  • 31. Data: 2018-12-19 08:34:17
    Temat: Re: zima :(( zapalanie silnika diesla firmy mercedes, na kable z malego silnika benzynowego fiacika, co o tym myslicie?
    Od: i <m...@m...com>

    Queequeg pisze:

    > Te drobiazgi sprawiają, że to miejsce, w odróżnieniu od wielu innych o
    > podobnej tematyce, trzyma wysoki poziom. Nie zaniżajmy go. Nie chodzi
    > nawet o pisanie treści posta w temacie, co o lekceważącą reakcję na
    > zwrócenie uwagi: "myslalem ze rozmawiam z technikami a nie polonistami.".

    Jest przyczyna ("...szlag trafił") - jest skutek ("...polonistami").

  • 32. Data: 2018-12-21 12:30:50
    Od: a...@g...com

    W dniu wtorek, 18 grudnia 2018 20:05:10 UTC+1 użytkownik Queequeg napisał:

> [...]
    > nawet o pisanie treści posta w temacie, co o lekceważącą reakcję na
    > zwrócenie uwagi: "myslalem ze rozmawiam z technikami a nie polonistami.".

    witam

    widzisz nie zrozumiales, moze idz do policji?
    i probuj w ten sposob robic porzadek na swiecie.
    Na moje posty nie musisz juz nigdy odpisywac :)).

    pzdr

  • 33. Data: 2018-12-26 16:35:48
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2018-12-16 o 17:51, a...@g...com pisze:
    > witam
    > co o tym myslicie? i jak to przeprowadzic?

    parę lat temu przy -20C odpalałem 16 letniego wtedy w124 z 2.5 dieslem z
    akumulatora benzynowej Corsy (w piątkowe popołudnie zapomniałem zgasić
    światło w kabinie, w niedzielę wieczorem już nawet centralny zamek nie
    działał..). Dało radę przy drugiej próbie - przy pierwszej za długo
    świece żarowe grzałem i potem energii na kręcenie brakło..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 34. Data: 2018-12-27 01:49:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Dec 2018 16:35:48 +0100, Michał Baszyński napisał(a):
> [...]
    > działał..). Dało radę przy drugiej próbie - przy pierwszej za długo
    > świece żarowe grzałem i potem energii na kręcenie brakło..

    Ale dokladnie to jak - polaczyles akumulatory, podgrzales swiece
    dlugo, i ten z Corsy sie juz wyczerpal ?

    I co dalej ?

    J.

  • 35. Data: 2018-12-28 22:57:24
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2018-12-27 o 01:49, J.F. pisze:

    > Ale dokladnie to jak - polaczyles akumulatory, podgrzales swiece
    > dlugo, i ten z Corsy sie juz wyczerpal ?
    >
    > I co dalej ?

    podłączyłem przewody (jakieś hipermarketowe, więc za dużego prądu dać
    nie mogły..), Corsa przez parę minut na wolnych obrotach sobie pyrkała
    aby podładować akumulator u mnie (wg. ZTCP to miał on wtedy ze 6 lat,
    74Ah, marki nomen omen Budget..), przekręciłem kluczyk w pozycję grzania
    świec (5 świec, każda po 30A gdy zimna, 15A w stanie nagrzania),
    poczekałem aż zgaśnie kontrolka, przekręciłem w pozycję rozruch i tylko
    bendiks klepnął i natychmiast puścił jak napięcie siadło, równoczesnie
    zgasły wszystkie kontrolki i zaklekotały przekaźniki..
    Kolejna próba była po kolejnych kilku minutach podładowywania. Za drugim
    razem grzałem świece tylko ze 2 sekundy i rozruch - rozrusznik szarpnął,
    wydawało się nie da rady przez suw sprężania przejść, ale jednak
    przeszedł, ten cylinder odpalił i pchnął wał. To już wystarczyło - po
    chwili złapał drugi, co prawda przez chwilę telepało silnikiem jak
    kiedyś samochodami na Karmelkowej ;-), ale wtedy to już było z górki,
    zwłaszcza że było już własne zasilanie dla świec żarowych.

    --
    Pozdr.
    Michał