkowy styki (np. w Dellach do wewnętrzna strona
    otworu). Ja bym poradził przetwornicę 12/220V AC - z powodu jej
    uniwersalności. Podłączam do niej, kiedy potrzebuję, laptopa, netbooka,
    ładowarkę do aparatu fotograficznego, ładowarkę do telefonu... Tylko
    musi być porządna, a nie tania chińszczyzna z napisem 1000W.

    Piotr

  • 4. Data: 2016-09-27 12:03:24
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-09-27 o 09:04, JaceK pisze:
> [...]
    > zasilane z gniazda zapalniczki, chociaż nie wiem czy te 4A nie będzie za
    > dużo? Być może laptop pobiera mniej prądu ale na zasilaczu oryginalnym

    Piter wyczerpał temat - nie kombinuj tylko kup zasilacz do swojego lapa
    pod gniazdo zapalniczki i cześć.

  • 5. Data: 2016-09-27 18:58:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2016 o 09:04 JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> pisze:

> [...]
    > zasilane z gniazda zapalniczki, chociaż nie wiem czy te 4A nie będzie za
    > dużo? Być może laptop pobiera mniej prądu ale na zasilaczu oryginalnym

    Kup przetwornicę 12/230V (o odpowiedniej mocy) i zapomnij o problemach z
    zasilaniem w aucie.
    Ja w każdym swoim aucie zaraz po zakupie montuję przetwornicę do której
    wtykam listwę z 4 lub 6 gniazdami i zasilam z tego wszystko co mam na
    pokładzie.
    Listwa jest zmodyfikowana - fabryczny włącznik listwy załącza mi przez
    przekaźnik obwód zasilania przetwornicy.
    Czyli jak chcę odpalić przetwornicę - pstrykam włącznikiem na listwie.
    Jak jadę z rodziną na większy wypad to mam wpięte 2 lapki 15 calowe,
    ipada, dwie lodówki turystyczne.
    Wszystko zasilam oryginalnymi zasilaczami/kablami.
    Jedyny problem jest taki, że w zależności od auta możesz nie dać rady
    całego tego majdanu zasilić z przedniego gniazda zapalniczki - może tam
    być bezpiecznik 10A.
    Ja ma drugie gniazdo w bagażniku zabezpieczone bez. 30A - nigdy go nie
    spaliło.

    Przetwornicę ( z napisem 1000W) kupuję na alle za około 150zł.

    Zastosowałem takie usprawnienie po tym jak spalił mi się drugi dedykowany
    zasilacz do laptopa na 12V.

    TG

  • 6. Data: 2016-09-27 20:22:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Gorbaczuk pisze tak:

> [...]

    > Jedyny problem jest taki, że w zależności od auta możesz nie dać
    > rady całego tego majdanu zasilić z przedniego gniazda zapalniczki

    Jest jeszcze problem kiedy się nie jedzie lub nie chce włączać silnika.
    Wtedy lepszy jest zasilacz 12V/19V bo na dłużej wystarcza akumulatora.

    Pusty laptop bierze powiedzmy z 12.6v 5A i szybko zżera prąd przy
    małym akku 45Ah.

    Kiedy napięcie spadnie do 11.5v wypadałoby zapalić silnik.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 7. Data: 2016-09-27 20:31:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2016 o 20:22 PiteR <e...@f...pl> pisze:

> [...]
    > małym akku 45Ah.
    >
    > Kiedy napięcie spadnie do 11.5v wypadałoby zapalić silnik.

    Pewnie masz rację bo podejrzewam, że przetworzenie 12/230/19 jest z dużo
    niższą sprawnością niż 12/19.
    Ale w realu to raczej bez znaczenia.

    Przetwornica (przynajmniej moja) ma zabezpieczenie - nie wydoi aku do zera.
    Przy niskim napięciu (nie pamiętam jakim) robi pisk i STOP - o ile
    wcześniej dozorca w aucie nie włączy ECONOMY MODE i nie odetnie napięcia
    na wszelkich zbytecznych odbiornikach typu radio, zapalniczka, oświetlenie
    kameralne.

    TG

  • 8. Data: 2016-09-27 20:38:24
    Od: adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > wcześniej dozorca w aucie nie włączy ECONOMY MODE i nie odetnie napięcia
    > na wszelkich zbytecznych odbiornikach typu radio, zapalniczka,

    Jaką konkretnie masz przetwornicę??
    pzdr
    Adam

  • 9. Data: 2016-09-27 20:43:56
    Od: "Jarek" <...@...pl>

> [...]
    > na wszelkich zbytecznych odbiornikach typu radio, zapalniczka, oświetlenie

    Peugeot?

  • 10. Data: 2016-09-27 20:50:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2016 o 20:38 adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Jaką konkretnie masz przetwornicę??
    > pzdr
    > Adam

    Konkretnie to: PRZETWORNICA KEMOT 12V/230V 500W/1000W
    http://allegro.pl/samochodowa-przetwornica-kemot-12v
    -230v-500w-1000w-i6107301699.html

    W jednym aucie jest od 5 lat, w drugim od 3. Działają bez problemów.

    TG