  • 1. Data: 2010-02-24 22:01:51
    Temat: zbyt gruby drut na wtornym uzwojeniu
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Witam

    Powie mi ktoś co będzie jak dam zbyt gruby drut na uzwojenie wtórne ?

    Mam transformator 300W 2x30V i musze do niego dowinac uzwojenie 8V
    (max 1A)

    Niestety mam tylko taki drut jakim jest nawinięte fabryczne uzwojenie czyli
    sporo za gruby. Czy to będzie miało jakiś wpływ na działanie transformatora
    ?

    Andrzej

  • 2. Data: 2010-02-24 22:05:39
    Temat: Re: zbyt gruby drut na wtornym uzwojeniu
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    bagno pisze:
> [...]
    > sporo za gruby. Czy to będzie miało jakiś wpływ na działanie transformatora

    Tak max prad z tego "druta" bedzie wiekszy .

  • 3. Data: 2010-02-24 22:27:15
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik bagno napisał:
> [...]
    > sporo za gruby. Czy to będzie miało jakiś wpływ na działanie transformatora

    Jedynym problemem za grubego drutu w transformatorze jest to czy się
    uzwojenie w oknie rdzenia zmieści. Jak się zmieści - zero problemu, w
    praktyce produkcyjnej dobiera się drut na styk bo miedź za darmo nie
    jest i dawanie nadmiernych przekrojów to zbędne koszty ale przy
    jednostkowej robocie czasem taniej dać droższy drut jak mozolnie i wiele
    dni szukać tańszego. W końcu czas to pieniądz! Pomijając cenę to póki
    się mieści - im grubszy tym lepiej.

    --
    Darek

  • 4. Data: 2010-02-24 22:29:00
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    wirefree wrote:

    > Tak max prad z tego "druta" bedzie wiekszy .

    To akurat wiem. I nic więcej ? Nie będzie żadnych niespodzianek typu :
    mniejsza
    sprawność transformatora, duży spadek mocy fabrycznych sekcji ?

  • 5. Data: 2010-02-24 22:33:24
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    "Dariusz K. Ładziak" wrote:

> [...]
    > wiele dni szukać tańszego. W końcu czas to pieniądz! Pomijając cenę
    > to póki się mieści - im grubszy tym lepiej.

    Dzięki ! W takim razie nawijam.

  • 6. Data: 2010-02-25 09:33:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w
    > Powie mi ktoś co będzie jak dam zbyt gruby drut na uzwojenie
    > wtórne ?

    Zasadniczo nic, ale potem sie okaze ze zle wykorzystales okno
    rdzenia i trafo nie w pelni wykorzystuje swoje mozliwosci.
    No chyba ze toroid.

    J.

  • 7. Data: 2010-02-25 09:50:49
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w
    >
    > Zasadniczo nic, ale potem sie okaze ze zle wykorzystales okno
    > rdzenia i trafo nie w pelni wykorzystuje swoje mozliwosci.
    > No chyba ze toroid.

    No wydawało mi się, że napisałem a jednak nie bardzo. Jasne, że toroid !