  • 11. Data: 2017-02-24 08:07:28
    Temat: Re: zatrzymywanie się na zielonej strzałce
    Od: p...@g...com

    --Ja zawsze zatrzymuję się przed warunkową zieloną strzałką.
    Jeżeli ktoś za mną trąbi, to zatrzymuję się pięć razy dłużej i uważnie obserwuję
    skrzyżowanie.

    kluczowy jest lagodny dojazd wtedy klient zazwyczaj zajarzy ze bedzie STOP
    a na opoznionych jest hak :-)

  • 12. Data: 2017-02-24 08:51:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2017 o 22:29, FreshDriver pisze:

    > Poważnie pytam,

    Tak czy inaczej odpowiedź dostałes powyżej.

    Shrek

  • 13. Data: 2017-02-24 09:46:50
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 23 lutego 2017 22:30:02 UTC+1 użytkownik FreshDriver napisał:

    > Poważnie pytam,

    Poczytaj troche te grupe to sie pokapujesz kto głupoty pisze a kto doradza normalnie.

    Jezdzij jak cie uczyli ale pamietaj ze w ruchu ulicznym kierowcy oczekuja płynności i
    przewidywalności.

    Strzałka jest teoretycznie równoznaczna ze stopem ale nawet policjanci nie egzekwują
    tego nawet jak mogą.

    Standardowo ludzie na strzałce zwalniają i sie rozglądają mając nogę nad pedałem
    hamulca.
    Jak widzą że jest wolna droga to przekladaja noge na gaz i jadą.

    Ale ważne jest abyś patrzył w takiej sytuacji na 4 grupy uzytkowników drogi:
    -samochody/motocykle/motorowery
    -pieszych
    -rowerzystów
    -biegaczy.

    Bo szczególnie te ostatnie dwie grupy lubią sie pojawić niewiadomo skąd.

    Z czasem na znanych sobie drogach będziesz wiedział gdzie trzeba zwolnić a gdzie sie
    zatrzymać.

  • 14. Data: 2017-02-24 10:11:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Feb 2017 22:12:59 +0100, FreshDriver napisał(a):

    > Mam się do tego
    > dopasować i zatrzymywać tylko wtedy, gdy będę widział policję czy inne
    > służby?

    Kształtów skrzyżowań, ruchu na nich i innych okoliczności nieujętych w
    PoRD jest od cholery. A ty PoRD się nie kieruj i jedź tak by w nikogo i
    nic nie przywalić. Czyli żadnego pośpiechu i ryzyka za to maksimum
    zdrowego rozumu. Jak wszystko widać to bez zatrzymania. Jak coś nie
    teges, to stajemy. A jak się komu nie podoba to wypad na własne
    podwórko, gęsi straszyć, koty rozjeżdżać.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2017-02-24 10:11:51
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2017-02-24 o 01:02, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Skręcanie na zielonej strzałce jest najbezpieczniejsze, bo
    > piesi mają czerwone na ulicy, w którą skręcasz.

    Oj... Też tak myślałem, dopóki niedawno skręcając w prawo na zielonej
    zetknąłem się z pieszym, który też miał zielone. Nic się nie stało,
    posłał mi tylko lodowate spojrzenie, a ja zbaraniałem na moment.
    Tak więc jest kompletny galimatias, nie tylko z tą zielona strzałką, ale
    bardzo często też z oddzielnym sygnalizatorem do skrętu w lewo, który
    teoretycznie nie pozwala zawracać.

  • 16. Data: 2017-02-24 10:21:37
    Temat: Re: zatrzymywanie się. dureń Chorzempa.
    Od: "Manik" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zatrzymywanie się każdego skręcającego samochodu przed strzałką nie ma
    > żadnego sensu, zwiększa szansę na kolizję i powoduje utrudnianie ruchu.
    >
    > Pawel Chorzempa

    Powyższe napisał dureń Pawel Chorzempa, który jest mądrzejszy
    od wielu ludzi, którzy przedyskutowali i uchwalili takie prawo.

  • 17. Data: 2017-02-24 10:37:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-24 o 10:11, adam pisze:

> [...]
    > Tak więc jest kompletny galimatias, nie tylko z tą zielona strzałką, ale
    > bardzo często też z oddzielnym sygnalizatorem do skrętu w lewo, który

    A nie mylisz przypadkiem S-2a (strzałka warunkowa) z S-3b (sygnalizator
    kierunkowy)?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2017-02-24 11:42:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 24 Feb 2017 10:21:37 +0100, w <o8ou0u$teu$1@news.mixmin.net>, "Manik"
    <g...@o...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Powyższe napisał dureń Pawel Chorzempa, który jest mądrzejszy
    > od wielu ludzi, którzy przedyskutowali i uchwalili takie prawo.

    Akurat ma rację.
    Druga część zdania mnie rozbawiła :)

  • 19. Data: 2017-02-24 11:59:55
    Od: "Manik" <g...@o...pl>

    <g...@o...pl> napisał(-a):
> [...]
    >
    > Powyższe napisał dureń Pawel Chorzempa, który jest mądrzejszy
    > od wielu ludzi, którzy przedyskutowali i uchwalili takie prawo.

    ==========

    Ma rację w tym, że dostarczył dowodu na swoje debilstwo,
    a ty dolaczyłeś się do tego debilstwa.

    Zielona strzałka warunkowa jest udogodnieniem dla kierowców,
    bo nie muszą czekać przed czerwonym.
    ale dać debilowi jakieś udogodnienie to będzie chciał więcej
    i ciągle będzie mu mało.

  • 20. Data: 2017-02-24 12:38:08
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-02-24 o 09:46, s...@g...com pisze:
    > Ale ważne jest abyś patrzył w takiej sytuacji na 4 grupy uzytkowników drogi:
> [...]

    I jeszcze policja. W/w grupy wypatrywać na swojej drodze i otoczeniu.
    Policję (i ew. kamery na skrzyżowaniu) wszędzie w zasięgu wzroku.*

    > Bo szczególnie te ostatnie dwie grupy lubią sie pojawić niewiadomo skąd.

    Policja też :)
    Jest duża szansa, że oleją, ale po co sprawdzać?

    Pozdrawiam

    * i dochodzimy do paradoksu, że wypatrując policji rozjeżdżamy pieszego
    :( To jak z fotoradarami stawianymi 20m przed przejściem dla pieszych -
    automatycznie patrzy się, czy fotoradar nie błyska, zamiast obserwować
    okolicę przejścia. A piesi i tak nie przejdą spokojnie, bo samochody
    hamują tuż przed fotoradarem.