    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zasilanie laptopa 19V w samochodzie
    Date: Tue, 27 Sep 2016 18:58:20 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2016 o 09:04 JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> pisze:

    > Laptop wymaga 19V i posiada zasilacz 19V/4A. Czy możecie polecić jakieś
    > sprawdzone w działaniu konwertery 12V/19V do samochodu? Najlepiej
    > zasilane z gniazda zapalniczki, chociaż nie wiem czy te 4A nie będzie za
    > dużo? Być może laptop pobiera mniej prądu ale na zasilaczu oryginalnym
    > jest właśnie 4A.
    >
    > JaceK

    Kup przetwornicę 12/230V (o odpowiedniej mocy) i zapomnij o problemach z
    zasilaniem w aucie.
    Ja w każdym swoim aucie zaraz po zakupie montuję przetwornicę do której
    wtykam listwę z 4 lub 6 gniazdami i zasilam z tego wszystko co mam na
    pokładzie.
    Listwa jest zmodyfikowana - fabryczny włącznik listwy załącza mi przez
    przekaźnik obwód zasilania przetwornicy.
    Czyli jak chcę odpalić przetwornicę - pstrykam włącznikiem na listwie.
    Jak jadę z rodziną na większy wypad to mam wpięte 2 lapki 15 calowe,
    ipada, dwie lodówki turystyczne.
    Wszystko zasilam oryginalnymi zasilaczami/kablami.
    Jedyny problem jest taki, że w zależności od auta możesz nie dać rady
    całego tego majdanu zasilić z przedniego gniazda zapalniczki - może tam
    być bezpiecznik 10A.
    Ja ma drugie gniazdo w bagażniku zabezpieczone bez. 30A - nigdy go nie
    spaliło.

    Przetwornicę ( z napisem 1000W) kupuję na alle za około 150zł.

    Zastosowałem takie usprawnienie po tym jak spalił mi się drugi dedykowany
    zasilacz do laptopa na 12V.

    TG