    From: Megrims <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: zmiaina przepisów o VAT - takie-tam
    Date: Mon, 06 Jan 2014 16:02:40 +0100

    Tak ostatnio naszło mnie aby zrobić jakąś optymalizacje podatkową
    związaną ze zmianami przepisów o VAT. Teraz w okresie do końca
    lutego można kupić auto z kratką i dokonać pełnego odpisu VAT
    od zakupu oraz VAT od paliwa. Niby pięknie.

    Zmiana przepisów wprowadza również możliwość odpisu 50% wartości
    podatku VAT od paliwa. Ale przy okazji zmieniono zasady odpisywania
    VAT od napraw samochodów. Było 100% a teraz 50%. W sytuacji gdy
    wydaję netto 2x więcej na naprawy niż paliwo dla mnie źle.

    W tej sytuacji być może napędza się rynek nowych samochodów, bo
    teoretycznie są na gwarancji i opłat za naprawy powinno być mniej.

    50% odpisu dotyczy również "wszelkich usług związanych z eksploatacją
    samochodu (naprawy, płyny, myjnia, parkingi itp.)".

    Pełen odpis VAT "w okresie od 2014 r. do końca 2018 r. podatnicy, którzy
    wykorzystują samochody wyłącznie na potrzeby działalności gospodarczej..".

    Podkreślę WYŁĄCZNIE! na potrzeby działalności gospodarczej.

    Jeden z urzędów skarbowych (jak znajdę który, to podeśle) wydał
    oświadczenie, żę wg niego nie ma w Polsce samochodów osobowych,
    które są wykorzystywane WYŁĄCZNIE na potrzeby DG. I zapowiada
    zmasowane kontrole u podatników, którzy zakupili na początku
    2014 roku auto z kratką i dokonali 100% odpisu.

    Nawet jak będzie to koparka, którą da się podjechać do sklepu
    po skrzynkę piwa na zapadłej wsi, to nie ma odpisu 100% VAT
    od paliwa i zakupu. W końcu 99,99% czasu to nie jest WYŁĄCZNIE.

    Celuję, żę jedynie odpis VAT będzie możliwy w bezpieczny sposob
    w przypadku zakupu suwnicy portowej.

    Ogólnie na tej zmianie przepisów, to ja zostałem wyjebany.